Toon posts:

Vreemde Netwerkzaak (voor mij dan...)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als er iemand is die mij helpen kan, dan ben ik die persoon zéér dankbaar!

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een Wireless ADSL Router/Modem/Switch, van ETECH, na de installatie van dat ding werkte mijn internet uitstekend (en nog), maar mijn LAN deed vreemd. Ik heb 2 PC's die allebei een TCP protocol krijgen van de DHCP in de router, dit werkt en ik kan beide PC's elkaar laten pingen en bestanden laten delen. Ook zitten de PC in de zelfde werkgroep.

Máár, als ik een spel wil gaan spelen, en maak een netwerk game, dan zien de PC's elkaar niet. Ook als ik op 1 PC een netwerk spel aanmaak en start, dan kan de 2e PC de andere niet meer pingen en krijgt een Time-Out. Als ik de 2e PC dan de opdracht geef om 200x een ping opdracht te doen, dan na een stuk of 100 pogingen krijg ik dan toch een antwoord van de 1e PC welliswaar met een ping van 184 ofzo...

Wie-o-Wie kan mij hierbij helpen? Ik word er namelijk een beetje }:O (simpel) van...

Alvast bedankt,

Bastiaan

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad. Ook ik had toen 2 pc's int netwerk zitten. Het probleem was opgelost toen ik het ipadres dat ik via DHCP kreeg handmatig invoerde.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 21-04-2004 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu net gedaan wat je zei, maar het enige verschil is dat ik dan niet meer op internet kan. De spellen die ik wil spelen blijven hetzelfde probleem houden... Helaas.... :'(

Met vriendelijke groet,

Bastiaan

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:32
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:25:
Ik heb dus nu net gedaan wat je zei, maar het enige verschil is dat ik dan niet meer op internet kan. De spellen die ik wil spelen blijven hetzelfde probleem houden... Helaas.... :'(

Met vriendelijke groet,

Bastiaan
Heb je je dns server, gateway en netmask ook ingesteld zoals het stond bij ipconfig?

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik inderdaad al aan gedacht, dus die heb ik wel overgenomen...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

geef anders even een ipconfig /all uitdraaitje

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Welke spellen wil je spelen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Had hetzelfde bij c&c.
Toen had ik een protocolletje geinstalleerd. IPX/SPX geloof ik.
Geen idee of het hier wat mee te maken heeft maar het is te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
2 Spellen die ik graag zou willen spelen over het LAN zijn; Unreal Tournament en Neverwinter Nights...

Ik zal proberen om zo snel mogelijk proberen een IP config uitdraai te laten zien...

IPX/SPX heb ik ook al geïnstalleerd, maar dat maakt geen verschil... Helaas...

Zou het niet kunnen zijn dat er door de hardware Firewall een aantal poorten dicht zijn? Zo ja, hoe zet ik die dan open? (ik heb namelijk zo iets gehoord O-) )

Met vriendelijke groet,

Bastiaan

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 23:15 . Reden: iets vergeten... ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er toevallig nog meer mensen die een mogelijke oplossing hebben? :*)

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:32
Een hardware firewall, hier waarschijnlijk in de vorm van een portfiler op je router wekt alleen voor verkeer van buitenaf, internet dus. Dat heeft hier niks mee te maken.
Je probleem is hier niet bekend, ook nooit gezien na heel wat kleine lans zonder dhcp.

edit
btw kick niet binnen 24 uur ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gomaster op 22-04-2004 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Van een aantal gasten die ik vanmiddag sprak, heb ik gehoord dat je verschillende poorten in je router open kunt zetten (al de 2e keer dat ik dat hoor), ik wil best proberen om DMZ of UDP filters/poorten open te zetten, zoals ik dan gehoord heb, maar ik wil niet mijn PC helemaal open zetten voor alles en iedereen, is het een idee dat ik die poorten open zet, of zal dat niet werken? Als het wel een mogelijke oplossing is, hoe moet ik dat dan doen?

Met vriendelijke groet,

Bastiaan

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zou het niet kunnen dat je router idd geen portforwarding aan heeft staan?

Je zou kunnen proberen of je wel kan gamen als je in het spel het ip-adres van de andere pc ingeeft (als dat kan dan, UT is al lang geleden en TS heeft me nooit kunnen boeien.)

Als dit wel werkt, en het "zoeken" naar servers in de spellen niet, dan kan ik me voorstellen dat je idd een paar porten open moet zetten/forwarden.
Kijk anders ook even op de sites van de fabrikanten van de spellen (Eidos en Westwood?)

Ps.
Je hoeft niet elke keer te groeten na een post :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om poorten open te zetten, maar blijkbaar weet ik niet precies hoe het moet, want het lukte mij niet. Kan iemand mij hierbij a.u.b. helpen?

• Straphka
  • Niet online
Ik zou gewoon in de handleiding kijken van je router ;)

Je kunt ook even Het Grote Poortmappingsverhaal doorkijken.
Ik ben zelf niet bekend met de router die je gebruikt, dus ik kan ook niet veel zinnigs zeggen over de interface. Wat je iig wil is dat de pakketten die op de poorts die het spel gebruikt binnen komen worden doorgestuurd naar de andere pc.

