Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nokia 8210 gekocht (2e hands) nu heb ik alleen een probleempje met het scherm (waar dit type berucht om is).
Bij de minste druk op de cover valt het schermpje uit (als men druk uitoefent boven het gebied van het display.
Weet iemand hoe je dit probleem kunt oplossen, ik heb het geprobeerd door een dikke tissue tussen het bovenste gedeelte van het schermpje (ijzeren gedeelte, waarachter de relais zitten) en de cover geduwt, waardoor een constante druk aanwezig is. Hierdoor doet het schermpje het wel, alleen is dit niet echt gunstig voor de cover, aangezien zo al eentje kapot is gegaan.

Het vreemde is dus, druk je hard op het gedeelte boven het schermpje (als de cover eraf is) dan doet het scherm het wel, maar druk je er ligt op valt deze uit.

Ik heb ook al geprobeerd met een speciale "schroevendraaier" de schroefjes wat sterker aan te draaien, maar dit haalde ook niets uit.
Misschien heeft iemand een simpele oplossing voor dit probleem.

Alvast bedankt!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier gisteren nog een 3210 op dezelfde wijze (min of meer) "gerepareerd". Klein stukje zooi klem gezet boven het display en de cover, en alles werkt weer. Erg bijzonder, die dingen.

Blijkbaar werkt dat dus niet bij een 8210, ik neem aan dat de covers gewoon minder stevig zijn. Tape er omheen staat nou ook niet echt stoer. De 8210 is inmiddels dik 4 jaar oud, binnenwerk vervangen of een nieuw toestel lijken me dan de meest haalbare opties :/

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat probleem is bij de oude versie's van de nokia 8210 Algemeen bekend.
Je kan naar een Nokia center gaan, leg daar je probleem voor en vraag of ze de nieuwe firmware erop willen zetten.
Dan lijkt mij het probleem weg, tenzij het in je scherm fout is.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Ik heb toen de 8210 net uit was in een glaasje water laten vallen. Na grondig onderzoek van nokia bleek dat de accu en circuits in de telefoon kapot waren, maar beeldscherm en trilmotor niet. Dus zit ik al 3 jaar met een half scrale 8210. Als je wilt mag je hem komen ophalen, behalve kapje en verdere accesoires ervan niet.