• pcgamer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-03-2025
Even kijken wat jullie denken:

Zoals elk jaar is er bij ons in school weer een klasfoto, maaar over hetgeen wat erop staat heb ik wel m'n bedenkingen:

Iedereen wordt gevraagd "keurig" gekleed te zijn, als je vooraan op een stoel zit moeten je benen tegen elkaar, een pet mag niet,...

Ik vraag mij af wat de bedoeling is van een klasfotofoto: een foto waar de klas opstaat zoals ze is, of hoe ze zou moeten zijn, een gevoelloze, "gemaakte" foto.

Daardoor lijken al de klasfoto's identiek, alleen met verschillende leerlingen.

Mag ik eens jullie mening hierover weten?

Groeten,

Wim

Join het GoT Pulse-Team!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
mja, ik vind dat je je pet af moet zetten eigenlijk wel logisch, want je wilt immers over 20 jaar nog wel weten wie er op die foto staat. Ik vind het wel 'wat' hebben zulk soort foto's.

Maar je kunt idd ook te ver gaan, waarom zou jeje benen niet uit elkaar mogen hebben? En "keurig" gekleedt? Wij weten meestal niet eens of nou wel of niet op de foto komen :)

..:: ::..

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vaak worden er bij de klassenfoto's ook nog pasfoto's gemaakt, die weer op schoolpasjes komen. In dat geval is het wel handig dat iemand er enigszins netjes opstaat (een pet "verstopt" een deel van het gezicht).

Bovendien is een portret over het algemeen gemaakt, want het onderwerp is de groep die erop komt.

• pcgamer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-03-2025
jevn schreef op 21 april 2004 @ 17:58:
Vaak worden er bij de klassenfoto's ook nog pasfoto's gemaakt, die weer op schoolpasjes komen. In dat geval is het wel handig dat iemand er enigszins netjes opstaat (een pet "verstopt" een deel van het gezicht).

Bovendien is een portret over het algemeen gemaakt, want het onderwerp is de groep die erop komt.
Er wordt enkel een klasfoto gemaakt voor op een kalender.

Ik vind dat ze de groep moeten fotograferen zoals ze in "real life" is. Een pet begrijp ik nu ook nog wel, maar benen kruisen en "keurig gekleed" heeft ook al voor iedereen een andere betekenis...

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Ik ben er wel mee eens dat een petje op een foto niet kan. Maar benen netjes bij elkaar gaat wel iets te ver.
Bij mijn klassenfoto zie ik wel een rommelig zootje leerlingen die een beetje door elkaar staan, met allemaal een andere houding. Dit is erg grappig en ook 'Real Life"want zo is mijn klas doorgaans tijdens de lessen ook zo. :)

Wat ook wel een leuk idee is voor later, om op een dag een keer je camera mee naar school te nemen en dan foto's gaan maken, dan heb je wel een goed beeld later hoe je klas nou was. ;)

Verwijderd

Op de basisschool doen ze het tegenwoordig heel anders.
Gewoon 1 foto helemaal opgezet iedereen netjes e.d.
En de 2e foto mag je zo gek doen als je zelf wil.
Da's wel leuk voor de kids zelf :)

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 19:03:
Wat ook wel een leuk idee is voor later, om op een dag een keer je camera mee naar school te nemen en dan foto's gaan maken, dan heb je wel een goed beeld later hoe je klas nou was. ;)
Hahaa, ja en dan staan ze je wel raar aan te kijken als je een camera op ze gaan richten :P. Om echt "het" gevoel van hoe de leerlingen "gewoon" zijn zou je denk ik toch onverwachts een foto moeten maken; de meeste mensen gaan waarschijnlijk "poseren" en dus krijg je nog steeds niet een goed beeld van hoe iemand nu is -> ze willen namelijk wel leuk op de foto staan (wie niet? :9).

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Nou je hebt van die gasten die er extra raar op gaan staan.
En anders maak je alleen foto's van vrienden of zow, dat kan ook.
Tjah en anders heb je gewoon je klassenfoto, waar je ook niet elke minuut van de dag naar kijkt, maar pas over een aantal jaren weer uit een doos uit je kast haalt en ff de goede of de slechte tijden herdenkt van je schoolcarriere

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Bij ons op school hebben ze klasfoto's afgeschaft, dr zal wel te weinig interesse voor geweest zijn :)

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Voor zo'n klassen foto heb je idd wel wat regeltjes nodig, anders wordt het een grote zooi...
Voor mij zijn ze niet meer dan een aandenken met het id "o ja, die zaten allemaal bij mij in de klas". Voor hoe ze waren kijk ik wel naar andere foto's.
Daarvoor kan je een DigiCam mee naar school nemen. Gewoon door blijven schieten, kan ze later toch wel weer wissen. Bij ons op school/in de klas is het bijna de normaalste zaak van de wereld! (En neem hem ook eens mee naar eoa feest, dikke lol... achteraf :P )

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Bij ons wou school perse "nette" foto's, en dan klas per klas (dus de A klas gesplitst van B, terwijl het eigenlijk 1 grote klas is).. dus toen gingen wij béétje heel erg zeuren en uiteindelijk mochten we er met zijn allen op, we lagen letterlijk over elkaar heen enzo, maar was absoluut de meest geweldige klassefoto die ik ooit heb gehad :D

Verwijderd

Jah inderdaad. Bij ons op school zetten ze gewoon alle foto's van feesten en speciale festijnen op een site. Iedereen vind dat wel gaaf. En de leukste foto's kun je dan op je pc opslaan

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07-2025
Als je beetje leuke klasgenootjes hebt kan de klassefoto er al best leuk uitzien. Ondanks dat het opgezet is. Ik had bijvoorbeeld een hele leuke klas met het eindexamen en daar staan alle jongens er stoer op en alle dames met tandpastasmile :)

En later als je oud bent en je kijkt terug op je klassefoto dan kun je er wel om lachen als je jezelf terugziet en al je klasgenootjes ook.

\o/

Pagina: 1