Zoiets als:
Source 10.0.0.1:445 --> 10.0.0.2:445
Source 10.0.0.2:445 --> 10.0.0.1:445

Als 445 je (enige) game poort zou zijn dan.

edit:
Bij sommige routers word portmapping geasocieerd met "virtual server(s)"

[ Voor 9% gewijzigd door Straphka op 23-04-2004 14:19 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
dit is toch intern, dus heeft je router toch niks mee te maken? port forwarding is volgens mij alleen van LAN <-> WAN...

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 21:57
zoals gomaster al zei, intern hoef je geen poorten te forwarden. Probleem zit niet op je router/firewall.
Probeer het eens met een crosskabel. Wat gebeurt er dan?

• Straphka
  • Niet online
Huh?

Correct me if I'm wrong, maar kan het niet zijn dat als je in een spel naar servers zoekt, er een broadcast gedaan word? Of er een aantal IP-adressen gescand worden? Als je die router vervolgens configureerd zodat alles doorgestuurd word naar de andere pc, zou het moeten werken toch :?

Iig, je kan toch wel pingen?
In dat geval zie ik het nut van een crosscable niet in, omdat er toch duidelijk netwerkverkeer tussen beide machines mogelijk is. En als het niet aan de bekabeling ligt, ligt het aan de router (ervan uitgaande dat je geen firewall op een van beide machines hebt draaien).

Maar zoals ik al zei, als ik uit mijn nek aan het blaten ben, hoor ik het graag, maar dan wel met uitleg :P

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Straphka schreef op 23 april 2004 @ 14:42:
Huh?

Correct me if I'm wrong, maar kan het niet zijn dat als je in een spel naar servers zoekt, er een broadcast gedaan word? Of er een aantal IP-adressen gescand worden? Als je die router vervolgens configureerd zodat alles doorgestuurd word naar de andere pc, zou het moeten werken toch :?
Het openzetten van poorten is alleen nuttig als er NAT plaatsvindt, het is geen échte firewall, die poorten blokt. Bij verkeer intern vindt geen NAT plaats, en hoef je dus ook geen poorten te forwarden.
Iig, je kan toch wel pingen?
In dat geval zie ik het nut van een crosscable niet in, omdat er toch duidelijk netwerkverkeer tussen beide machines mogelijk is. En als het niet aan de bekabeling ligt, ligt het aan de router (ervan uitgaande dat je geen firewall op een van beide machines hebt draaien).
Mocht het met een crosskabel tussen beide pc's wel lukken, dan weet je in ieder geval dat je het in de router moet zoeken.
Maar zoals ik al zei, als ik uit mijn nek aan het blaten ben, hoor ik het graag, maar dan wel met uitleg :P
:P

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Straphka
  • Niet online
Ok, fair enough :)

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Computers moeten in hun eigen LAN gewoon elkaar kunnen zien.

Ik ken de ETECH niet zo goed, maar zit er op die switch ook een poort die je als cross poort kan instellen?
En heb je daar ook 1 van de PC's inzitten?
Dan zou ik die even verplaatsen naar een 'normale' poort.
Vaak meegemaakt dat een kaart het niet deed met die autocross-sensing poorten.

Kun je met 'arp -a' ook zien of je daadwerkelijk antwoord krijgt van de tweede PC of toch stiekum van de ETECH router?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 23:46

Jimbolino

troep.com

het klinkt vreemd, maar misschien heeft het iets met UPNP te maken

Je vermeldt niet welk OS je hebt, windows XP ?

En zoek ook even in je router waar je UPNP uit kan schakelen

UPNP = Universal Plug en Play, doet automatisch poorten mappen als dat nodig is...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal misschien wat duidelijkheid geven.

Mijn OS is WinXP Pro, beide machines. Met een crosscable werkt het netwerk wel, want dat was mijn vroegere netwerk, nu ik een wireless Modem/router/accesspoint/HUB heb, wil ik daar ook gebruik van maken.

De handleiding van de router is niet al groot, er staat alleen in hoe je in het menu komt om de router kunt configuren en hoe je de internet verbindingen instelt, helemaal niets over poorten openen of zo iets...

Bij mij staat wel in het RouterMenu Digital Server,
Hierin kan ik 2 adressen opgeven een poort nummer en een soort verbinding, TCP of UDP, UDP wordt voor zover ik weet het meest gebruikt voor spellen. Maar ik weet nog niet precies hoe ik die poorten moet openen. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven a.u.b.?

Pingen lukt wel, 2 tot 3 Milisec. als je gewoon aan het internetten bent of in Windows aan het werk bent. Maar zodra er een game gestart wordt dat een Netwerkgame start, dan wordt pingen bijna onmogelijk. Bijna, omdat als je Ping 200x laat uitvoeren, na een groot aantal keren een Time-Out te krijgen, je dan wel een Ping krijgt, maar dan één van 184 of zo...
Pagina: 1