Toon posts:

2 KVM's aan elkaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een ATEN Petite CS-62A Switch voor het bedienen van 2 computers. Werkt perfect! Echter volgende week krijg ik een nieuwe pc en deze wil ook weer graag "koppelen". Nou kan ik natuurlijk een nieuwe kvm kopen waarop je 3 pc's kan aansluiten of, en dat wil ik graag weten, kan ik mischien gewoon nog zo'n Petite switch kopen en deze aan elkaar koppelen en op die manier 3 pc's bedienen? Tis een stuk goedkoper dan een nieuwe 3/4 poort kvm kopen.

Petite Switch/KVM:
http://www.digitalrevolution.nl/index.php?artikelgroep=180

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:32
Denk niet dat 2 kleine achter elkaar gaan werken maar goed proberen kan altijd he :).

Dit is zeker als je hem moet schakelen metm behulp van een toetsen combinatie. Want dan kun je niet kiezen welke switch je schakeld

Zou gewoon een nieuwe kopen die geschikt is voor 3.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Aangezien dit apparaatje geen externe voeding gebruikt, is het enige dat ie doet, het domweg schakelen van de 'losse draadjes'. Doorverbinden lijkt me wel mogelijk.

Het schakelen met het toetsenbord is natuurlijk niet mogelijk, maar dat is hierboven al gezegd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt zonder meer meerdere KVM switches in serie zetten, maar bedenk er wel even goed bij wat het met signaalkwaliteit doet. Elke stap erbij verslechtert het signaal en voor je het weet spookt het als een gek.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 21 april 2004 @ 19:45:
Je kunt zonder meer meerdere KVM switches in serie zetten, maar bedenk er wel even goed bij wat het met signaalkwaliteit doet. Elke stap erbij verslechtert het signaal en voor je het weet spookt het als een gek.
Dus het kan wel, maar omschakelen via de toetsencombi werkt dan niet meer?
Das juist zo handig aan deze switch.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:32
Kun je wel wisselen met een knop die erop zit ofzo??

Dat met die toetsencombinatie gaat niet werken omdat je het signaal naar 2 switchen tegelijk stuurt en zo alle 2 de switchen zal schakelen. Daar kom je nooit uit. Of je moet iedere switch een aparte toetsencombo moeten kunnen geven. Maar als je dan pech hebt moet je 2 keer een toetsencombinatie indrukken. Niet echt practische lijkt me.

En vrees dat de kwaliteit echt bagger word.

Verwijderd

Topicstarter
jbcyber schreef op 21 april 2004 @ 23:11:
Kun je wel wisselen met een knop die erop zit ofzo??

Dat met die toetsencombinatie gaat niet werken omdat je het signaal naar 2 switchen tegelijk stuurt en zo alle 2 de switchen zal schakelen. Daar kom je nooit uit. Of je moet iedere switch een aparte toetsencombo moeten kunnen geven. Maar als je dan pech hebt moet je 2 keer een toetsencombinatie indrukken. Niet echt practische lijkt me.

En vrees dat de kwaliteit echt bagger word.
Nee, er zit geen knop op. Ik switch via 2x de scroll toets. Je kan ook via een toetsencombo scannen naar computers.
Maar als ik de reacties zo lees zit er niks anders op om een 4 poort switch te gebruiken. Of ik kan 1 pc bedienen via virtueel bureaublad en de andere 2 via de switch.
Pagina: 1