Ik heb een probleem; ik heb een form (R_A_Reparaties) met daarin een subform geladen (SubMenu_RA). In deze subform worden o.a. fout-id's geladen.
Wat ik wil doen is het volgende:
Op het form heb ik een veld genaamd Reparaties_Aantal, hierin wil ik het aantal fout-id's totaal weergeven, daarvoor heb ik de volgende NIET werkende code:
If rs.EOF Then
'Er zitten geen records in
Me.Reparaties_Aantal.Value = 0
Else
'Haal het aantal op
Rs.Movelast
Rs.Movefirst
Me.TotaalAantal.Value = Rs.RecordCount
End If
'Sluit recordset
Rs.Close
Verder wil ik uit de oorzaakcode (een ander veld op t subform: Uitval_Aantal) tellen hoe vaak een bepaalde oorzaakcode voorkomt, en ik wil een percentage hiervan vergeleken met het aantal fouten-id's
Heeft iemand hiervoor een standaard code ergens? Op MSDN, VBNet etc. kan ik weinig vinden...
Wat ik wil doen is het volgende:
Op het form heb ik een veld genaamd Reparaties_Aantal, hierin wil ik het aantal fout-id's totaal weergeven, daarvoor heb ik de volgende NIET werkende code:
If rs.EOF Then
'Er zitten geen records in
Me.Reparaties_Aantal.Value = 0
Else
'Haal het aantal op
Rs.Movelast
Rs.Movefirst
Me.TotaalAantal.Value = Rs.RecordCount
End If
'Sluit recordset
Rs.Close
Verder wil ik uit de oorzaakcode (een ander veld op t subform: Uitval_Aantal) tellen hoe vaak een bepaalde oorzaakcode voorkomt, en ik wil een percentage hiervan vergeleken met het aantal fouten-id's
Heeft iemand hiervoor een standaard code ergens? Op MSDN, VBNet etc. kan ik weinig vinden...