Toon posts:

eMule traag, anders dan anders..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje..

Mijn eMule is niet vooruit te branden:

- Versie: eMule Plus 1k
- Bandbreedte: down 2048, up 320. Ingesteld op max. 192 KB down, 16 KB up
- Router: Sweex, waarop alle benodigde poorten open zijn en naar mijn IP-adres linken (virtual server)
- Vier gebruikers die, afgezien van mij, erg weinig online zijn en/of downloaden

Ik krijg netjes een gebruiker ID, maar er staat niet bij of ik een hoog/laag ID heb.

Het is begrijpelijk dat hoe meer in de queue staat (met hoog aantal bronnen), hoe sneller het allemaal gaat. Wat ik hiermee wil zeggen: Bij 1 file verwacht ik niet 180 KB/sec., bij een stuk of 10 wordt dit aannemelijker.

Nadat ie een uur aanstaat is de ratio 223:1
Na ongeveer 2 dagen, was mijn hoogste cumulatieve download 30 KB/sec.

Ik heb de search zo goed mogelijk proberen te gebruiken, maar helaas niets gevonden wat mijn probleem zou kunnen oplossen (en ja, ik heb natuurlijk ook andere versies van eMule uitgeprobeerd).

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
De standaard-vraagjes, toch maar ff doornemen:

- Geen lastig verkrijgbare files (weinig sources)?
- Diverse servers geprobeerd?
- Router-reset / opnieuw configureren?
- Username ff veranderd? (het gesjoemel met credits)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
223:1 kan heel goed. Dat krijg je bijvoorbeeld als je 223KB download, en maar 1KB upload.

30KB/sec is een goede snelheid. Prima voor 'emule-begrippen' in ieder geval. Met een relatief lage upload als 128 kbit, kun je ook zeker niet meer verwachten.

Wil je meer snelheid, zul je toch een andere bron moeten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
- De files die op dit moment in de queue staan (4) hebben >100 bronnen
- Diverse server zijn uiteraard geprobeerd
- Router is ook een keer of 5 gereset

Username is misschien een optie, hoewel die absoluut niet voor de hand ligt en dit in de log staat: "Kredietbestand geladen, 520 bekende gebruikers".
Ik kan ook absoluut niet als leecher gezien worden, want ik deel zo'n 86 goede, ehhh huis-tuin-keuken-doe-het-zelf filmpjes die ik vond in een oude schoenendoos ;)

en de ratio is natuurlijk 223 voor de upload en 1 voor de download, anders zou je me natuurlijk nooit horen klagen..

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Draai je een firewall of heb je een router (of ethernet modem)?
Probeer ook eens een andere client btw//

[ Voor 66% gewijzigd door SSH op 21-04-2004 21:53 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het is een kwestie van geluk hebben.

Gisteren zat ik bij voorbeeld bij een of andere Pool met 100KB/s te downloaden, totaal was mijn download iets van 180KB/s, vandaag is het 'slechts' rond de 40KB/s

Ik gebruik MorphXT, daar kan je zien waar de anderen vandaan komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 21-04-2004 22:23 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Overigens is het ookzo dat als je up:dl ratio te hoog is, je sowieso slecht/niet kan downen: Het is de bedoeling dat je evenveel upload als download.

Een snelheid van 180KB/sec kan prima gehaald worden, maar dan moet je in de periodes daarvoor wel heel veel (en lang) hebben geupload...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, ik zie hier ook geen probleem in eigenlijk ?
Zeker met eMule is het pakken wat je pakken kan, en zegt je eventuele dikke pijp tot aan je voordeur helemaal niets over een te verwachten download snelheid.

Heb je alle juiste porten geforward naar de client ?

Twee dingen die je nog zou kunnen testen

- Verifier of je nu wel of geen high ID krijgt
- Test het even zonder router

Indien je altijd een high ID hebt, en zonder router geen verschil, dan heb je gewoon de verkeerde sources/files te pakken :P (maar je config is dan iig goed).

Tijd voor een nieuwe sig..

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:21
Hmm, dacht dat dat trage sowieso bij e-mule hoorde...

Mijn totale snelheid komt regelmatig niet boven m'n upload uit. Ook periodes dat ik niets download, terwijl ik wel upload (altijd). Soms wel veel sources, maar flinke queues. Wel een High-ID. Het blijft dus lastig...

Ik heb ingesteld een upload van 12 KB (max 16) en down van 135 KB (max 185). M'n max verbinding per source is vaak maar 2-8 Kb/s. Soms wel eens uitschieters naar +/- 15-20, maar niet vaak. Max. totale snelheid is geloof ik ooit 60 Kb/s voor heel even ofzo...

Die huis-tuin-keuken-doe-het-zelf filmpjes uit een oude schoenendoos duren zo best lang ;(

Sinds ik een US Robotics Wireless router (100 Mbit) heb, is m'n ID bij connecten soms hoog en soms laag. Vaak proberen totdatie hoog is. Ik heb alle poorten bij virtual server in m'n router ingesteld. Daarnaast draai ik nog NIS2004, maar ook daar heeft e-mule alle rechten. Zo lang wachten terwijl je gewoon een 1,5 Mbit verbinding hebt is absoluut niet leuk |:(

Verwijderd

zo zat ik gisteren ook... ik wilde een film voorbestuderen voodat ik naar de bios ging en ik kwam niet verder dan 4,5 KB/sec... vervolgens shareaza dezelfde film en die STARTE op 45 KB/sec... na een paar minuten zat ik op 75 KB/sec...

en ja, ik upload me suf... over de afgelopen tijd 40 GB ge-upload... en 110 binnen gekregen..

ik denk toch echt dat ik van emule afga.. bittorent/shareaza lijkt veel sneller te gaan!
Pagina: 1