Toon posts:

Fan uit video gevallen!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes

Wat denken jullie??

Mijn bij mycom gekochte Saphire radeon 9800 PRO videokaart had vanaf het begin af aan problemen. Net een nieuwe systeem in elkaar geklust dus maar eerst kijken naar drivers, virussen en wat niet meer zij. Telkens bij zware 3D toepassingen (games) crashte mijn PC en starte direct opnieuw op en funktioneerde weer. Ben er nu eindelijk achter.
De fan was los geraakt!! Maar mycom schermt met user-abuse (volgens hen is de fan afgebroken 'en dat doet ie niet zomaar') en dus geen garantie (kaart is 30 dagen oud!!).

Kan ik deze kaart nog gebruiken met een andere fan op de cooler gericht of zal de oververhitting (die toch zeker zoon 30 keer heeft voorgedaan) van de kaart zware schade hebben toegebracht??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Gewoon een andere koeler erop zetten (niet alleen maar een fannetje er op richten). Blijkbaar is dit echt een Sapphire mankement, want mij Sapphire Radeon 9500 had na een half jaartje ook al een losse fan, welke ik maar gelijk heb vervangen door een Zalman ZM80C-HP met optionele fan :Y)

The devil is in the details.

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08 08:24
je kan de core even bekijken of daar misschien brandpuntjes opzitten, zo niet dan zou ik het gewoon proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 16:26:

De fan was los geraakt!! Maar mycom schermt met user-abuse (volgens hen is de fan afgebroken 'en dat doet ie niet zomaar') en dus geen garantie (kaart is 30 dagen oud!!).
Gezeik met garantie is voor mij enige jaren geleden de reden geweest om nooit van mn leven meer iets bij Mycom te bestellen, dus dit verbaasd me niets.

Dus idd zelf fan er op zetten, en nooit meer iets kopen daar.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Kun je niet beter dat ding op een baksteen plakken en bij de mycom winkel door de ruit naar binnen gooien. Dan heb je er nog plezier van. Ze horen je gewoon een nieuwe te geven dat dat plastic ding niet goed geperst/gegoten is, is jou schuld niet.

:)
net ff van hun site gehaald.

Welke garantie biedt Mycom?
MyCom besteedt veel zorg aan alle producten. Toch kan er wel eens iets mis gaan. Om ervoor te zorgen dat jij daar als klant zo weinig mogelijk last van hebt, voorziet MyCom in een uitgebreid garantiepakket.

daar zit je dan met je goed gedrag.

[ Voor 41% gewijzigd door Bware81 op 21-04-2004 16:37 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

heb juist goede ervaringen met mycom, een belletje en ik kon mijn videokaart zo ruilen. Ging er gewoon naar toe als ik jou was, en probeerde iemand te pakken te krijgen die wat te zeggen heeft en een beetje verstand.

Gewoon garantie, dat snappen ze zelf ook wel na enig aandringen denk ik ;)

(kan trouwens moeilijk uit je verhaal opmaken of je er al geweest ben, als ze geconstateerd hebben dat de fan afgebroken is denk ik van wel?)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 16:59 ]

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met de garantie van MyCom, maar dat terzijde.

Ik zou er als ik jouw was een Zalman ZM80C-HP op zetten (zoals December al zegt)
Dan heb je gelijk een fatsoendelijke koeling op je videokaart.

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 12:58
Volgens mij heb je zowiezo recht op je garantie. ik zou nog even wat extra aandringen. Bedrijven proberen (op de verzekeringsmaatschappij wijze zeg maar) meestal even "nee" te verkopen en dan vallen er al gelijk heel wat mensen af :/

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:27

Meneer aard

Porsche rulez!

En als je um nou es direct via RMA naar Saphire stuurt, zonder tussen komst van MyCom? Of gaat dat niet

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Laat hun maar bewijzen dat het user abuse is, dat kunnen ze niet, dus moeten ze hem repareren/opsturen onder garantie :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ben er geweest!! Hebben mij weer vriendelijk naar buiten gestuurd met mijn kaart. Ze kunnen er niets aan doen, als ze hem naar Saphire opsturen, zouden ze hem zeer waarschijnlijk gewoon terug krijgen. Wat ik noem slechte service.

