Toon posts:

cupsys test page print

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Debian server met een cupsys installatie erop.
Nu kun je cupsys bereiken via http://host:631 en een printer installeren.
Als je dan een printer geinstalleerd hebt kun je deze printer ook testen via de web interface, alleen dat werkt niet!!
Ik krijg de melding "De pagina kan niet worden weergegeven."

Ik heb net debian opnieuw geinstalleerd.
Bij de vorige installatie werkte het wel!!

Iemand een idee??

Ik heb gezocht op google en deze forum naar deze error, maar ik kan er niks over vinden :'(

En volgens mij heb ik niks anders gedaan dan met de vorige installatie. Maar dat zal wel niet zo zijn!!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er ontbreekt wat informatie. Je komt helemaal niet op de interface, of niet bij de testprint-pagina? Waar gaat het precies mis dus?
Verder is het handig te proberen met een competente browser die een degelijke foutmelding levert, zoals permission denied, wat ik vermoed. Ook is het niet nodig zo royaal te zijn met leestekens, 1 vraagteken of 1 uitroepteken per zin is meer dan voldoende.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik zie geen ontbrekende informatie ik snap precies wat er gebeurt... Alleen de oplossing weet ik niet..

Verwijderd

Topicstarter
Hoi blaataaps,

Ik kom wel op de webinterface, en kan gewoon een printer installeren via de web interface.
Maar als ik dan een test pagina (via de webinterface) wil uitprinten zegt de browser: De pagina kan niet worden weergegeven.

Weet je nu genoeg?

• M4RTiN
Zou het kunnen dat je verkeerde parameters hebt ingevuld om je printer te vinden, zodat hij op een verkeerd adres zoekt, en niets vind... zodoende krijgt je browser een timeout.

hoe print je naar de printer? usb/parallel/Ethernet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ehternet:
op dit moment heb ik hem zo ingesteld:

Brother Local Raw Printer
Description:
Device URI: lpd://192.168.0.7/

Ik heb ook met http:// geprobeerd.
Maar ik hij heeft gewerkt met lpd dus :|

• M4RTiN
ik weet niet hoe die Brother van je op wat voor protocollen allemaal aanstuurbaar is, maar ik kan mijn HP laserjet ook bereiken door middel van

Device URI: socket://192.168.2.108:9100/

ik geloof dat Brother zelfs bereikbaar is door middel van SMB://, en dat kan Cups inprincipe ook....

Verwijderd

Topicstarter
Socket werkt ook niet

Maar vergeet niet dat het wel gewerkt heeft, ik weet alleen zo nie welke protocol.
In ieder geval socket of http of lpr.

En normaal gesproken had ik elke keer nog als ik een pagina probeerd uit te printen (test pagina) dat die altijd in de qeue kwam dus?

verder nog enig idee?

• M4RTiN
wat voor Brother printer is het?

Verwijderd

Ik zou graag klein vraagje tussendoor doen:

Hoe installeer ik binnen CUPS een netwerk printer die te bereiken is op IP ?

Welk protocol moet ik gebruiken ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
Ik denk dat cups je hostname invult op het moment dat jij op het knopje "print testpage" klikt. Waarschijnlijk heb je remote de cups admin page op je scherm getoverd, op IP basis. cups gaat vrolijk een hostname invullen op bepaalde punten, waardoor je waarschijnlijk krijgt dat de server "niet gevonden" kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 23 april 2004 @ 12:23:
Ik denk dat cups je hostname invult op het moment dat jij op het knopje "print testpage" klikt. Waarschijnlijk heb je remote de cups admin page op je scherm getoverd, op IP basis. cups gaat vrolijk een hostname invullen op bepaalde punten, waardoor je waarschijnlijk krijgt dat de server "niet gevonden" kan worden.
Dankjewel voor je reactie.
Het zette me aan het denken en ik ben er achter.
De servernaam van de debian server is "Carterohoofd"
Hierop had ik cupsys geinstalleerd.
Nu had ik ook samba geinstalleerd.
Deze had als netbios naam: "microcartero"

En dat wou dus niet.
Nu heb ik deze namen het zelfde gemaakt, en ja hoor het werkt.

Ey bedankt voor je hulp iedereen!!

• M4RTiN
He dit wist ik ook niet, wel appart ja. Ben blij voor je dat het werkt..
Pagina: 1