Toon posts:

[excel] exact kopieeren formules.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 10 excel bestanden en wil in al die 10 bestanden het zelfde blad aanpassen.
in al die bestanden heeft het blad de zelfde naam. maar als ik het kopier verwijzen de formules elke keer naar het bestand van het gekopierde blad. en de formules die er in staan moeten naar een ander blad in het zelfde bestand verwijzen. ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is. ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Je kunt onderaan op de tap zelf kiezen "move of copy" dan kun je het hele tapblad naar een andere sheet kopiëren.

Verwijderd

Topicstarter
dit klopt ja maar dan past ie de formules aan. deze moeten exact worden gekopieerd.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Je kunt de tabs kopiëren, dan in Tools:>Options:>View:> daar staat onder Windowoptions: Formulas. Als je die aanvinkt kun je de formules zien en er dan overheen gaan met een find and replace-functie. Beetje omslachtig, maar het werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
is me al op een nog omslachterigere (is dit abn :) ) manier gelukt via kopieren naar notepad en dan via notepad weer naar het blad. thanks _/-\o_

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of doe het andersom kopieer het goede file 10x .. en kopieer daarna alleen de data van de 10 oude inde 10 nieuwe

tis een beetje om het even .. als je veel extra sheets heb kun je het mischien me bovenstaand makelijker doen

Iperf

Pagina: 1