Dat garantie verhaal van hun site heb ik hen ook onder de ogen gehouden (maar dan een andere vent). Hij zei dat de eerste kerel die me hielp gelijk had. Hij had als enig advies dat ik een klacht kon indienen. Heb ik gedaan maar heb niet veel geduld meer met die lummels.

Zijn er fans verkrijgbaar speciaal voor mijn videokaart?? Zijn die dingen universeel (zal toch wel niet) of moet ik een typenummer zien te achterhalen??

Verwijderd

Topicstarter
Ben echt over de zeik!!

Las nu de antwoorden nogmaal door en zag dat de Zalman ZM80C-HP werd aangeraden.

Dank je voor advies, zal gaan kijken of een andere zaak die dingen in huis heeft. Is dat een beetje normaal spul?? Wil het liefst vandaag mijn PC weer in elkaar zetten.

• WildOne
  • Laatst online: 18:55
Wat je nog kunt doen is Saphire een mailtje sturen over hoe en wat. dikke kans dat je dan gewoon een fan toegestuurd krijgt.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Radeon 8500 van Hercules, zonder problemen 3(!!) nieuwe fans opgestuurd gekregen

give it a go

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

WildOne schreef op 21 april 2004 @ 17:16:
Wat je nog kunt doen is Saphire een mailtje sturen over hoe en wat. dikke kans dat je dan gewoon een fan toegestuurd krijgt.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Radeon 8500 van Hercules, zonder problemen 3(!!) nieuwe fans opgestuurd gekregen

give it a go
Nou bij asus doen ze er anders knap moeilijk over :( .

Men pa heeft een asus gf3 ti200 deluxe. Klote fan begint herrie te maken. Ikke bellen, nee die hebben wij niet meer die worden niet meer gemaakt (net een aantal weken uit de winkel :? )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 16:26:

Kan ik deze kaart nog gebruiken met een andere fan op de cooler gericht of zal de oververhitting (die toch zeker zoon 30 keer heeft voorgedaan) van de kaart zware schade hebben toegebracht??
Beetje offtopic:

waarom laat je hem eerst 30 keer vastlopen tot je eens in de kast gaat kijken?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Ik heb uit bronnen gehoord dat de zalman waar over gesproken word een prima koeler is, maar dat de Artic-cooler VGA silencer ook verdomde goed is.
VGA silencer
dan kan je voor je 9800Pro de silencer 1, 2 of 3 nemen.
zie hier

ik hoop dat je er wat aan hebt. :*)

alleen nu moet je wel de afweging maken.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Gewoon opsturen naar MyCom :)

En anders de brutale zaterdag middaga actie, moeilijk gaan doen op zaterdag middag dat het geen service is en dat hun in gebreke blijven,l wel goede argumenten heben waarom ze hem wel moeten RMAén, en tegen zo"n simpele verkoper uitleggen dat elke minuuut op zaterdag middag veel geld kan zijn e dat het waarschijnlijk goedkoper is om jou te helpen dan een half uur de andere klanten te laten wachten...

-

Verwijderd

beetje herrie schoppen over slechte service op een druk moment krijgt ze vaak wel stil :).

Verwijderd

Geen stijl van Mycom. Als je type agressieve consument bent kun je ze wel even pushen door te dreigen met éen of ander TV-programma of inderdaad stennis te schoppen als het druk is in de winkel. Ben je niet zo'n mondige burger, dan kun je er aan denken gewoon een ZM-80HP of (beter nog) een Arctic VGA-silencer te kopen, dat kost je dan wel een paar tientjes maar je hebt meteen betere én stillere koeling dan met je originele fan.

Verwijderd

dat wil zeggen nareman, als die kaart verder geen schade heeft opgelopen..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met stroop van je vliegen.

Het is absoluut zinloos om op een druk moment 'stennis' te schoppen. Niets is beter als met goede argumenten op een rustig moment de kwestie te bespreken.

