[Cooling] Spire Verticool (nieuw)

Pagina: 1
Acties:

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Spire heeft weer een nieuwe AthlonXP cooler op de markt gebracht genaamd de Spire Verticool. Dit is een apart design omdat de koelvinnen+fan haaks op de core staan, de warmte wordt via heatpipes naar de koelvinnen getransporteerd als ik het goed heb.

Ik weet het niet, volgens mij is een normale Whisperrock IV veel effectiever, maargoed, blijkbaar hebben de mannen van Spire hier vertrouwen in. Heeft iemand al ervaringen/verwachtingen/reviews van/met deze cooler?

Afbeeldingslocatie: http://www.spirecooler.com/images/products/SPA749B0_2.jpg

http://www.spirecooler.com/fcc.asp?ProdID=170

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 21-04-2004 18:04 ]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
hmz, ben al een tijd op zoek naar een vervanger voor mijn Falcon Rock II omdat mijn 1200@1400 morgan een btje warm begint te worden. En spire coolers zijn meestal redelijk betaalbaar. Dus ik wacht de reviews af. :)

offtopic:
Mijn 5000e post ! yay

dikzak

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Sommigen van die vertikale koelers doen het ERG goed. Zoals de nPowerTek TTIC NPH-1, onbekend maar wel net zo goed of beter als een Thermalright SLK900-U.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:41
Dan zie ik toch meer potentie in collermasters nieuwe stukje hardware, wat koeling betreft:

De Coolermaster Hyper

En dan vanwege de kopere basis en de optie voor 2 80mm fans

• Yokozuna
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/3cf195ad448d33fc2463e163a46562e7.jpg

Dat ziet er al een stuk professioneler/meer over nagedacht ja :) Ook erg benieuwd naar aankomende reviews van deze cooler. Waterkoeling blijft toch nog steeds iets te duur voor me. Coolermaster komt wel vaker met innovaties, best wel veel respect voor het merk eigenlijk. Ondanks de overbodig dure kasten.

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 23-04-2004 14:50 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

The VertiCool™ is constructed with a combination of a copper base and horizontal aluminum fins to provide excellent thermal performance and weigh only 333 grams.
Pff zo weinig? Die coolermaster Hyper 6 weegt al ~800 gram! Nou is die ook wel volledig van koper maar toch.. Neem bv. de Gigabyte 3D-cooler Pro die heeft een zelfde design: koperen base, alu fins... Even groot als deze Spire maar weegt alsnog ~580 gram...

Ik zou eerlijk gezegd niet teveel van dit beestje verwachten.. :/

Dan nog beter de Thermalright Silent tower CL-P0025

De markt stroomt over tegenwoordig met dit soort coolers en dat ze een behoorlijk potentieel hebben bewijst deze Duitse site wel :) @ highest fanspeed bijna even cool als een SP-94!

Use the Search Luke...

• Yokozuna
Ja, maar dat is altijd het geval op een hoge fan speed. Niets bijzonders. De Spire Falconrock II presteerde met een zware Delta fan bijv. gelijk aan de toemalige SLK-800. De Aero7 presteerde op full speed ook bijna hetzelfde als een SLK-800 met zware Delta fan. Bij een behoorlijk aantal heatpipe ontwerpen hebben de heatpipes blijkbaar een erg kleine toegevoegde waarde gehad. Hopelijk veranderd dat nog.

Het gaat erom hoe koelblokken presteren met fans op gemiddelde/lage snelheid. Mensen die zoieso veel geld steken in koeling, willen ook niet teveel herrie.

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 23-04-2004 22:00 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:16
de coolermaster zal ook wel wat meer gaan kosten dan de spire, vooral omdat ze spire voor een behoorlijk groot gedeelte van aluminium is.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Yokozuna
Achja, als ik dat ding 2 jaar kan gebruiken boeit me die 40-60 euro me niet zoveel. En ik vind dat meer mensen dat moeten vinden, hehe. Alhoewel, voor 60 euro heb je ook een dikke Thermalright, traditioneel ontwerp, de presteren met een low speed fan tenminste ook goed. Daarom ben ik erg benieuwd of Thermalright eindelijk eens verslagen wordt, anders wordt het gewoon een Thermalright.

