Ik ben maar een eenvoudige student en heb nu de ATX-30 van JBL, ik heb een eenvoudige Sony 5.1 versterker (str-de495). Ik heb nu nog een aantal boxen meer nodig, en zat te denken aan de scs-140 set van JBl erbij te kopen. Ik heb dan dus de mogelijkheid om naar 7.1 uit te breiden. Deze set ben ik al een keer gaan luisteren en vind em wel redelijk klinken, hij wint natuurlijk niet van de grootste merken. Nu vraag ik me af of het bij elkaar zal klinken, deze twee sets. Voor audio is het natuurlijk minder (of niks) de scs-140, maar i.c.m de atx-30 wel?
Met meer prutboxen wordt het geluid niet beter, liever 2 goede dan 8 slechte 
Als ik het goed begrijp wil je nu van 5.1 naar 7.1? Niet echt nuttig en met je beperkte studentenbudget kun je het geld denk ik beter ergens anders aan uitgeven.
Als ik het goed begrijp wil je nu van 5.1 naar 7.1? Niet echt nuttig en met je beperkte studentenbudget kun je het geld denk ik beter ergens anders aan uitgeven.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
wat is je budget? ik zou sowieso niet investeren in meer dan 5 kanalen... de meeste films zijn niet eens met meer kanalen opgenomen. verder zijn je luidsprekers het belangrijkste van de set; die geven het geluid en de klank weer. je moet eigenlijk daar het meest in investeren. kijk anders eens voor betere (tweedehandse) speakers in plaats van wat je hebt.
Nee ik wil niet overstappen naar 7 kanalen, maar ik zei dat ik zo de mogelijkheid had om dat te doen. Maar als ik zo lees kan ik volgens jullie beter 2e hands andere boxen gaan zoeken en m'n jbl's die ik nu heb wegdoen?
Maar jullie vinden het dus prutboxen? Ik vond het toch al veel geld waar ik ze toendertijd voor gekocht heb, 299 euro.
Maar jullie vinden het dus prutboxen? Ik vond het toch al veel geld waar ik ze toendertijd voor gekocht heb, 299 euro.
het gaat er ten eerste om hoe jij het vindt klinken. Als jij het goed vindt klinken en de rest van de wereld vindt het prutboxen, nou en?
Maar 1 ding is idd wel belangrijk, goed stereo is veel beter dan slecht surround. Dus je kan beter investeren in een set goeie boxen, dan je "slechte" installatie uitbreiden, want daar wordt het gewoon niet beter van.
Maar 1 ding is idd wel belangrijk, goed stereo is veel beter dan slecht surround. Dus je kan beter investeren in een set goeie boxen, dan je "slechte" installatie uitbreiden, want daar wordt het gewoon niet beter van.
7.1 zijn acht kanalen.hansvdo schreef op 22 april 2004 @ 11:51:
Nee ik wil niet overstappen naar 7 kanalen
Ik ben het nog niet helemaal eens met bovenstaande.
Het hangt er mijns inziens ook van af waar je het voornamelijk voor wil gebruiken.
Als je veel films kijkt voegt surround wel degelijk iets toe. anders niet.
Verder is het natuurlijk afhankelijk van je eigen smaak.
De een vind dit mooi en de ander vind dat mooi.
Tevens moet je een beetje rekening houden met de toekomst.
Wil je nog een keer een andere versterker hebben of blijf je bij deze.
Niet alle boxen zullen even goed klinken op alle versterkers.
voor zo ver ik het kan zien heb je toch best een mooi geluid hier uit. Ik kan me dus voorstellen dat je nu liever extra kanalen er bij wilt hebben.
Ach het blijft altijd een beetje hetzellfde neem je duurdere boxen moet je duurdere versterker.
Een audiofiel zal ook altijd zijn eigen versterker mee nemen naar de winkel om de boxen te beluisteren.
Het hangt er mijns inziens ook van af waar je het voornamelijk voor wil gebruiken.
Als je veel films kijkt voegt surround wel degelijk iets toe. anders niet.
Verder is het natuurlijk afhankelijk van je eigen smaak.
De een vind dit mooi en de ander vind dat mooi.
Tevens moet je een beetje rekening houden met de toekomst.
Wil je nog een keer een andere versterker hebben of blijf je bij deze.
Niet alle boxen zullen even goed klinken op alle versterkers.
voor zo ver ik het kan zien heb je toch best een mooi geluid hier uit. Ik kan me dus voorstellen dat je nu liever extra kanalen er bij wilt hebben.
Ach het blijft altijd een beetje hetzellfde neem je duurdere boxen moet je duurdere versterker.
Een audiofiel zal ook altijd zijn eigen versterker mee nemen naar de winkel om de boxen te beluisteren.
Ik ken die JBL's niet en met de 'prutboxen' bedoelde ik surround setjes in het algemeen. Zorg in ieder geval dat je het zélf goed vind klinken, ik kan je geen aanraders geven wat je zou moeten kopen, ik bouw altijd alles zelf
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Pagina: 1