Als de verkoper niet mee wilt werken vraag je even naar de filiaalmanager, wil deze ook niet vraag je vriendelijk wie zijn chef is zodat je die kunt benaderen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Waren de pootjes van je fan gesmolten ? Dit heb ik vaker gezien bij deze kaarten

Verwijderd

IDD, slechte service.

Wat je het beste kan kopen is idd de ZM-80C HP, mét de optionele fan ZM-OP1, die bij deze kaart aan te raden is. Maar die doet z'n werk al goed op 5v, en dan hoor je hem niet. De Arctric VGA silencer is welliswaar spotgoedkoop, maar in mijn ervaring geeft hij nogal wat problemen bij de pro-series kaarten.

Deze zalman koeler is welliswaar éventjes puzzelen hoe je hem erop krijgt (let ERG goed op dat je hem er goed recht op hebt!), maar ik heb nu zo'n 5 kaarten van zo'n koeler voorzien, geeneen gemold, en alhoewel het een groot ding is (je raakt 1 PCI slot kwijt, niet dat je dat ooit kón gebruiken, of zou willen door hitte...), is het wel een ERG nette koeler met goeie handleiding.

IDD brak van mycom. Zo zou de zaak waar ik werk het nooit aanpakken.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 18:47:
Geen stijl van Mycom. Als je type agressieve consument bent kun je ze wel even pushen door te dreigen met éen of ander TV-programma of inderdaad stennis te schoppen als het druk is in de winkel. Ben je niet zo'n mondige burger, dan kun je er aan denken gewoon een ZM-80HP of (beter nog) een Arctic VGA-silencer te kopen, dat kost je dan wel een paar tientjes maar je hebt meteen betere én stillere koeling dan met je originele fan.
Gewoon zeggen, jah dan hou je toch dit rotzooi :? Ik wil me geld terug.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Meneer aard schreef op 21 april 2004 @ 17:51:
[...]

Nou bij asus doen ze er anders knap moeilijk over :( .

Men pa heeft een asus gf3 ti200 deluxe. Klote fan begint herrie te maken. Ikke bellen, nee die hebben wij niet meer die worden niet meer gemaakt (net een aantal weken uit de winkel :? )
Eh, mag ik opmerken dat die kaart 2,5 jaar oud is? Die worden inderdaad al een tijdje niet meer gemaakt nee ;)

Verder snap ik dat het lullig is dat een koeler er mee kapt, maar er zijn genoeg goedkope alternatieven. Die Zalman ZM80C-HP kan de nieuwste kaarten aan, en kost ook maar €20.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Dat die koeler eraf is is duidelijk, maar laat hun maar bewijzen dat JIJ dat gedaan heb, zit er schade omheen etc. Zoniet, dan kunnen ze wel zeggen dat dat door jou komt, maar jij weet van niets, er staat ook geen bordje tweaker op je voorhoofd dus voor hun ben je een gemiddelde klant, en die doen niets met die koelertjes.

Echter koel problemen worden vaak afgeschoven op de klant. Als ik jou was (heb ik zelf ook al eens met succes gedaan), vraag naar de bedrijfsleider daar, en leg het aan hem uit, werkt ie niet mee of blijft ie bij het standpunt, vraag dan naar het nummer van het hoofdkantoor. Krijg je dat niet, bel de 0900 helpdesk en vraag er daar om.

Het hoofdkantoor zal contact met de winkel opnemen waarna voor 95% zeker het zaakje wordt omgeruild met excusses :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
MadMarky schreef op 21 april 2004 @ 19:00:[...]Eh, mag ik opmerken dat die kaart 2,5 jaar oud is? Die worden inderdaad al een tijdje niet meer gemaakt nee ;)
Verder snap ik dat het lullig is dat een koeler er mee kapt, maar er zijn genoeg goedkope alternatieven. Die Zalman ZM80C-HP kan de nieuwste kaarten aan, en kost ook maar €20.
Ga GEEN herrie lopen schoppen op een zaterdagmiddag, als ze het niet willen zullen ze het dan ook niet doen. Verder zet je jezelf voor lul als je alsnog met je oude kaart weg wordt gestuurd, of verwijderd vanwege aggressief gedrag :)

Dit komt gewoon vaker voor bij 9800pro kaarten. Dit kun je als argument gebruiken want het is nu eenmaal zo. Verder kost het hun amper geld om deze op te sturen en een nieuwe te regelen.

