Toon posts:

[dilemma] toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello Tweakers,

Ik heb vaak contact met mijn hardwareleverancier en toen ik gister langs kwam stond daar een laptop die niets meer doet. Het betreft een Toshiba Satellite, 2e hands, maar een redelijk nieuw model met Harmann/kardon speakers en multi-media knoppen (welk model precies weet ik niet want het staat nergens vermeld)
Het blijkt dus dat deze laptop gestolen geweest is. Hij is teruggevonden en daarom bij mijn leverancier terecht gekomen. De huidige gebruiker had al een nieuwe geregeld en hij wou die laptop niet meer. Nu dacht ik: hey das iets voor mij.

Ik heb de laptop nu ff mee om te kijken of ik hem wil, maar de laptop werkt niet, hij boot niet en als de juiste voeding erin geplugd word (want die was ook weg) gaat er alleen voor het lampje branden dat er een netspanning aanwezig is. Het battery-lampje brand iig niet. Ook langer dan 10 seconden de aan-knop indrukken geeft geen resultaat. Toen het ding gestolen was hebben die onverlaten het geheugen en de harde schijf eruit gehaald, maar verder is de laptop puntgaaf.

Nu dus mijn vraag: kan het zo zijn dat een Toshiba laptop met verkeerd geheugen / geen geheugen en geen harde schijf niet boot? Ik weet dat het een rare vraag is, maar als iemand daar ervaring mee heeft: graag! Ik weet niet of ik dit ding nu moet kopen, het zou te gek zijn als ik er nieuwe onderdelen in plug, dat hij opeens weer leeft, maar als dat niet zo is gooi ik 300 euro aan onderdelen weg waar ik ook niet al te blij van word B)

Kortom: wat zou jij doen en weet iemand misschien of een Toshiba laptop van ongeveer een jaar oud ook boot zonder / geheugen en HDD? :D

Verwijderd

neej dan boot ie idd niet
geheugen MOET erin

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Nee, inderdaad zonder geheugen doettie nix... met verkeerd geheugen ook zeker niet.

Misschien een idee om laptop mee te nemen naar een computerwinkeltje (geen grote keten dus) , misschien dat ze je willen helpen dmv even een geheugenbankje erin te drukken om te testen.

Zou nooit zomaar nieuwe onderdelen aanschaffen om er vervolgens achter te komen dattie kapoures is...

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook gewoon dat ding even op de toonbank gooien bij je hardware leverancier en er daar ff wat onderdelen in proppen, kijken of ie boot :)
Probeer b.t.w. eens zonder accu als de power er op zit !

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Zonder mem doet ie inderdaad moeilijk :P

Als het deze is:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1065864541.jpg

kan het ook het mobo zijn, het is de 6000 serie sat. pro, een niet erg foutvrije serie... m'n oom is inmiddels aan zijn 3e moederbord bezig, heeft het laptop bijna 2 jaar en is in totaal 8 maanden in reparatie geweest...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

geheugen moet er zeker in, zonder hdd boot ie wel, roept alleen iets van IDE 0 error. Probeer anders bij een vriend/collega het geheugen te lenen om te testen.
en de type die je hebt is nog niet zo oud. Probeer er wel nog garantie bij te krijgen als je m koopt :)

maar je accu lampje hoort wel te branden :s als je de juiste voeding er op zet

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 23:40:
geheugen moet er zeker in, zonder hdd boot ie wel, roept alleen iets van IDE 0 error. Probeer anders bij een vriend/collega het geheugen te lenen om te testen.
en de type die je hebt is nog niet zo oud. Probeer er wel nog garantie bij te krijgen als je m koopt :)

maar je accu lampje hoort wel te branden :s als je de juiste voeding er op zet
Hmm ja maar dat gebeurt dus niet, dat is het grote probleem. Het lijkt me sterk dat er intern geheugen nodig is om die accu te laden / detecteren. Maar intern geheugen heb ik niet 8)7

Bedankt iig voor de tips, ik ga het gewoon doen >:)

Verwijderd

je hebt geen intern geheugen nodig om op te laden, de type die jij hebt is waarschijnlijk een Sat pro m10? dat is een van de weinige met harman kardon speakers er in. Dus zou m eerst maar goed nakijken als ik jouw was:)
Pagina: 1