Toon posts:

[ME] reboot bij aanspreken share vanaf XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
klein netwerkje van 1 WinME PC, gesharede hdd, en 1 XPH PC.
Als winXP de shares benadert op de ME-machine, gaat het niet goed. Alle files en dirs zijn te zien en te bladeren, maar zodra er een document wordt geopend, floept ME zwaar in de stress. Scherm zwart en reboot.
Lokaal kunnen de files wel worden geopend.
Er is gescand op virussen en spyware, alles is schoon volgens de scanners, op beide machines. Op de ME machine is wel een trojan aangetroffen en opgeruimd, daarna is nog diverse keren gescand, waarbij niets meer is gevonden.
Probleem blijft echter bestaan.
Ook is met memtest86 de hardware gescand, geen problemen gevonden.

Ik ben een beetje einde van de weg, heeft hier iemand nog suggesties??

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het gebeurt dus als er in explorer in de shares direct een document wordt geopend en niet tijdens een copypaste van diezelfde file naar de XP machine?

Verwijderd

Windows Me :/

Heb je al geprobeerd onder windows ME bij de netwerk eigenschappen alles weg te gooien en na opnieuw opstarten opnieuw te installeren?
En dan bedoel ik: Client for ms networks, tcp ip protocol en sharing e.d.

Verwijderd

Topicstarter
G33rt: ook bij kopieren van ME naar XP

Flipke: heb ik nog niet geprobeerd, zal ik zeker gaan doen. Kan echter pas weer vanavond.

Leen

Verwijderd

Topicstarter
Probleem was hardware:
Laatste dagen werd de storing steeds frekwenter, en ook niet meer alleen als er een share benaderd werd. Op het laatst zelfs al een reboot voordat windows helemaal was gestart.
Op mobo 4 elco's vervangen, last van "stolen-electrolyte-formula"-probleem, zie http://www.spectrum.ieee..../resource/feb03/ncap.html