Toon posts:

Fotoservice Kruidvat: zware compressie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik gewoon wel té kritisch. Ik krijg zojuist een pakketje foto's terug van de Digitale Printservice van het Kruidvat. Deze foto's zijn gemaakt met een Canon G3 op de hoogste resolutie (4MP) en de beste kwaliteit. Geloof me, op het scherm zijn deze foto's haar- en haarscherp. Vervolgens heb ik deze foto's dus via het internet naar het Kruidvat verstuurd. Ik zit ze nu te bekijken en ze zijn gewoon niet scherp! Het lijkt alsof er een zware JPEG-compressie is toegepast! Ik ga dadelijk nogmaals dezelfde foto's laten ontwikkelen bij het Kruidvat, maar ditmaal lever ik de foto's op cd-rom aan. Kijken of dat scheelt.

Heeft iemand ook deze ervaringen?

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 18:35
Ik breng ze nooit naar het Kruidvat, maar als er duidelijk een kwaliteitsverlies is in je afgedrukte foto's ten opzicht van je digitale bestanden dan zou ik ze gewoon terugbrengen en ergens anders laten afdrukken...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

Ik zou ze gewoon bij een fotoboer afdrukken en niet bij AH, kruidvat of HEMA. (AH gaat nog wel)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 15:14:
Ik zou ze gewoon bij een fotoboer afdrukken en niet bij AH, kruidvat of HEMA. (AH gaat nog wel)
Dit is natuurlijk niet echt een maatstaf....
Het is natuurlijk veel belangrijker waar de foto's afgedrukt worden. er zijn vast meerdere aanbieders die gebruik maken van de dezelfde drukker

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik draai alles bij de MediaMarkt, in de 1-uurs-service, en dat komt er prima uit. Die hebben zo'n Fuji Minilab staan; levert prima resultaten op (Nikon Coolpix 5000, 5 mpixel), ook op A4 :)

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op 21 april 2004 @ 15:17:
[...]

Dit is natuurlijk niet echt een maatstaf....
Het is natuurlijk veel belangrijker waar de foto's afgedrukt worden. er zijn vast meerdere aanbieders die gebruik maken van de dezelfde drukker
That's true niet over naged8 solly 8)7 |:(

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Nooit last gehad van kruitvat. Ze printen zelf beter dan kruidvat vind ik.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Foto Quelle _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn testfotootjes van pixum gekregen.
Ik had het als volgt gedaan: aangezien je er 10 gratis krijgt had ik de tien slechtste eruit gekozen en deze geupload naar pixum. Vandaag dus in de bus gekregen en haarscherp. Mijn zogenaamd slechtste foto's zijn eigenlijk best mooi (met slecht bedoel ik té donker, beetje bibberhandje).

Dus nu ga ik de overige 120 uppen.....

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

jvvv schreef op 21 april 2004 @ 16:59:
Nooit last gehad van kruitvat. Ze printen zelf beter dan kruidvat vind ik.
Is het een type of een denkfout, wie zal het zeggen?

Verder vind ik de fotoservice van het Kruidvat zelf ook niet echt geweldig, MediaMarkt zoals hierboven al gezegd is wel vrij aardig :)

[ Voor 24% gewijzigd door Stoffel op 21-04-2004 17:58 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Kruitvat ziet mij ook niet meer terug. Kleuren verneukt. Niet echt scherpe afdrukken. Ik had ze gewoon aangeleverd op CDROM

[ Voor 3% gewijzigd door Acid_Burn op 21-04-2004 18:13 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De Hema is toch ook wel oke?
Je moet ze wel in JPEG inleveren, maar door de compressie op de hoogste kwaliteit te zetten valt dat allemaal wel mee.

🌞🍃

Verwijderd

Ik doe het bij de trekplijster, en nog nooit geen probleem gehad, ik heb 3.2 mp en heb af en toe wel een foto die ik groter wil hebben (ongeveer a4 formaat) en ze zijn haarscherp.

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 20:48
De foto's van de AH en de kruitvat gaan naar dezelfde centrale, zou dus geen verschil in moeten zitten. Wat wel scheelt is het volgende.