Mochten ze er van overtuigd zijn dat ze jouw kaart niet terug hoeven te nemen bel dan naar het hoofdkantoor en leg de kwestie voor. Nemen ze hem alsnog niet terug dan kun je verdere stappen overwegen. Zorg dat je hen laat weten dat het ineens gebeurde en je de kart goed hebt behandeld en volgens de handleiding oid hebt gemonteerd. Wij zijn benieuwd.

• Madrox
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waar baseren ze hun "user abuse" verhaal op, ben ik wel nieuwsgierig naar 8)7

+ Verzamel evt. bewijzen dat jij niet de enige bent die dit overkomt, print dat uit en schuif het onder hun neus. Als je 100% zeker bent dat je niet met de fan-aansluiting op je VGA-kaart heb zitten morrelen zou ik doorgaan tot de laatste snik; dit kan toch niet :(

ps: hier staan bijv. wat voorbeelden Radeon 9800 Pro Fan stopt soms

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 22-04-2004 08:57 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
PWRT: Tja wat kan ik zeggen. War een volledig nieuw systeem wat we in elkaar hadden geklust. Het begon met generals/zerohour die een serious error gaf. Op internet allerlei oplossingen voor dit bekende probleem. Heb er een groot aantal geprobeerd en telkens weer dat probleem (Heb de gewoonte 1 ding te gelijk te proberen). Internet, Insane, CMR2 waren allemaal geen probleem. Heb 12 uur LAN gespeeld, geen crash (behalve dan die van zero hour).

Daarna Farcry demo opgezet. Zelfde probleem. Nu ging lampje branden. Volledige herinstallatie, die ook vast liep. Toen pas eerste visuele inspectie, in mijn onervarenheid had ik dit nog nooit meegemaakt. Zal vanaf nu beter opletten!!

Ik wacht nog even af (Heb Sapphire gemaild en klacht bij mycom) en anders op zoek naar een goede fan.

Dank U hartelijk voor al het advies.

Rap

Verwijderd

Topicstarter
Madrox:

User-abusr wordt gebaseerd op het feit dat de fan LIJKT te zijn afgebroken. Heb gemeld dat er verder totaal geen beschadegingen zijn maar ze zijn van mening dat ik (opzettelijk of niet) misschien mijn vinger op een verkeerde plek heb gezet.

Heb zoon 10 minuten staan praten met die flip. Maar gebeurde niets. Had geen zin. Is in mijn optiek gewoon klote winkel.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45
Ik heb thuis nog een niet gebruikte koeler van mijn Sapphire Radeaon 9800pro liggen, heb er maar gelijk de Zalman op laten plaatsen. Heb je interesse in deze koeler?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

tweakersonly, aardig aanbod (als je het mij vraagt :) )

Ik zou zelf voor de arctic vga silencer gaan, kost weinig, koelt goed, is stil en voert de warme lucht direct de kast uit ipv de Zalman passieve koeler die als kachel dient voor de lucht in de kast.

Ik zou het MyCom alleen niet zo makkelijk maken. Als er 1 debiel bij mycom is die zegt dat het geen garantie is, betekent niet dat het ook echt geen garantie is.

Zoek het hogerop, simpel zat.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Inderdaad zoals hier al gezegd wordt vraag naar de bedrijfsleider. Het is een bekend gegeven dat de fannetjes van de VGA-kaarten van tegenwoordig in het algemeen niet echt van super kwaliteit zijn. Zelf heb ik een Hercules Prophet 9500 Pro (ATI), de fan die hier op zit begon binnen een half jaar al grote slijtage te vertonen.

