Toon posts:

[VBA] Count fields Subform

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem; ik heb een form (R_A_Reparaties) met daarin een subform geladen (SubMenu_RA). In deze subform worden o.a. fout-id's geladen.
Wat ik wil doen is het volgende:
Op het form heb ik een veld genaamd Reparaties_Aantal, hierin wil ik het aantal fout-id's totaal weergeven, daarvoor heb ik de volgende NIET werkende code:

If rs.EOF Then
'Er zitten geen records in
Me.Reparaties_Aantal.Value = 0

Else
'Haal het aantal op
Rs.Movelast
Rs.Movefirst
Me.TotaalAantal.Value = Rs.RecordCount
End If

'Sluit recordset
Rs.Close

Verder wil ik uit de oorzaakcode (een ander veld op t subform: Uitval_Aantal) tellen hoe vaak een bepaalde oorzaakcode voorkomt, en ik wil een percentage hiervan vergeleken met het aantal fouten-id's

Heeft iemand hiervoor een standaard code ergens? Op MSDN, VBNet etc. kan ik weinig vinden...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En je code werkt niet omdat?
Krijg je een foutmelding? Zo ja op welke regel?
Je recordset is wel gevuld? Is deze ook gevuld met de juiste gegevens?

En je werkt neem ik aan in Access?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft geen foutmelding ofzo, hij telt '0' terwijl de rs (tabel) toch echt wel gevuld is.
Ik gebruik idd Access 2000.

Ik zal de code nog eens proberen ergens anders neer te zetten en te kijken of hij het dan doet.

Iemand nog ideeen voor dat percentage en die count van die andere velden, iets in de trent van:

CountOfOorzaakcode
Where oorzaakcode = "106" (106 is uitval)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 09:28:
Iemand nog ideeen voor dat percentage en die count van die andere velden, iets in de trent van:

CountOfOorzaakcode
Where oorzaakcode = "106" (106 is uitval)
DCount functie ?
SQL : "Select count(*) from ........"

Verwijderd

Dit werkt gewoon! Post ff de code achter de recordset. (SQL-statement ed)

Standaard code...... ??? Was da... :+