Als je het programma van de kruitvat hebt gedownload en daarmee je foto's hebt verstuurd dan klopt het wat je zegt. Dat programma comprimeerd de foto's voor je ze verstuurd. Als je gewoon de HTMLbrowser (of de java) gebruikt gebeurd dat in ieder geval niet.

Vincere Per Belli

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:08

Marc H

- - Is wakker - -

HunterPro schreef op 21 april 2004 @ 15:47:
Ik draai alles bij de MediaMarkt, in de 1-uurs-service, en dat komt er prima uit. Die hebben zo'n Fuji Minilab staan; levert prima resultaten op (Nikon Coolpix 5000, 5 mpixel), ook op A4 :)
Kan het beamen, paar weken geleden 12 fotos op a4 laten printen, 10 6 mpix fotos en 2 3 mpix fotos (Canon 10D). cdtje ingeleverd en een uurtje later kon ik ze al ophalen, wat sneller was dan ik verwachtte. Perfecte kwaliteit, zover ik kan zien is er geen onnodige bewerkingen als sharpening, levels enz. toegepast, wat fijn is omdat ik dat al zelf gedaan had. kon zelfs niet eens op het oog herkennen welke 3 mpix waren geweest

[ Voor 6% gewijzigd door Marc H op 22-04-2004 00:05 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jaa, maar ah en kruidvat drukken zelf hun foto's niet af, dat laten ze doen bij hetzelfde bedrijf, dus van kwaliteitsverlies moet geen sprake kunnen zijn...

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb goede resultaten behaalt bij Schlecker, 2.1 mp Ixus 300 op 10x15 papier. En nog goedkoper dan Kruidvat en anderen!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:42
En hoe is de kwaliteit van de hema?
offtopic:
Marc H, mag ik weten waar je die foto van die samojeed vandaan hebt? Als dat jouw hond is, wil je dan misschien even contact met me opnemen?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 15:07:
Misschien ben ik gewoon wel té kritisch. Ik krijg zojuist een pakketje foto's terug van de Digitale Printservice van het Kruidvat. Deze foto's zijn gemaakt met een Canon G3 op de hoogste resolutie (4MP) en de beste kwaliteit. Geloof me, op het scherm zijn deze foto's haar- en haarscherp. Vervolgens heb ik deze foto's dus via het internet naar het Kruidvat verstuurd. Ik zit ze nu te bekijken en ze zijn gewoon niet scherp! Het lijkt alsof er een zware JPEG-compressie is toegepast! Ik ga dadelijk nogmaals dezelfde foto's laten ontwikkelen bij het Kruidvat, maar ditmaal lever ik de foto's op cd-rom aan. Kijken of dat scheelt.

Heeft iemand ook deze ervaringen?
Ik heb gisteren ook voor het eerst foto's laten afdrukken bij het Kruidvat ook gemaakt met mijn G3 en aangeleverd via internet. De kwaliteit is echt super en superslecht, lijkt wel de kwaliteit van een 1 megapixel camera!!!.
Mij zien ze niet meer terug bij het kruidvat

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Ik heb al diverse keren fotoos bij de Hema laten afdrukken, zowel via internet als op CD aangeleverd en nooit ook maar 1 centje pijn gehad qua kleuren of compressie of vaagheid. Slecht 1x dat ze de 4:3 fotoos hadden afdrukt op 3:2 door er een stukkie af te knippen ipv een witrand, terwijl ik daar wel om gevraagd had, maar verder prima service.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

De kruidvat tool comprimeerd de handel nog even vantevoren. Ook gooit hij de resolutie omlaag. Het heeft dus geen zin om meer dan 2 megapixel te sturen. Ook heb ik last gehad van verkeerde kleuren.

Ik vind het erg jammer dat ze dergelijke compressie uitvoeren zonder enige melding. Ik heb .jpg's uit een temp folder moeten vissen om te zien wat hij gedaan had. Na versturing wordt al het 'bewijs' verwijderd.

Bij hema zijn mijn ervaringen beter en daar zal ik de volgende keer ook weer naar toe gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door jvo op 24-06-2004 18:20 ]

Pagina: 1