Er zit gewoon veel te veel speling op de fan, bij het uitschakelen van het systeem hoor je de fan gewoon ratelend tot stilstand komen. Ik heb de kaart al terug gebracht naar de winkel, na ruim een maand heb ik de kaart terug gekregen. Ik draai er nu weer een week of 3 a 4 mee, maar het probleem is er nogsteeds, ik heb het idee dat men helemaal niets heeft gedaan of Hercules heeft gewoon zeer slecht kwaliteit fan's voor hun VGA-kaarten. En dat voor dergelijk duur produkt. :(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb geen aandelen in MyCom, maar wil toch even advocaat van de duivel spelen..

Ik kan me namelijk best voorstellen dat MyCom hier moeite mee heeft. Ik heb nog nooit in de pak-m-beet 15 jaar dat ik met computers werk een fan van een kaart af zien 'vallen'.

Daarmee spreek ik niet tegen dat dit is wat er gebeurd is, maar ik kan me goed voorstellen dat de jongens by MyCom hier geen garantie in zien.

Hoe is die fan losgekomen? Zijn de bevestigingspunten afgebroken ofzo? Waar ik op doel: is het niet mogelijk om vrij eenvoudig (desnoods met wat superlijm) de originele fan weer te bevestigen?

//edit
Er is een verschil tussen een fan die kapot gegaan is (=niet meer draait) door slechte kwaliteit/slijtage, en een fan die van een kaart afgebroken is, of dit laatste nu moedwillig gebeurd is of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 13:23 ]

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Hallo,

Kijk eens op www.staiksterk.nl en vertel mycom dat er sinds mei 2003 een nieuwe consumenten wet. Deze beschermt de koper het eerste halfjaar tegen ondeugdelijke producten. De verkoper moet dan bewijzen dat er sprake is van grove nalatigheid van de klant. Vaak laat men (de klant) het echter afweten, omdat verder zeuren vaak in de papieren, lees Euro's, gaat lopen.

Tip: vertel eens aan mycom dat je contact gaat opnemen met je rechtbijstand verzekeraar!

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
DEGeneraal:

Tja, ik weet ook niet of ie afgebroken is, dat zijn de woorden van mycom. Het enige dat ik zeg is dat ik problemen met mijn kaart heb gehad en dat uiteindelijk blijkt dat dat ligt aan de fan die er onder hangt aan zijn power kabeltjes. Wat is er gebeurd?? Geen idee, hij is afgebroken/losgeraakt bij zijn as. Drie steun pootjes zitten er nog prachtig onder. Iemand zei dat misschien de fan heeft stil gaan staan en dat ie was los gesmolten?

Nogmaals, ik heb geen idee wat er is gebeurd maar weet alleen dat ik als oprecht consument de dupe ben van een beleid van mycom. Daar was die lummel zich ook van bewust maar dit was nu eenmaal het beleid.

Heb 2 verschillende mycom mensen gesproken en een officiele klacht ingediend. Als dat niet voldoende is, heeft mycom het voor mij verpest.

Tweakersonly:
Bedankt voor het aanbieden van je fan maar ik neem liever geen risico meer. Als ik er een fan op zet, dam wordt dat een andere zoals voorgesteld.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Kun je foto's maken van je videokaart? Wij hebben zo gezien of hij afgebroken is denk ik. Verder heb je recht op een degelijk product en zoals ik al zei moet dit te regelen zijn. Het is vaker voorgekomen dat ze eraf vallen, ik heb het althans al een keer meer gehoord. Dat hier iemand met 15 jaar ervaring dat niet heeft gezien zegt niets want 15 jaar geleden werden videkaartjes net 25 graden ofzo... ;) Nee even zonder flamen, het is echt mogelijk. Als die fabrieksmiep hem geabused heeft dan valt ie er daar niet af omdat die kaarten rechtop worden getest. Vervoer van de fabriek naar distibutie, naar mycom, naar jou kan er aan geholpen hebben dat ie minder goed vast is gaan zitten oid. Ga idd hogerop en neem geen genoegen met nee als je zeker bent dat het niet jouw schuld is.
Pagina: 1