Toon posts:

probleem bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik heb sinds kort mijn netwerk opnieuw aangelegd. Dat bleek een domme zet want nu kan ik een aantal dingen niet meer. Ik heb al ontzettend veel gezocht maar ik snap er niets van!

internet ---- pc 1 ---- pc 2

tussen pc1 en pc2 zit een netwerk 100mbit gewoon. Ik kan vanaf pc1 wel alles op pc2 bekijken, maar anderom kan het niet! Ook kan ik geen FTP server meer draaien en werkt emule niet meer. Ik zit compleet achter een hek! Ik heb gekeken of de interne firewall uitstaat (staat uit!) en of andere dingen misschien het zooitje tegenhouden. Ik zou echt niet meer weten hoe ik het nu kan oplossen! Ik heb namelijk ookal veel porten (emule, ftp etc) opengegooid voor pc2.

Hij zegt: toegang geweigerd, vraag de systeembeheerder.....

ik heb windows XP Professional

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 14:43 ]

Verwijderd

Standaard procedure bij fouten in het netwerk:
1 alle firewall's uit, niet alleen uit zetten maar het programma mag echt niet meer draaien controleer met je taskmanager
2 Windows XP heeft een hele fijne wizard om je netwerk in te stellen. Op bijde computers
3 kijken of hij het doet.
4 Als hij het nog niet doet naar elkaar pingen en resultaten met alle andere dingen die je al geprobeerd hebt en uitgebreide informatie over je netwerk hier weer posten.

Verwijderd

Ja, hier kan niemand iets mee.

Geef eens schematisch weer hoe de boel ingesteld is en wat er waar hoe precies niet kan.

• Cabel-Tie
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als de pc's elkaar wel kunnen pingen,kun je proberen een drive-mapping te maken.
In mijn netwerk (switch -> 5 pc's, winxp,win2k,win98, linux) kan ik niet browsen door het netwerk maar via drive-mappings kan ik dr wel bij (weet nog niet waar dat precies door komt, nog niet uitgezocht omdat ik het geen storend probleem vind ...)

Verwijderd

Topicstarter
hoe maak ik zon drivemapping, want pingen gaat goed? Ik kan dus verder ook geen emule enzo. daar heb ik dan lowid. De toegang is geweigerd als ik op de andere pc mappen wil bekijken. Er zit dus een soort van firewall in, maar ik weet zeker dat die er niet kunnen zijn! In windows XP staat hij uit en verder heb ik geen andere firewall.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 17:14 ]