[JAVA] Aansturen Outlook

Pagina: 1
Acties:

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 13:58
Doel: creeren van een New Mail dialog in Outlook 2003 met daaraan een file als attachment.

Probleem: het is niet mogelijk om EN een mailtje te creeren met alle data erin (subject, to-header en body) EN om een attachment er aan te plakken.

Ik heb nu 2 gedeeltelijke oplossingen zelf gevonden op internet:
* commandline aanroep met "mailto:X@Y.Z&subject=Sub&body=Body", dit creert een Outlook 2003 new mail dialoogvenster en vult de opgegeven data.

* commandline aanroep van Outlook.exe /a filename, dit creert een nieuwe dialog met de attachment eraan.

Kheb verscheidene sites af zitten struinen naar een mogelijke oplossing en ben nog niks tegen gekomen.

- Bridge2java werkt niet want daar kan je geen attachments aan plakken.
- Outlook aanroepen met parameters werkt niet omdat je geen subject,body en to field kan instellen.
- Mailto: werkt niet omdat je geen attachments eraan kan plakken.

Bij deze dus de vraag of iemand iets weet/gemaakt heeft/suggesties heeft.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Als je een goede Java naar COM brug hebt zou dit geen enkel probleem moeten zijn lijkt mij? :?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Hmmm, als je dit wel in Win32 code voor elkaar zou kunnen krijgen (waarschijnlijk met COM, idd), dan kan de koppeling tussen java en win32 code weer maken met JNI (Java Native Interface, is een onderdeel van java).

Dan krijg je dus zoiets als

Java --JNI--> Win32 --COM--> Outlook

Overigens ben ik niet bekend met COM-bridges voor java, zoals de suggestie hierboven (maar wel geinteresseerd :) ) Zijn er goede, niet-commerciele bridges beschikbaar?

--edit
Heb zelf ff gezocht, en deze bridge ziet er idd wel veelbelovend uit:
http://danadler.com/jacob/

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bridge, of goede ervaringen met andere Java-COM bridges?

[ Voor 21% gewijzigd door MrBucket op 22-04-2004 16:50 ]

• Helox-in-a-box
heb Bridge2Java van IBM geprobeert maar daar kan je geen attachments aan plakken, wel uitlezen maar in inlezen dus. (en das dus ook gelijk mn probleem).

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Helox-in-a-box schreef op 23 april 2004 @ 07:32:
heb Bridge2Java van IBM geprobeert maar daar kan je geen attachments aan plakken, wel uitlezen maar in inlezen dus. (en das dus ook gelijk mn probleem).
Je zou misschien kunnen proberen om vanuit java een vb-script aan te roepen die dit wel voor elkaar krijgt.

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Hmm... misschien ook wel handig dat je laat zien waarmee je bezig bent, misschien zit er in je code wel wat fout ofzo.

Normaal gesproken kun je namelijk via het Outlook object model namelijk perfect attachments aanmaken en als de rest wel lukt dan zal het probleem waarschijnlijk niet in de Java<->COM koppeling liggen i presume.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 12:29
ik ben geen java-kenner. Maar kan je dit niet via Mapi doen? (In C++ is dit zeker mogelijk.

Op google vond ik dit:
http://groups.google.com/...0news.microsoft.com#link3

Er wordt geen attachment aan gehangen, maar dit moet toch kunnen?

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

schoene schreef op 23 april 2004 @ 10:47:
ik ben geen java-kenner. Maar kan je dit niet via Mapi doen? (In C++ is dit zeker mogelijk.

Op google vond ik dit:
http://groups.google.com/...0news.microsoft.com#link3

Er wordt geen attachment aan gehangen, maar dit moet toch kunnen?
Voor het versturen van mail zou dit best een goede oplossing zijn inderdaad. Maar AFAICS wil de TS geen mail versturen maar de "New Mail" dialoog in Outlook openen waarbij het veld "To:" is ingevuld en een attachment aan de email is toegevoegd. Wellicht is het de bedoeling dat de user bijvoorbeeld de body van het bericht kan customizen voor het bericht verstuurd wordt, en dan is MAPI geen oplossing (tenzij je daar een oplossing voor bouwt in je applicatie).

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 23-04-2004 11:06 ]

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 12:29
Het kan zeker om de mailclient te tonen met mapi. Dit gebeurt bij ons ook. Snel even in de code gesnuisterd, en volgens mij is het zo: (de port naar java moet uiteraard nog gebeuren.

C++:
1
2
3
flags = MAPI_DIALOG;

m_MAPISendMail (hSession, (ULONG)Application->Handle, &Message, flags, 0L);

• soepkip
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

MAPI voorbeelden met java waarin ales wat je nodig hebt zit
in de examples directory als je jdk enterprize edition download

Beste film ooit

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

schoene schreef op 23 april 2004 @ 11:31:
Het kan zeker om de mailclient te tonen met mapi. Dit gebeurt bij ons ook. Snel even in de code gesnuisterd, en volgens mij is het zo: (de port naar java moet uiteraard nog gebeuren.
Ah ok, dat wist ik niet (an sich ook niet echt met MAPI gewerkt nog trouwens :p)

Maar als je op die manier inderdaad dat scherm in Outlook kan openen is dit inderdaad hetgene waar de TS naar op zoek is als het werkt. Het voorbeeld op Google Groups waar je namelijk naar verwees is zover ik kan zien afkomstig uit een applicatie die geschreven is met behulp van Visual J++ en de Java implementatie van Microsoft is niet echt te vergelijken met die van Sun.
soepkip schreef op 23 april 2004 @ 11:41:
MAPI voorbeelden met java waarin ales wat je nodig hebt zit
in de examples directory als je jdk enterprize edition download
Hmm... Als dat zo is dan is het probleem van de TS waarschijnlijk opgelost :)

[ Voor 21% gewijzigd door mindcrash op 23-04-2004 11:43 ]

• soepkip

soepkip

Helox...Helox.. ik ken die naam ergens van....

Mischien voor een reserveringssysteem bezig ?

Beste film ooit

• Helox-in-a-box
hehe ja ben nog steeds bezig aan het reserveringssysteem :)

leuke avatar soepkip, rijdtie nog? :P

ontopic weer:
denk niet dat het posten van code helpt, zit zowiezo nog research te doen.
Probleem van de bridge2java van IBM is dat de Message class geen "setAttachment" method heeft maar wel een getAttachment, dus kan je geen attachments eraan plakken maar wel uitlezen :?

bridge2java is zowiezo niet gedocumenteerd (zwaar experimenteel).
Kga nu ff kijken naar Jacob-project, misschien dat dat meer mogelijkheden geeft.

• soepkip

soepkip

Jazeker rijdt ie nog, laatst nog naar legoland heen en weer gereden (2 * 800 km)
in een weekendje, no sweat.

weer ontopic/

Waarom gebruik je imap om te versturen ? je kunt wat jij wilt ook met SMTP overweg,
gebruik SMTP om te versturen, en IMAP om de mapstructuur van exchange te beheren

Beste film ooit

• Helox-in-a-box
omdat er op de client dus een outlook venster moet worden gecreert, daar moet dan je signature in komen (die je in je outlook hebt ingestelt).
En je moet ook eventueel nog dingen kunnen bewerken in het emailtje.

en kheb nergens gezegt dattik imap gebruik om mailtjes te versturen :)

gebruik wel imap om een mapstructuur te beheren op de exchange server maar daar gaat het nu niet over.
Pagina: 1