Toon posts:

Asus Radeon 9600XT capture probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds korte tijd een Asus ATI Radeon 9600XT 128 MB kaart in mijn PC zitten. Deze werkt prima behalve als ik in verschillende videobewerkingsprogramma's beelden wil binnenhalen. Via de bijgeleverde adapter heb ik mijn videorecorder aangesloten op de video-in-port van de videokaart.

Zowel in Pinnacle Studio 9 als Ulead VideoStudio 7 en Windows Media Encoder loopt het programma vast zo gauw je de optie 'capture' hebt aangeklikt. Je komt nog wel op het capture-scherm maar daarna blijft verschijnt het zandlopertje voor 'eeuwig'. Het programma beindigen werkt zelfs niet eens meer. :Z

Qua drivers heb ik gewoon de nieuwste ASUS drivers geinstalleerd inclusief de ATI WDM Rage Theater Video en ATI WDM Specialized MVD Codec.

Systeem:
AMD Athlon 2400+
Asus A7V8X-X moederboard
512 MB

Heeft iemand enig idee wat er mis gaat en hoe ik dit op kan lossen? :?
Alvast hartelijk dank! _/-\o_

Verwijderd

Probeer het "Asus Digital VCR" programma eens. Als het goed is wordt dit met de kaart meegeleverd. Pinnacle is inderdaad niet in staat om via deze kaart te capturen. Pinnacle is als het goed is niet in staat de VIVO functie te vinden op de kaart gezien dit op de VGA zelf zit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik ga het eens proberen. Ik heb trouwens 2 monitoren op de kaart aangesloten, misschien dat ie daar ook problemen mee heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh... 8)7
In eerste instantie dacht ik dat het was gelukt. Ik heb 1 van beide monitoren uitgeschakeld. Nu kreeg ik uiteindelijk wel toegang tot het capture-scherm. Deze liet alleen nog zwarte storing zien. Mooizo dacht ik, dat is een goed begin. Nu alleen nog het videosignaal.
Maar na een herstart is het helaas alleen nog maar erger geworden. Nu crasht de PC keihard zo gauw je het capture-scherm binnenkomt en reboot.
What's wrong?? ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 21:21 . Reden: spelfout + aanvulling ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je al de nieuwere Catalyst's geprobeerd? ik heb nu 4.2 incl WDM (volledige pakket) en daarmee kan ik goed capturen...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Ik gok dat de oplossing ligt bij óf je drivers, óf je kaart.

Daarom: >> Videoplanken & Beeldkanonnen

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die Catalyst's 4.2 drivers downloaden?
Bedankt alvast voor jullie hulp! _/-\o_

Verwijderd

Dan zou ik persoonlijk eerder voor de 4.4 drivers gaan. Deze zijn te vinden op de volgende lokatie: http://www.ati.com/suppor...er&submit.x=17&submit.y=7
Pagina: 1