Toon posts:

Crash met 3D games met 9700 en 9800 Pro! :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik had een Radeon 9700, die ging ik soms een beetje overklokken (dat deed ik ook met m'n 3000+ en RAM). Nooit echt hoge klokspeeds, nooit veel hoger dan Radeon 9700 Pro speeds. Dat ging altijd goed.

Maar ineens begon na een tijd gamen te freezen. Dat gebeurde altijd in games en nooit in Windows (UT2004, CoD en K.Krieger). Mijn clanmaten vonden me een nooboverklokker en zeiden dat het duidelijk was dat ik mijn Radeon 9700 had gemold. Dat leek mij erg sterk, want hij werkte prima tot een freeze en in Windows crasht ie nooit. Dezelfde freeze met Omega drivers en de Catalyst 4.4.

Toch maar een Radeon 9800 Pro gekocht, zit die freeze er verdomme nog steeds in. Ook na een format! Zou de processor stuk kunnen zijn? Dat hoop ik niet.

Ik wist niet waar ik het anders moest posten, dus dan maar bij beeldkanonnen.

Mijn specs:

AMD Athlon XP 3000+ 400FSB
ABit NF7-S rev 2.0 nForce 2 Ultra 400 - nVidia SoundStorm
1024MB GEIL 400MHz CAS2.5 SD DDR-RAM
Club3D Radeon 9700 -> Sapphire Radeon 9800 Pro
Windows XP Service Pack 1
Catalyst 4.4

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40
Hmm wat zou dat nou zijn:?

Beetje nadenken is het pakweg 90% kans dat je temp te hoog is.
Clock de boel eens flink naar beneden en zet je kast eens open, en kijk wat er gebeurd tijdens gamen.

Verwijderd

in je startpost zeg je dat je je proc en ram ook wat overklokt hebt, ik zou beginnen met alles standaard te laten lopen, mits je dat nog niet gedaan had.

Verwijderd

Topicstarter
Alle overkloks zijn nu uit en er zitten 3 fans in m'n kast, waarvan er 1 koele lucht erin zuigt en 2 de warme lucht naar buiten blazen. Ik deed toen als test mijn Radeon 9700 superlaag klokken, maakte niks uit.

Verwijderd

Probeer anders eens je geheugen te wisselen met een ander. Temperatuur kan het inderdaad zijn, ook al run je alles op normale waardes. Laat je kast eens open, kijken wat er gebeurt.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 18:06:
Alle overkloks zijn nu uit en er zitten 3 fans in m'n kast, waarvan er 1 koele lucht erin zuigt en 2 de warme lucht naar buiten blazen. Ik deed toen als test mijn Radeon 9700 superlaag klokken, maakte niks uit.
3000+ staat niet echt bekend om zijn temperaturen :)
Kast open en check wat happens.

Verwijderd

Topicstarter
De kast is open. De geheugen zou het kunnen zijn, want er zit een los pinnetje op 1 module. Als ie los zit boot ie niet, maar hij zit er al lang goed op.

Maar dat freezprobleem ontstond een stuk later dan dat geheugen moduleprobleem.

Verwijderd

En ontstaat dat freeze-probleem bij 1 spel, of bij meerdere spellen nu?

*edit* ik had wel gelezen dat het bij spellen gebeurt nu, maar kijk eens of het bij specifieke spellen gebeurt

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle games, ik heb nu die ene module eruit gehaald. Even testen met UT2004.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb die kapotte 512MB geheugen banje eruit gehaald en met die andere 512MB gespeeld. Na een kwartiertje UT2004 instagib (ging best lekker :P) bevroor het beeld weer.

edit:

Op wat voor temperatuur zou alles moeten draaien in de BIOS en stressed?
Er zitten namelijk nogal wat draden in m'n kast. Maarja, die zaten er eerst ook al in.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 18:39 ]

Verwijderd

Probeer het eens op de geheugeninstelling CAS3?
Je zou haast gaan denken dat de voeding onstabiel geworden is, probeer
eens een andere?

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een 350 watt cheapo ding, daarvoor een andere voeding, maar die functioneerde niet meer. Het rare is dat ik die voeding kort geleden heb vervangen, dat zou het best eens kunnen zijn. Ik kan m'n broer's 500 watt voeding wel eens gebruiken.

Maarja, hij geeft nog beeld, alleen is alles helemaal stil. Dan gebruikt ie nog steeds stroom lijkt me.

edit:
Dat geheugen zal ik nu wel proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 18:48 ]

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
ik heb een hele tijd geleden met mijn AMD athlon 1333 ook dit soort problemen gehad. lag bij mij ook niet aan het overklokken of wat dan ook, ook niet aan het geheugen of moederbord of videokaart,

maar aan de processor.

toen ik de proc vervangde (garantie) heb ik nooit meer ergens last van gehad. de proc was niet beschadigd, dus vind et nog steeds een vaag verhaal. maar daar lag et wel aan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, andere voeding erop gedaan (een 300 watt), ik dacht dat ie was gefixed. Gister uren gegamed, werkte prima. Nu geeft ie die bug weer.

Die processor heb ik al een hele tijd, werkte prima een tijd geleden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 15:12 ]

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
ik had de proc ook al 7 maanden voor de ellende begon. is maar een suggestie, misschien kun je een proc lenen van iemand om et te testen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, dan zal ik dat maar proberen.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Hej ik heb precies het zelfde probleem ineens van de een op ander dag loopt ie vast in games :(

heb jij al een oplossing gevonden?

btw ik heb een 9200 (256mb)
en een 2400+ die nooit zijn overgeklokt

~ Mijn prog blog!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Houd gewoon het koelblok van je proc onder het gamen even vast. Kan je even kijken hoe warm hij wordt. Misschien kan je ook nog andere drivers van ATI proberen :?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had dit soort problemen vorig jaar ook met m'n R9700, dan freezde het beeld in UTII (wat ik toen veel speelde) opeens. Bleek later dt eht m'n cheap-ass 350 watt PSu was, draai nu op een Antec 480 watt en alles is super stabiel :)

Gabriël AM5

Verwijderd

yep i had het ook met een voeding video kaart sloeg vast (geforce ti 4200)
dus ik dacht kaart kapot kocht ait 9800 pro sloeg ook vast

andere voeding er op en niks geen problemen meer met beide kaarten niet meer

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
hmzz, ik heb me videoplank, die radeon 9200 duzz eruit gehaald en speel nu met een SiS6326 8mb (zucht)

leek een tijdje helemaal goed te gaan, maar nu lijkt het erop dat t probleem langzaam weer terug komt, en is ook al 1x gebeurt in windows, en gisteren ook 1x :(

wil iemand my plz plz plz! 3000€ geven, denk dat dat alles wel oplost :P
nee maar ik weet nu niet wat er ffs aan de hand is, processor temp is acceptabel denk ik (59-61 idle in windows) tot 68 stressed, heb 4 case-fans, maardat lijkt niet te helpe.

~ Mijn prog blog!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
68 gr stressed? :|.. 68 graden is echt niet gezond hoor :)
Dude... haal eens gauw je koelblok los... mooie nieuwe zalman erop met een laagje artic silver :)...

Verwijderd

MWaoh , gaat nog wel. Myn proc zit in de zomer constant rond de 95°c.
Pagina: 1