M'n Aero7+ is 2 weken terug namelijk kapot gegaan. De fan was gewoon losgeraakt van de spoel 8)7 Ik hoorde een keihard geratel CPU was ook 76 graden geworden. Stekker eruit getrokken. Die Aero7+ was leuk, maar die fannetjes waren echt speelgoed en nog wat te luidruchtig. Nu heb ik een casefan op het Aero7+ koelblok gezet, met 1 schroefje vastgemaakt, omdat dat koelblok niet 8x8 is Teruggeclocked naar 1800+ leuk hoor een FSB van 133.....

Behoorlijk bagger.

[ Voor 113% gewijzigd door Yokozuna op 23-04-2004 22:06 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Yokozuna schreef op 23 april 2004 @ 21:49:
Ja, maar dat is altijd het geval op een hoge fan speed. Niets bijzonders. De Spire Falconrock II presteerde met een zware Delta fan bijv. gelijk aan de toemalige SLK-800. De Aero7 presteerde op full speed ook bijna hetzelfde als een SLK-800 met zware Delta fan. Bij een behoorlijk aantal heatpipe ontwerpen hebben de heatpipes blijkbaar een erg kleine toegevoegde waarde gehad. Hopelijk veranderd dat nog.
Vreemde conclusie, aangezien de SLK800 geen gebruik maakt van heatpipes ;)
De SP94 (intel) en SP97(AMD) zijn de eerste heatsinks van Thermalright die gebruik maken van heatpipes. En ik durf te wedden dat een SP97 heel wat beter koelt dan een SLK800 of SLK900.

🖥️ | 🚗

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Doen ze ook, check de reviews maar ;)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Yokozuna schreef op 23 april 2004 @ 21:49:
Mensen die zoieso veel geld steken in koeling, willen ook niet teveel herrie.
O-) O-) O-)

/me betaalt 25 euro voor een fannetje (Delta), denk je dat ik dan stilte verwacht? ;)

Maar 800gram 8)7 8)7 8)7 weet iemand hoeveel gewicht je aan de gaten in je mobo mag hangen.. :) Het lijkt me toch vrij lullig al ligt er opeens 800gram koper op de bodem van je case met daaraan een stukje van je mobo :D

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 23:09 ]

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

moet kunnen. sp-07 met 92 enermax fan trekt mobo niet krom dus zon beest met 2 80 mm moet makkelijk kunnen aleen opletten met vervoeren in de auto. dan is horizontaal vervoeren wel zo slim

Verwijderd

De limiet was volgens mij 450 gram voor een AMD (het gewicht van een Zalman 7000A-AlCu).

Maar met 800 gram is het inderdaad wel oppassen, ik heb al eens plaatjes gezien van een Zalman 7000-Cu met socket, cpu en al op de bodem van een case. Die was dus vervoerd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 13:10:
De limiet was volgens mij 450 gram voor een AMD (het gewicht van een Zalman 7000A-AlCu).

Maar met 800 gram is het inderdaad wel oppassen, ik heb al eens plaatjes gezien van een Zalman 7000-Cu met socket, cpu en al op de bodem van een case. Die was dus vervoerd...
Is dat niet het limiet van wat je aan de socket mag hangen? Ik neem aan dat je dit ding niet vastmaakt aan de socket, dat is pas vragen om :D

Ik bedoelde die gaten rondom de socket, is daar een limiet van, qua gewicht wat je eraan mag hangen..? :)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
de beste heatpipe cooler is tot nu toe nog steeds die van aerocool (iets met deepimpact?)
dat is 1 gaint hitepipe met vinnen er om heen, en ook de optie voor 2 fans..
in de reviews is hij beter dan die van coolermaster...
zoek maar eens op tweakers frontpage op de cooler van coolermaster, daar staan linkjes naar die reviews.

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Niet helemaal waar. The Aerocool HT-101 doet et op het moment erg goed, zelfs onder overgeclockte omstandigheden
Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/Images/cooler/products/ht101-1.jpg

Ik heb deze op het moment op mn systeempje hangen, en weegt zon 500 gram. Deze zit helaas vast met klipjes en dus niet met gaten rond de socket. Maar zolang ik niet erg ruw met het systeem omgaat zal ie hopelijk blijven hangen. Deze presteerd zon 1 graad beter als de Deep Impact van Aerocool.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Yokozuna
Misschien een idee een cpu heatpipe coolertopic te maken.

[ Voor 237% gewijzigd door Yokozuna op 28-04-2004 15:37 ]

Pagina: 1