[W2K Server] Rechten geven voor unlocken account

Pagina: 1
Acties:

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 09:30
Op dit moment heb ik het volgende probleem bij een klant. Weet iemand de oorzaak cq een oplossing??
Ik zit niet altijd op lokatie en het gebeurt nog wel eens dat gebruikers hun account locken. Om het unlocken gemakkelijker te maken wil ik bepaalde mensen rechten geven om accounts te unlocken. Ik heb hiervoor een script gemaakt die dit kan. Als ik onder Admin rechten het script draai werkt het prima, maar wanneer ik het draai onder een user krijg ik een foutmelding (logisch).

Op de MS Knowledgebase vond ik artikel KB294952 (http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q294952). Hierin staat vermeld hoe je mensen unlock rechten kan geven. Helaas werkt dit niet :-(

Iemand een optie wat ik nog kan proberen??

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt ze ook na x minuten automatisch laten unlocken.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nighty
PcDealer schreef op 21 april 2004 @ 18:27:
Je kunt ze ook na x minuten automatisch laten unlocken.
Zat ik ook aan te denken, maar helaas hebben ze een security policy die dit niet toe staat. Automatisch unlocken gebeurt pas na 4 uur :(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

[rml][ 200X] HOWTO: Delegeer rechten over een OU[/rml] deze al gelezen? geen script of wat dan ook nodig want het is namelijk allemaal build in by desing.

• Nighty
mutsje schreef op 21 april 2004 @ 18:45:
[rml][ 200X] HOWTO: Delegeer rechten over een OU[/rml] deze al gelezen? geen script of wat dan ook nodig want het is namelijk allemaal build in by desing.
Ik heb het exact zo gedaan als in dit document, die tevens exact beschreven wordt in het eerder door mij genoemde Microsoft artikel.

Een script is wel de bedoeling, want de mensen de ik de rechten geef hebben totaal geen IT ervaring. Dus gewone gebruikers met iets meer rechten. Een mmc geven waarin ze zelf de user moeten zoeken in de AD is dus niet echt een optie.