Toon posts:

Bios update/boot diskette

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mn bios updaten ivm een tv kaart die er voor zorgt dat op het moment dat ik hem erin doe dat mn systeem niet doorstart... Het is een pinnacle pci kaart en ik heb hem al in al mn sloten geprobeert en niks werkt dus werd me aangeraden om mn bios eens up te daten.. Dus ik heb het proggie al waarmee dat moet alleen nu het volgende...

upgrading the system BIOS

Step 1. Please visit the board maker¡¦s website, download latest BIOS file and
AMI flash utility ¡§AMIFLASH.EXE¡¨. The BIOS file format will be *.ROM, of which "*" stands for the specific BIOS file name. ****gelukt****

Step 2. Create a bootable diskette. Then copy the BIOS file and AMI flash utility
¡§AMIFLASH.EXE¡¨ into the diskette.

Step 3. Insert the diskette into drive A, reboot you system and boot form the diskette.

Step 4. Type AMIFLASH *.ROM and then press <Enter> to run BIOS upgrade program. (*.ROM
depends on your motherboard model and version code. Instead of typing "*" you should
type specific file name for your specific mainboard).

Step 5. When the message "Flash ROM Update Completed-Pass." appears, please restart your
system.

Step 6. You will see a message ¡§CMOS Memory Size Wrong ¡¨ during booting the system. Please
<Del> or <F1> to run CMOS setup utility, then reload ¡§Load Optimal Defaults¡¨ and
save this change.

Stap 1 lukt me nog wel :D alleen stap 2 lukt me niet want ik heb geen id hoe dit zou moeten :| Kan iemand mij hier mee helpen? Heeeeel erg bedankt alvast!!

Verwijderd

Step 2. Create a bootable diskette. Then copy the BIOS file and AMI flash utility
¡§AMIFLASH.EXE¡¨ into the diskette.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

have phun

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:56
das wel een beetje heel erg basic ... maar goed..

het makelijkste is dat toe doen door in een command prompt "format a: /s" te doen

op die manier heb je een geformateerde diskette met alleen de bestanden die echt nodig zijn om te booten vanaf flop, een bootdisk vanaf www.bootdisk.com past de flash util niet bij op :P

hierna kan je gewoon de exe en de bin file van je bios flash er bij op zetten

[ Voor 57% gewijzigd door eXcyle op 21-04-2004 20:09 . Reden: meer info is (bijna) altijd beter :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik daar dan ook doe bestandjes gewoon bijzetten? die erbij moeten zoals gezegt in stap 3?

Verwijderd

Topicstarter
eXcyle schreef op 21 april 2004 @ 20:07:
das wel een beetje heel erg basic ... maar goed..

het makelijkste is dat toe doen door in een command prompt "format a: /s" te doen
Dan maak ik dus een bootdisk voor mn systeem whatever het OS is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:07:
Kan ik daar dan ook doe bestandjes gewoon bijzetten? die erbij moeten zoals gezegt in stap 3?
yup je kan em aanvullen tot max 1.44mb ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt sorry voor de domme vragen ik ga het proberen in command

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:09:
ok bedankt sorry voor de domme vragen ik ga het proberen in command
domme vragen zijn er niet _/-\o_
wel domme antwoorden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu de melding ''ongeldige parameter - /s

• eXcyle
een bootdisk is OS onafhankelijk, je kan bijvoorbeeld met een bootdisk van windows 98 ook prima een windows XP machine booten, de bootdisk zelf bevat namelijk een besturings systeem (DOS) die in geval van een bootdisk zo minimaal mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
iemand een ander id? in uitvoeren>cmd doet ie het niet omdat ik dan ongeldige parameter - /s krijg....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:11:
Ik krijg nu de melding ''ongeldige parameter - /s
gewoon ff z'n disk downloaden scheelt je hoop gedoe :Y)

een downloader is sneller (8>

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win xp pro sp1 dus moet ik dan ook voor dat OS die bootdisk dllen of kan ik bv die van win98 nemen?

• eXcyle
als het om een windows XP machine gaat kan je het ook via deze computer dan in het rechtermuisknop menu van A: kiezen voor de optie formateren en dan de optie een "MS_DOS opstartdiskette maken" aanvinken

staat me toch echt van mijn MS-dos tijd bij dat format a: /s een bootable disk maken was :? :?

edit:
als je een bootdisk van www.bootdisks.com download kan je gewoon een windows 98 boot flop nemen , hoeft niet perse een XP bootflop te zijn, alleen past hier waarschijnlijk niet je bios flash bij op omdat de oficiele bootdisks vol met utils zitten en deze dus bijna vol zijn

[ Voor 34% gewijzigd door eXcyle op 21-04-2004 20:17 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:53
...
staat me toch echt van mijn MS-dos tijd bij dat format a: /s een bootable disk maken was :?:?
Klopt perfect:

/v: = label
/u = geen unformat
/q = snel form.

en als je het in een batch zet kun je het volgende doen(engels):

echo y|format a: \u \q \v:bla

Zonder te vragen een geformateerde diskette. (of hard disk)
(Kom ik net achter dat het niet in XP werkt... :(

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt iig als jullie me niet meer terug zien dan is het fout gegaan met flashen :P

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

www.bootdisk.com
Download een willekeruige bootflop. (DOS, W9x ofzo)
Pleur die bios bestanden erop.
Bios zetten op booten van a:\
Bestand runnen
Instructies opvolgen
Klaar.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:15:
ik heb win xp pro sp1 dus moet ik dan ook voor dat OS die bootdisk dllen of kan ik bv die van win98 nemen?
voor bios flash hoef je eigenlijk alleen maar ff een boot disk
geen toegang tot hd geen toegang to windows
dos zelfs met een dos 5 bootdisk heb je genoeg

en neem zeker GEEN bootdisk van windows xp sp1 etc dat gaat hopenloos fout
wat jou een dood mainbaoard kan opleveren

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=bootdisk download]

Overigens kun je met Nero ook makkelijk een bootable CD maken B)

Best wel basic, ditte ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.