Toon posts:

Generate TTF > BMP(font file)

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij Chello Media, wij houden ons bezig met interactive television.
We hebben op kantoor allerlei servers en machines waar studios op geinstalleerd zijn waarmee we shows en andere applicaties kunnen ontwikkelen die dan via een een settle box, die bij de mensen thuis staat, op hun tv wordt getoont.

Die box werkt dus ook als kabelmodem, want die zit erin gebouwd.
Nou hebben we een proleem, het programma Edit Suite waarmee de applicaties gemaakt worden werken met een TTF.Deze heeft UPC Digital PC.Deze is speciaal gemaakt.
Met het zenden naar de box gaat niks fout maar hij zet ie om naar bitmaps.Nou komen de fonts van het programma niet overeen met de fonts die getoond worden.
Nou hebben we dit probleem uitgeleend, maar duurt erg lang dus ik ben daarmee bezig.
Nou heb ik van macromedia Fontographer en ik heb Softy, met deze tools kan ik alles bereiken wat ik wil.Enkel komt het volgend probleem naar voren.
Als ik via Fontographer de TTF genereer naar Bitmap font dan doet ie dat zonder gezeur.Maar als ik dan in Softy ga kijken naar die fonts om die mogelijk aan te passen dan zie ik dat er heel veel karakters, zoals eurotken en andere tekens, niet meegegenereerd worden. Mijn manager is er op het moment die hier misschien een antwoord op weet, maar dat weet hij niet anders had ik dit niet hoeven doen.Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dit anders kan doen of waarom het uberhaupt gebeurt??

Vriendelijk bedankt.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

als ik dit zo lees lijkt het alsof die tekens niet in het font (UPC digital PC?) beschikbaar zijn en wordt er voor die leestekens (van) een standaard alternatief font gebruikt dat het dichtste bij het gewenste font komt.
Probeer eens uit te vissen of de ontbrekende leestekens in het font aanwezig zijn.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Je heb gelijk...hij pakt dan karakters van times new roman bijv.
Maar idd als ik ze naar bitmap genereer dan ontbreken ze...maar ze onbreken niet in de TTF.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Dit topic is gesloten.