[ZendStudio]AntiAliasing inschakelen bij gecompileerde app*

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik ben nu Zend Studio 3.5 aan het proberen, en ik vind hem best lekker werken. Het nadeel is alleen dat het in JAVA geschreven is, wat als nadeel heeft dat windows niet de tekst anti-aliased kan weergeven.

Omdat ik op een laptop werk, en ook AA tekst gewend ben, is het nogal vervelend lezen. Ik krijg gewoon spontaan hoofdpijn als ik een lap code zie (en dan ligt het niet aan mijn programmeer kunsten :+).

Vandaar; weet iemand hoe je bij een (al gecompileerde) JAVA applicatie anti-aliased tekst kunt inschakelen?

Ik weet iig dat AA mogelijk is, ik heb JDK 1.4, en al eens een JAVA applicatie gehad waarbij ik dat (in de opties van het programma) kon inschakelen. Voor zover ik gezien heb heeft Zend Stusio niet zo'n optie, dus zal het extern (via een javaw.exe parameter?) ingeschakeld moeten worden.

Google geeft alleen resultaten terug hoe je AA in een Applet voor MacOSX kan inschakelen, of broncode om het te doen. Maar omdat ik niet de Zend source heb, kan ik het (helaas) niet zelf aanpassen >:).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat dit niet mogelijk is tenzij de programmeur hier een optie voor heeft ingebouwt :) Heb je al eens een mailtje naar Zend verstuurd? Zij zouden het zeker moeten weten :)

[JAVA] Anti-aliased tekst > [ZendStudio] AntiAliasing inschakelen bij gecompileerde app *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• bgever
Spider.007 schreef op 21 april 2004 @ 15:22:
[JAVA] Anti-aliased tekst > [ZendStudio] AntiAliassing inschakelen bij gecompileerde app *
Het is overigens met één s: anti-aliasing... ;)

En een support ticket is nu naar Zend onderweg... Ik heb op hun forum overigens wel nog een topic gevonden waar andere personen ook graag het zelfde willen, maar daar is tot dusver geen reactie op gekomen.

• bgever
Ik heb vandaag een reactie gekregen op mijn support ticket, en de reactie is als volgt:
Bart,

Thank you for your feedback.
I have forwarded you requests to our ZDE product manager and they will be taken under consideration, however I cannot commit to any date or version in which these requests will be added.

For any more questions regarding Zend products in the future, please do not hesitate contacting me.
Het is dus maar wachten op een nieuwe release. Ik hoop nog in 3.5, aagezien het een bèta betreft, maar zoals je kunt lezen staat niets vast.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

oikoyama schreef op 22 april 2004 @ 17:07:
Ik heb vandaag een reactie gekregen op mijn support ticket, en de reactie is als volgt:

[...]

Het is dus maar wachten op een nieuwe release. Ik hoop nog in 3.5, aagezien het een bèta betreft, maar zoals je kunt lezen staat niets vast.
Dit geeft ook al aan dat er waarshijnlijk momenteel geen mogelijkheid is om dit in te schakelen? Dit ondanks jouw melding in je topicstart dat je dit al eens hebt gezien. Ik ben bang dat dit inderdaad meegecompiled moet worden als optie; voordat je dat als gebruiker ook daadwerkelijk aan kunt zetten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate