Toon posts:

Font Size DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb voor mijn ma een andere PC gekocht voor op de administratie van ons bedrijf, de oude P166 was toch wel aan vervanging toe.

Deze niewe PC draait echter WIN [XP] pro, de oude Win [98]

mijn ma heeft echter een brilletje nodig en heeft al alles staan op een resoluti van 600 x 800 (op 17" dat wel)

maar ons financiele pakket draait op DOS. nu kan ze echter de kleine lettertjes van de dos simulatie onder win[xp] niet lezen, ze vindt de lettertje sgewoon te klein.

is er iemand die weet hoe je deze letters weer normaal krijgt?

het gaat overigens om de FULL screen mode, dus aan een window heb ik nix, dat lukt mij ok wel

iemand een idee? mijn dank is groot _/-\o_

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Je kunt met je rechtermuisknop op cmd.exe klikken om daar instellingen te kunnen wijzigen (dacht ik).

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 18:10
André schreef op 21 april 2004 @ 14:54:
Je kunt met je rechtermuisknop op cmd.exe klikken om daar instellingen te kunnen wijzigen (dacht ik).
Dat heeft dan toch alleen maar in 'venster' mode effect? :O Volgens mij kan dat met de gewone commander in Windows XP niet op full screen mode?

[ Voor 6% gewijzigd door Schelte op 21-04-2004 14:57 ]

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 20:08
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:52:
Beste mensen,

Ik heb voor mijn ma een andere PC gekocht voor op de administratie van ons bedrijf, de oude P166 was toch wel aan vervanging toe.

Deze niewe PC draait echter WIN [XP] pro, de oude Win [98]

mijn ma heeft echter een brilletje nodig en heeft al alles staan op een resoluti van 600 x 800 (op 17" dat wel)

maar ons financiele pakket draait op DOS. nu kan ze echter de kleine lettertjes van de dos simulatie onder win[xp] niet lezen, ze vindt de lettertje sgewoon te klein.

is er iemand die weet hoe je deze letters weer normaal krijgt?

het gaat overigens om de FULL screen mode, dus aan een window heb ik nix, dat lukt mij ok wel

iemand een idee? mijn dank is groot _/-\o_
Je wil dus de grootte van de letters wijzigen in FULL SCREEN mode? Dat is niet zondermeer mogelijk (het is meestal 80x25, soms 80x50 en heel soms nog iets anders - m.i. moet het op een 17" scherm heel goed te lezen zijn). Overigens verschilt het full screen scherm onder Windows XP niet van die van Windows 98 - full screen is full screen. Bedoel je wellicht een gemaximaliseerd scherm ipv strict full screen?

Probeer anders eens in het dos scherm dit te tikken:

mode con:lines=25

[ Voor 4% gewijzigd door devvy op 21-04-2004 15:00 ]

https://photune.blogspot.com/

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 20:08
Schelte schreef op 21 april 2004 @ 14:57:
[...]

Dat heeft dan toch alleen maar in 'venster' mode effect? :O Volgens mij kan dat met de gewone commander in Windows XP niet op full screen mode?
inderdaad. het enige wat wel werkt in full screen mode is de kleurinstelling.

https://photune.blogspot.com/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

XP gebruikt standaard 50 lines - zet dit in de properties van je cmd box eens lager (dus 25 lines), of voer in een dos box 'mode con lines=25' in
Pagina: 1