Toon posts:

Wat is de beste 3D audiokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh

Ik wil graag weten welke kaart 3D positional _het beste_ weergeeft. iaw, met welke kaart hoor je het _beste_ de positie van medespelers in fps spelletjes?
Eventueel is iets met koptelefoon prima. (a3d?)
gelieve merk en naam te noemen.

Verwijderd

A3d wordt wel vaak als beste genoemd (in de eax vs a3d wars:P) Probleem is dat Aureal overgnomen is en dus geen kaarten meer maakt. Als je hem nog kan vinden is de Aureal SQ2500 een mooie. Maar ja, geen driver support...

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Er zijn twee standaarden, EAX en A3D. Er zijn kaarten die beiden ondersteunen, maar dan alleen de A3D v1.0. A3D 2.0 en 3.0 worden alleen ondersteund door kaarten van Aureal zelf.

Recente tests laten vaan de Terratec DMX X-fire 1024 als goedkope en toch goede kaart zien. Deze ondersteunt EAX en A3D.

Zie ook http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14632

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

zoek er 1tje met a3d

eax heeft nix met 3d positionering te maken, maar met de omgeving (in spelletjes)

...

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

TerraTec XLerate Pro is errug mooi (heb 'm zelf ook). Nadeel is alleen dat die dingen niet meer gemaakt worden en daardoor niet makkelijk te vinden zijn... (Heeft trouwens hardwarematige A3D 2.0).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb de Xfire 1024 van terratec et a2d 1 en eax 1+2 maar ik krijg a3d niet aan de praat, ik krijg mono geluid door 2 boxen bij counterstrike
de geluids demo van sensaura zelf werkt wel

help?

Breek je nek voorzichtig

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

als je de laatste drivers hebt kun je dat instellen in het configuratie scherm.

Verwijderd

Bij de Xelaret Pro kaart moet je eens de Originele Vortex Drivers Instaleren .
heeft namelijk beter Hardware ondersteuning dan van Terratex zelf..

zo heb je met de Pro versie de optie AEX ook aan te zetten want deze blijkt namelijk in de Vortex Chip eigenlijk ook in te zitten alleen wordt ie niet geactiveerd door Terratec driver..
ik heb de Pro en deze werkt Super Cool ..
met alle spellen die A3D ondersteunen..
anders Patch ik ze gewoon ;)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hoe? ik heb al dat control panel, en daar heb ik alles behalve 3d stereo expander aangevinkt

hij start cs er vliegt dat logootje van sesaura door mijn beeld klinkt eenb riedeltje en cs start, maar het geluid is mono door 2 boxen

Breek je nek voorzichtig

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Als je vaker met headset speelt, moet je voor A3D 2.0 gaan. Letop: geen A3D 1.0, dit wordt bij zeer weinig spellen ondersteunt en je hebt er niets aan. Kijk dus ff uit watvoor kaart je koopt, ik heb namelijk nog een Diamon Monster Sound MX400 over omdat ik d8 dat deze HET A3D geluid had, niet dus, alleen A3D 1 (wat bv NIET door Half-Life en Quake 3 ondersteunt wordt).

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

De originele Vortex drivers voor de XLerate Pro? Dus niet de allernieuwste van www.vortexofsound.com ? 'k Zal het (misschien) eens proberen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1