Ik wil dat op alle clients de P: gelinkt wordt naar \\server\docs\<gebruikersnaam>. Bij "Active Directory Users and Groups" kan ik dit manueel per gebruiker ingeven. Maar is er geen methode om dit voor alle users tegelijk te doen?
Je maakt een template user aan die je gebruikt om de nieuwe users te creeeren. Of wil jij het achteraf doen? Geef eens wat meer info svp.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
je kunt met Hyena alle gebruikers selecteren dan de drive mapping instellen naar \\servernaam\home\%username%
in Windows2003 is het mogelijk bulk users te selecteren in 2000 heb je hier nog 3th party tools voor nodig of je moet gaan scripten.
in Windows2003 is het mogelijk bulk users te selecteren in 2000 heb je hier nog 3th party tools voor nodig of je moet gaan scripten.
Ik wil het achteraf doen. Het is een netwerk met 20 users. Het is dus nog redelijk eenvoudig manueel te doen, maar toch zou ik het eens automatisch willen. Hoe doen ze anders in een netwerk van 1000 users achteraf een wijziging? Ik vind het nogal vervelend dat al die 20 users handmatig één voor één gewijzigd moeten worden telkens wanneer er een wijziging aan de users moet gebeuren.
Bestaat er geen goedkopere tool dan Hyena? Want 200$ voor 1 licentie is wel de moeite.mutsje schreef op 21 april 2004 @ 19:10:
je kunt met Hyena alle gebruikers selecteren dan de drive mapping instellen naar \\servernaam\home\%username%
Hyena mag je 30 dagen voor niks gebruiken volledig werkend. Dus tijd genoeg om homedirs aan te passen.WimB schreef op 21 april 2004 @ 19:16:
[...]
Bestaat er geen goedkopere tool dan Hyena? Want 200$ voor 1 licentie is wel de moeite.
Dit werkt prima met extra mappings ja maar de netste manier is om het in de account properties te doen ipv te gaan scripten.Volgens mij is daarvoor het login-script uitgevonden, maar een template-user kan idd ook
[ Voor 30% gewijzigd door mutsje op 21-04-2004 19:27 ]
Verwijderd
Ben ik met je eens. De netste manier is om het in de account de doen, en nu er nog niet veel gebruikers zijn is dit natuurlijk ook nog wel mogelijk, maar met meer gebruikers wordt het al snel een tijdrovende klus, al dat aanpassen. Ik zou aanraden om nu nog gewoon aan te passen en daarna een template te gaan gebruiken.
Ik heb voor iedere gebruiker een appart batch bestandje die eerst alle mappings verwijderd en daarna worden verschillende andere batch bestandjes aangeroepen met daarin de eigenlijke mappings. Afhankelijk van de groepen waartoe de gebruiker behoord worden dan verschillende mappings aangemaakt.
dus:
gebruikerX.bat
net use * /delete /y
call \[server]\NETLOGON\groepA.bat
groepA.bat:
net use [e-z]: \[server]\docs\%username%
enz enz
Het had even wat tijd nodig om ut voor alle gebruikers aan te passen maar het heeft zich inmiddels terug verdiend.
dus:
gebruikerX.bat
net use * /delete /y
call \[server]\NETLOGON\groepA.bat
groepA.bat:
net use [e-z]: \[server]\docs\%username%
enz enz
Het had even wat tijd nodig om ut voor alle gebruikers aan te passen maar het heeft zich inmiddels terug verdiend.
Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.
Pagina: 1