Toon posts:

[2k & xp] Profielen 2k Domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem. Sinds kort ben ik helpdeskmedewerker voor een bedrijf met een domein, met daarin een aantal 2k servers, en een heel zooitje werkstations. Het leuke is dat we met roaming profiles (zwevende profielen) werken. Dit werkt echt wel heel lekker enzo allemaal, want je ziet gewoon overal hetzelfde. Het probleem is echt dat de profielen niet gelijk kunnen zijn, omdat de OS' niet gelijk zijn, een deel is win9x (wat geen probleem oplevert) een deel is win2k en het nieuwste deel is winxp. Het grappige is dat wanneer een gebruiker, die regelmatig xp gebruikt inlogt op een 2k station een melding krijgt dat z'n profiel niet opgehaald kan worden en wordt aangemeld met een lokaal profiel.

Ik ben al wel bezig geweest met zoeken, maar een echte duidelijke oorzaak + oplossing heb ik nog niet gevonden, is er misschien iemand die mij hier meer info over kan geven?

Alvast bedankt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

hier de complete search string op www.support.microsoft.com search string key word "roaming profiles" hopelijk heb je er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al gekeken, overal wordt aangegeven hoe ik roaming profiles maak. Nergens zie ik iets over foutmeldingen, multiple OS' e.d.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 17:11
Ik ben nu sinds februari begonnen als systeembeheerder waar we als bedrijf een tijd geleden al native zijn gegaan op 2k/xp (dus werkstations migreren naar w2k of hoger en AD op native). Dit heeft vele voordelen gehad qua beheer en stabiliteit op het hele netwerk. Verder heb ik nauwelijks met roaming profiles gewerkt, dus daar kan ik niet veel soeps over zeggen. suc6 (8>

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

moet je het met andere queries proberen en kijk anders op www.kbalertz.com is ook handige site.

Verwijderd

Het lijkt erop dat het probleem te maken heeft met security. Uit de eventviewer moet je kunnen zien waar het probleem in zit. Kun je zien of de client wel door een domain controller geauthenticeerd word (dos prompt en dan "set logonserver" uitvoeren). De profielen zijn gelijk voor windows 2000 en xp dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 19:31:
Het lijkt erop dat het probleem te maken heeft met security. Uit de eventviewer moet je kunnen zien waar het probleem in zit. Kun je zien of de client wel door een domain controller geauthenticeerd word (dos prompt en dan "set logonserver" uitvoeren). De profielen zijn gelijk voor windows 2000 en xp dus daar kan het niet aan liggen.
Thnx, ga het morgen gelijk proberen. !
Pagina: 1