Toon posts:

P4PE - SATA

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ....

Ik heb ASUS P4PE moederbord met SATA WD Caviar 120GB HD.

Als ik Win 2003 Enterprice Edition wil installeren kan ik niet HD te vinden. Volgens iemand van mijn kennissen moet ik RAID drivers van ASUS op Floppy zetten ...

Hoe kan ik dat te doen .....

Groeten,

Seci

Verwijderd

je moet de sata drivers van asus installeren.
Dit doe je door tijdens het voorbereiden van de installatie van windows (dus wanneer windows zelf drivers aan het installeren is) op F6 te drukken en de floppy met de drivers erin te doen

Verwijderd

Topicstarter
Is dit:

Promise FastTrak 376 driver

Verwijderd

Ja, volgens mij wel. Maar kreeg je geen floppy bij je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik niet gekregen ... dus dit moet ik via internet ophallen.

Eigenlijk waar en wat? Het lukt me niet zo makkelijk, namelijk bij opstart van Windows en drukken op F6 krijg ik melding ....

"Please insert the disk labeled .... Manufacturer-supplied hardware support disk ... into Drive A:"

Maar ...

A volume label can contain as many as 32 characters for NTFS volumes and as many as 11 characters for FAT volumes and can include spaces but no tabs.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Da's een minpuntje van Asus, ze leveren wel een drivercd mee, maar geen driverflpoppy. Je moet gewoon naar de directory drivers gaan van je cd, daarnaa wijst het zich vanzelf naar de controller die je nodig hebt. Bij mijn mobo (Asus P4C800-E Deluxe" staat er in de map "SATA378" een file "makeboot.exe" als ik die uitvoer vraagt ie om een lege floppy, waarna die vanzelf een driverfloppy maakt met de drivers voor SATA378. :P Moet wel lukken duzzz...

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Wanneer je dan de floppy met de drivers erin doet, krijg je een menu, waarbij je kan kiezen voor welk besturingsprogramma je ze wilt installeren.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
[quote]Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 21:04:

"Please insert the disk labeled .... Manufacturer-supplied hardware support disk ... into Drive A:"

Papieren labeltje (voorbeeld van MS) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen CD van ASUS en

bij drivers van Promis FastTrak 376 .. staat geen file "makeboot.exe"

Verwijderd

Je hebt ook helemaal geen makeboot.exe nodig
Gewoon de drivers downloaden van de asus website en uitpakken naar floppy.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers (Promise FastTrak 376 driver) van de Asus website gedownload en uitgepakt naar floppy.

Bij lezen ... krijg ik foutmelding:

"File cpqarray.sys caused an unexpected error (18) at line 3514 in

d:\xpclient\base\boot\setup\setup.c "

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Je nieuwe topic (Xp instaleren op sata schrijf) gaat in feite over hetzelfde probleem. Hou het voortaan aub bij één topic, dat is voldoende :). Dit topic doe ik nu dicht, ga maar verder in je nieuwe topic :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.