[w2k3] niet werkend programma omzijlen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
ik ben wat aan het expirimenteren om windows 2003 server als workstation te gebruiken.

nu loop ik een tegen een probleem aan:
ik wil een applicatie installeren, maar deze geeft de melding "het besturingssysteem is niet geschikt voor het uitvoeren van deze software"

nou dacht ik dat w2k3 in grote lijnen gelijk was aan 2000 & xp (qua architectuur) dus vroeg ik mij af of er geen mogelijkheid is om de software toch te installeren.

het gaat trouwens om de tacx catalyst software (en als die niet werkt gaat w2k3 voor mij niet door :( )

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Het probleem zou kunnen liggen in het feit dat win2k3 een server os is en eigelijk niet een workstation os, sommige software (bijvoorbeeld partition magic, maar de vermeld het explicitiet dat het daaraan ligt) wil niet op een server os draaien omdat het voor een workstation bedoelt is.
maar voorzover ik weet heeft het bedrijf dan wel een software pakket voor het server os alleen kost dat dan weer meer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zich is het natuurlijk leuk om Windows 2003 als desktop OS te gaan gebruiken, maar als je die beslissing neemt is het denk ik wel heel erg belangrijk dat je de gevolgen hiervan ook goed begrijpt - en dus er ook zelf mee aan de slag mee zal moeten.

In dit geval zie ik je dat niet echt doen - dit topic ga ik dan ook sluiten :)

Dit topic is gesloten.