Toon posts:

[win2000pro] partities omgedraait c <=> d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb groot probleem mijn pc start niet meer op na mijn verse windows instalatie. Nu heeft windows tijdens de instalatie mijn partities omgedraait c is nu d en d is nu c. op mijn c schijf staat nu nu mijn backup en de d schijf is leeg...... nu instaleer ik op mijn d schijf wel windows want ik kan hem niet op andere schijf instaleren...

nu mijn vraag hoe ken i kdeze 2 omdraaien zonder data kwijt te raken???

ps. partities zijn allebij ntfs

khoop dat lullie het weten :'(

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:18
Moet volgens mij wel met het programma Partition Magic kunnen. Ik weet het overigens wel zeker. ;-) Misschien moet je het met een omweg doen (eerst samenvoegen en daarna weer splitten) maar het moet zeker lukken. ;-)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Installeer Windows op de D:\ schijf zoals je normaal op de C:\ zou doen.

Als dat klaar is ga je naar Disk Management (rechterknop op My Computer > Manage > Disk Management).

Ga nu naar de C:\ en klik met rechterknop en kies dan 'Change Drive Letter'. Maak er Z:\ van. (of willekeurig welke andere vrije drive letter)

Ga nu naar de D:\ schijf, en doe daar hetzelfde, maar maak er C:\ van.

Ga nu naar Z:\, en maak er D:\ van.

Tadaa... geen 3rd party meuk zoals PartitionMagic nodig.

(vraag me alleen af of dit wel gaat werken met partitievolgorde...is afhankelijk van hoe je gepartitioneerd hebt...)

[ Voor 13% gewijzigd door DynaMikeY op 21-04-2004 17:50 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

DynaMikeY schreef op 21 april 2004 @ 17:48:

Als dat klaar is ga je naar Disk Management (rechterknop op My Computer > Manage > Disk Management).

Ga nu naar de C:\ en klik met rechterknop en kies dan 'Change Drive Letter'. Maak er Z:\ van. (of willekeurig welke andere vrije drive letter)

(vraag me alleen af of dit wel gaat werken met partitievolgorde...is afhankelijk van hoe je gepartitioneerd hebt...)
Ik betwijfel ten zeerste dat dit gaat werken.

It takes one to know one...

Verwijderd

Je kunt dit proberen:
Je C: partitie backuppen met ghost, vervolgens partitie weggooien

Daarna opstarten. Je D: partitie wordt nu automatisch C:
diskmanager runnen, en je partitie opnieuw maken en een letter toekennen

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DynaMikeY schreef op 21 april 2004 @ 17:48:

Tadaa, volgens mij heeft windows ernstige bezwaren tegen het veranderen van de drive letter van je bootpartitie.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gewone actieve partities aanpassen met disk manager gaat prima, maar niet je bootpartitie. Het lijkt erop dat je ook weinig kans maakt met Partition Magic, of er moet een extra optie voor in PM zitten:
Dr.Bob schreef op 11 juni 2001 @ 22:39:
Too bad, het kan NIET met PartitionMagic. Ja, je driveletter aanpassen van je actieve bootpartitie kan wel, maar bij het opstarten daarna gaat ie klink lopen zeiken. Helaas had ik de Italiaanse demoversie, dus wat het probleem precies was, kwam ik niet uit. Maar nog tijdens het booten las ik een paar keer het woord 'error' en startte ie steeds opnieuw op.
Uiteindelijk met wat op de ESC geram kwam ik toch weer in W2K en heb ik e.e.a. weer kunnen herstellen -- zonder blijvende schade voor zover ik kan nagaan.

Nog andere manieren, of moet ik gewoon leren leven met een F: schijf voor m'n W2K ... :)

Dr.B
Zie ook: [rml][ win2k] drive letters aanpassen van boot drive[/rml] , Verwijderd in "SUPER windows-gezeik :("

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 21-04-2004 18:18 ]

Pagina: 1