Veel problemen met VIA C3

Pagina: 1
Acties:

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Voor ruim een half jaar heeft er bij mij een VIA C3 staan draaien als een servertje. Moederbord is onbekent. De standaard dingen zitten erop zoals onboard video, etc.

Een tijdje geleden hielt mij C3 ermee op :'( Ik vanalles proberen maar niks leek te helpen dus, als laatste redmiddel, een schone windows installatie. Helaas kwam mijn C3 ook daar niet doorheen. Op het moment van de hardware test kreeg je van die mooie blauwe schermen met 0x0000 etc errors.

Na het een en ander geschoven te hebben met me hardware heb ik er maar memtest overheen gegooit en wat bleek... talloze errors. Mooi.. conclusie geheugen kapot... ik naar de computerboer om nieuw geheugen te halen ... voor een mooie prijs een reepje 128 mb sdram 133 mhz gehaald en erin geprikt... voel goede moed pc opgestart om er maar is linux (clarkconnect voor de mensen die het kennen) op te gooien en wat blijkt.... CRC errors.

Dus ik nieuwe cd-rom speler erin gebouwd (Kan me even niet herrinderen of CRC errors nou cd-rom leesfouten zijn of geheugen fouten ?) ook dat bleek niet te helpen... Naarmate ik meer met die bak ging klote begon de bak ook steeds meer mankementen te vertonen... Hij heeft last van "Selectief Booten" de ene keer wel en de andere keer niet dus.

Ik heb echt van alles geprobeerd.. van nieuw geheugen (ook in slot 2 geprobeerd) tot er met de IDE appartaten opnieuw ingedeelt.... nieuwe kabels geprobeerd etc etc...

Ik zit eraan te denken om de bak maar helemaal af te schrijven aangezien het toch maar een weggevertje was alleen voordat ik dat doe wil ik graag jullie mening,ideeen,oplossingen of alles wat maar een beetje van pas kan komen :Y)

bvd

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online