WRT54g packets loss

Pagina: 1
Acties:

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een wrt54g wifi router. Sinds een paar dagen geleden heb ik last van zo'n
30% packets loss op de wired switch.

Van de router gebruik alleen het wifi en de ingebouwde switch. Dus niet de WAN poort.

Gisteren heb ik de laatste firmware versie erin geladen om te kijken of het probleem opgelost zou zijn. Helaas werkte dit maar voor 1 dag. Vandaag werden alle packets gedropt. "Destination host unreachable" is de melding als ik nog iets wil pingen.

Ik denk dat mijn linksys kapot is, gelukkig heb ik nog garantie. Maar heeft iemand anders wellicht nog een idee wat eraan de hand zou kunnen zijn. Of is dit een bekend probleem (niet kunnen vinden met google) van deze linksys.

Verwijderd

packets loss is zowiesow normaal om dat even voorop te stellen :)
Maar zoveel.. dat klopt niet echt ;)
Wat voor clients heb je met wat voor hard/software ?

Verwijderd

packet loss kan natuurlijk ook te wijten zijn aan een stoorzender in jouw buurt. Kijk eens met netstumbler of er geen zenders in de buurt zijn die een veel sterker signaal dan de jouwe hebben.

De destination hos unreachable fout is meestal het gevolg dat je niet geassocieert bent met je router. Kijk eens in de log/status van je wrt54g wanneer je denkt geassocieert (verbonden) te zijn.

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zoals ik al zei, heb ik geen problemen met het draadloze gedeelte (althans nog niet gemerkt) :). Het probleem is dus de ingebouwde switch denk ik:

ff overzichtje netwerk:

code:
1
2
3
4
5
6
Internet <-------> Zyxel <----bridge----> Linux 2.4.23 ck1                                                                                                      
                                                           |                                    
                                                       Linksys WRT54G (dient alleen als switch)
                                                           |                              |
                                                           |                             Unex Switch----> PC1,PC2..
                                               Laptop 1 / Laptop2

Het probleem zit echt in de linksys, want als ik die uit het plaatje hierboven eruit haal, werkt het netwerk wel. Behalve het wifi gedeelte natuurlijk :)

Verder zijn er geen andere APs in de buurt, gecheckt met netstumbler. Maar goed is volgens mij ook niet van belang bij dit probleem.