Toon posts:

Mandrake Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb net Mandrake Linux 7.2 gedownd en het ziet er veel belovend uit! Eindelijk een versie van Linux waar een goede uitleg bijzit! (Ben eigenlijk nog een newbie met Linux) ;))

Vier vraagjes:

- kan ik Office 2000 Pro gewoon onder Linux gebruiken of heb ik daar iets bij nodig?

- deze lijkt er een beetje op, maar werken alle (nieuwe) spellen ook onder Linux?

- kan een Windows ME gebruiker (in ons netwerk alleen maar WinME) ook op mijn computer komen (files sharen en printer delen??)?

- werkt ICQ ook onder Linux? Of moet ik daar een patch of zo voor halen?

Alvast bedankt voor het helpen van deze Linux-newbie ;) !

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Office 2000 pro: Het is aan de praat te krijgen met wine, maar wine is niet voor newbies. Ik zou zeggen: gebruik StarOffice

Spellen: NEE, maar een aantal spellen werken onder linux.

Bestanden via netwerk: Via samba beschikbaar, lees ff de HOWTO ofzo

ICQ: via Licq of Gnomeicu, kijk ff bij freshmeat voor downloaden.

Veel lol met linux(zul je wel nodig hebben :) ).

Verwijderd

Topicstarter
Kun je bv UT of Half Life onder Linux spelen?

Verwijderd

Topicstarter
en WinAce Archiver 2.03b ???? Is namelijk essentieel...

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Halflife is aan de praat te krijgen(via Wine) maar dat is niet makkelijk.
UT lukt volgens mij niet, je kunt wel Q3 en Q2 spelen.

Het is geen Windows, het is LINUX.
Dat is HEEL anders (gelukkig maar).

voor Winace zijn geloof ik wel linux clones.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

UT gaat dacht ik wel...

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Quake world niet te vergeten (quake1)
:)
beste multiplayer game (nogaltijd) qua gameplay en tactics

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je eigenlijk Linux wil draaien ?

Wat jij voorsteld is het zelfde als op een PowerMac gaan werken met paint shop pro...

Staroffice is erg goed en is volledig compatible met office, dus je kunt ex- en importeren van en naar office..

Spellen is (helaas) vette pech, dit vooral omdat de meeste spellen DirectX gebruiken en linux eigenlijk alleen OpenGl ondersteund..

Kijk eens op www.linuxgames.com/ voor de spellen die wel aan de gang te krijgen zijn.

En WinACE ? Het lijkt me al duidelijk...

En met Wine kun je wel windoos proggies draaien, maar daarmee help je de extra snelheid van Linux weer om zeep.

Anywayz, als je het toch wil proberen, wens ik je veel suc6, je zult het nodig hebben ;)

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Ik denk dat [Mike] niet doorheeft dat .exe's die onder windows werken niet onder linux werken. De vorm van het bestand is anders omdat windows en linux heel anders werken. Wel kun je programma's vertalen tussen verschillende operating systems, dat heet ook wel porten.
Om dat te doen heb je de broncode nodig en omdat Microsoft die zelf houdt is porten in dat geval geen mogelijkheid. Wel kun je een programma schrijven dat ongeveer hetzelfde doet of dat microsoft-formaat bestanden in kan lezen en schrijven.

Geen beurs, geen tempo

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
UT is een linuxport voor, check www.lokigames.com voor de patches.
Pagina: 1