Hallo ik ga binnenkort een eenmanszaak beginnen. Ik heb geen geld om door een professioneel bedrijf een bedrijfslogo te laten ontwerpen. Ik moet het daarom zelf doen. Ik heb zelf diverse programmas als Photoshop, maar het lukt mij niet om er een leuk logo mee te maken. Ik weet wel ongeveer hoe het logo eruit moet komen te zien. Ik wil namelijk twee handen hebben die mijn bedrijfsnaam vasthouden, of eventueel twee handen die een box o.i.d. vasthouden met daarop mijn bedrijfslogo. Hoe kan ik het beste te werk gaan? Of is iemand in staat om een dergelijk logo te ontwerpen voor een redelijke prijs?
1 woord: Vectoren.
(Tip: Wij gaan het hier niet voor je doen)
(Tip: Wij gaan het hier niet voor je doen)
Voor 25 euro kun je van mij een groen blokje krijgen als logo. Dus je moet het of zelf doen of meer geld willen besteden.
Photoshop is hier trouwens uitermate geschikt voor, alleen je moet wel weten hoe het werkt.
Photoshop is hier trouwens uitermate geschikt voor, alleen je moet wel weten hoe het werkt.
Bied dan geen geld, maar een kratje La Chouffe ofzo
of een ander kratje bier 
En logo's maak je in een vectorpakket als Illustrator
[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 21-04-2004 14:42 ]
Gewoon kratjes bierHunterPro schreef op 21 april 2004 @ 14:40:
Bied dan geen geld, maar een kratje La Chouffe ofzoof een ander kratje bier
Redelijke prijs? Je hebt hier duidelijk geen kaas van gegeten, bel voor de grap eens op naar een ontwerpburo en vraag hun prijs eens.Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:38:
voor een redelijke prijs (max 25 euro)?
Op zich is het wel zo dat ontwerpbureau's imho onredelijke prijzen rekenen, met een simpel logootje ben je hooguit een half uurtje bezig.André schreef op 21 april 2004 @ 14:44:
[...]
Redelijke prijs? Je hebt hier duidelijk geen kaas van gegeten, bel voor de grap eens op naar een ontwerpburo en vraag hun prijs eens.
Heel simpel pak google, type in wat je wil met trefwoorden als hands, logo, etc.. etc.. zoek een logo / plaatje wat lijkt op wat jij wil gooi het in een vectorprogramma zoals coreldraw (is lekker goedkoop
) , en trek het plaatje met vectoren over ...
voorbeeld:

voorbeeld:

[ Voor 10% gewijzigd door djexplo op 21-04-2004 14:49 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Dat valt tegen, een logo moet perfect uitgevoerd worden, moet herkenbaar zijn, moet schaalbaar zijn, moet op briefpapier en op websites goed staan, er mogen geen gecopyrighte kleuren (KPN) in zitten. En zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.johnnyv.nl schreef op 21 april 2004 @ 14:45:
[...]
Op zich is het wel zo dat ontwerpbureau's imho onredelijke prijzen rekenen, met een simpel logootje ben je hooguit een half uurtje bezig.
[ Voor 3% gewijzigd door André op 21-04-2004 14:49 ]
ohja, wat een pakkend logo!djexplo schreef op 21 april 2004 @ 14:47:
Heel simpel pak google, type in wat je wil met trefwoorden als hands, logo, etc.. etc.. zoek een logo / plaatje wat lijkt op wat jij wil gooi het in een vectorprogramma zoals coreldraw (is lekker goedkoop) , en trek het plaatje met vectoren over ...
voorbeeld:
[afbeelding]
En een schoenenmaker levert ook onredelijke prijzen voor z'n arbeid. Maar kun jij 't? Nee. Dus zul je er voor moeten betalen.
[ Voor 12% gewijzigd door HunterPro op 21-04-2004 14:49 ]
Oke bedankt voor jullie reacties. Van "vectoren" had ik nog nooit gehoord dus ik zal daar mee aan de slag gaan. Het is dus wel duidelijk dat ik zelf aan de slag moet gaan wil ik geen fortuin kwijt willen zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 14:51 ]
Goed gejat is beter dan slecht....Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:50:
Oke bedankt voor jullie reacties. Van "vectoren" had ik nog nooit gehoord dus ik zal daar mee aan de slag gaan. Het is dus wel duidelijk dat ik zelf aan de slag moet gaan wil ik geen fortuin kwijt willen zijn.
Dat van google is misschien wel een goed idee, maar ik mag niet zomaar plaatjes kopieren en gebruiken dus ik zal toch zelf iets moeten ontwerpen.
Hahaja dat is waar, maar ik wil dat niet. Anyway ik zal Photoshop nog maar goed napluizen en de Help doorlezen en achter de vectoren aan gaan.Goed gejat is beter dan slecht....
Ik zou adobe illustrator erbij pakken, maar zo te horen ligt dat buiten je budgetVerwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:53:
[...]
Hahaja dat is waar, maar ik wil dat niet. Anyway ik zal Photoshop nog maar goed napluizen en de Help doorlezen en achter de vectoren aan gaan.
Ik heb je geprobeerd toe te voegen op MSN, als je me ff accept (tobias) kan ik je nog wat tips geven
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()