Toon posts:

autodatabase

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moet voor 'tussenpersoontje' uitbreiding van autopersonenverzekeringsformulier realiseren. Nu is het zo dat bijvoorbeeld het merk auto en model handmatig ingevuld moeten worden terwijl je op andere sites gewoon je merk uit een lange lijst kan kiezen en vervolgens kun je dan van een merk uit de verschillende modellen kiezen. Nu vroeg ik mij af of deze sites zelf zo'n database bouwen of met z'n allen gebruik maken van een centrale (landelijke) database van een of andere instelling. Het lijkt me dat zoiets zelf maken nog wel aardig wat werk is. Wie weet hier iets over te vertellen.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
gewoon jatten ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hangt er helemaal vanaf; sommige exporteren de data uit hun normale programma en importeren deze in de betreffende database, andere krijgen hem van een leverancier aan geleverd, anderen rippen deze weer van een site en anderen die tikken alles netjes in.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Volgens mij zou je mailtjes moeten sturen naar de sites die die informatie hebben.

Welke informatie heb je nodig over de auto's?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Grablinco schreef op 21 april 2004 @ 20:16:
Volgens mij zou je mailtjes moeten sturen naar de sites die die informatie hebben.

Welke informatie heb je nodig over de auto's?
Zoals in de TS staat de merken en typen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja, dataacquisitie heeft weinig met programming of webscripting te maken.
Mail een van de autofabrikanten eens, of de makers van de andere sites waar je het over hebt, wellicht dat je dat meer info verschaft :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.