[Raptor] Performance & Stabiliteits problemen

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Ik heb nu al zo'n half jaar de 36GB Raptor versie op me A7N8X mobo'tje lopen en in het begin liep ie lekker snel en goed.

Maar afgelopen jaar flink wat problemen gehad met virussen, windows en hd crash en sindsdien loopt ie minder. Heb al verschillende drivers geprobeerd, opnieuw formateren, XP, 2k, 98, hij loopt gewoon niet meer zoals ie eerst deed.

Vreemde is ook dat ie nu zo'n rare bestandnaam heeft in de Hard Ware properties en dat SATALink em niet meer ziet.

Wordt nu in elke windows WDC WD36 0GD-00FNA0 SCSI Disk Device genoemd, waar die 0GD-00FNA0 vandaan komen weet ik niet, maar was eerst niet dacht ik.

Kan ook niets meer instellen, omdat me utilitie em niet ziet. Iemand een oplossing hiervoor?

Update: Misschien geeft dit een beter beeld;

Afbeeldingslocatie: http://www.nenkaras.com/images/upload/atto.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Mesh op 21-04-2004 14:02 ]

Signature?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:09
WD360GD is het model, 00FNA0 is waarschijnlijk een productie code.
Ik snap alleen de spatie niet tussen de 6 en de 0 (WD36 0GD).

Zal staks eens thuis kijken wat er bij mij staat.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die scores moet idd wel hoger kunnen. Dit haal ik makkelijk met een Maxtor Sata schijfje. Hoe wordt de schijf herkend in een andere pc? Nieuwe bios voor je mobo'tje? Er zwerft ergens een 1.007 Uber bios met nieuwste sata firmware rond. als je 'm nodig hebt, moet je maar ff meelen.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
SlinkingAnt schreef op 21 april 2004 @ 14:45:
Die scores moet idd wel hoger kunnen. Dit haal ik makkelijk met een Maxtor Sata schijfje. Hoe wordt de schijf herkend in een andere pc? Nieuwe bios voor je mobo'tje? Er zwerft ergens een 1.007 Uber bios met nieuwste sata firmware rond. als je 'm nodig hebt, moet je maar ff meelen.
Draai uber bios al, die bracht me scores nog enigsinds omhoog. Was ervoor nog treuriger. Ga ff nieuwe drivers opnieuw installeren, kijken of dat effect heeft.

Update: 1st Pic = Nieuwste Drivers opnieuw geinstalleerd, 2de Pic = Schijf Gedefragmenteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.nenkaras.com/images/upload/atto2.gif

[ Voor 15% gewijzigd door Mesh op 21-04-2004 15:18 ]

Signature?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wee nie hoor maar naar mijn idee zijn dit geen onredelijke scores. Het kan mischien ietsje hoger maar de max van de raptor 36 gieg zo zo rond de 60.

specs

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
gladiool schreef op 21 april 2004 @ 15:23:
Ik wee nie hoor maar naar mijn idee zijn dit geen onredelijke scores. Het kan mischien ietsje hoger maar de max van de raptor 36 gieg zo zo rond de 60.
Mis toch me performance van wanneer ik em net had. En bovendien krijg ik em voor geen meter meer met Satalink aan de praat.

Signature?

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op 21 april 2004 @ 15:35:
[...]

Mis toch me performance van wanneer ik em net had. En bovendien krijg ik em voor geen meter meer met Satalink aan de praat.
Maar toen was de schijf nog wat leger waarschijnlijk ;)

Verwijderd

Welke test-tool wordt hier gebruikt? zal ook eens testen.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Scores moeten beter kunnen kan aan drivers/controler liggen, maar vind die onboard controler niet best ik had zelf diverse problemen ermee dikke corrupte bestanden etc en andere narig heden wanneer ik die onboard sata op enable zette. Pas dus op dat je dit soort problemen niet persee bij de schijf kan liggen maar ook bij drivers en controler... Probeer eens een andere controler maybe weet je dan meer, ik heb na een aparte promise sata kaart geen rare problemen meer :/

[ Voor 12% gewijzigd door _MaLa_ op 21-04-2004 15:52 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Osdorp-Dude schreef op 21 april 2004 @ 14:53:
[...]

Draai uber bios al, die bracht me scores nog enigsinds omhoog. Was ervoor nog treuriger. Ga ff nieuwe drivers opnieuw installeren, kijken of dat effect heeft.

Update: 1st Pic = Nieuwste Drivers opnieuw geinstalleerd, 2de Pic = Schijf Gedefragmenteerd.

[afbeelding]
Eh, kan aan mij liggen maar die scores op de grootste blockgroottes zijn wel heel erg hetzelfde, terwijl de max. van de schijf hoger ligt. PCI of burst probleem misschien? Of hangt die controller niet aan de PCI bus?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

De naam klopt iedergeval, zo heet ie bij mij ook.
Hoe de performance is bij mij weet ik niet maar ik vin 'm nog altijd gewoon snel.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 15:37:
[...]

Maar toen was de schijf nog wat leger waarschijnlijk ;)
Heb em net geformateerd met verse windows 2000 installatie. Zou hier niet aan mogen liggen neem ik aan :/
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 15:40:
Welke test-tool wordt hier gebruikt? zal ook eens testen.
http://home.wanadoo.nl/rickvh/atto.zip
_MaLa_ schreef op 21 april 2004 @ 15:51:
Scores moeten beter kunnen kan aan drivers/controler liggen, maar vind die onboard controler niet best ik had zelf diverse problemen ermee dikke corrupte bestanden etc en andere narig heden wanneer ik die onboard sata op enable zette. Pas dus op dat je dit soort problemen niet persee bij de schijf kan liggen maar ook bij drivers en controler... Probeer eens een andere controler maybe weet je dan meer, ik heb na een aparte promise sata kaart geen rare problemen meer :/
Bedankt voor de tip, zou me es verdiepen in alternatief voor me onboard controller
limoentje schreef op 21 april 2004 @ 15:52:
[...]

Eh, kan aan mij liggen maar die scores op de grootste blockgroottes zijn wel heel erg hetzelfde, terwijl de max. van de schijf hoger ligt. PCI of burst probleem misschien? Of hangt die controller niet aan de PCI bus?
Heb geen controller op de PCI bus, alles is onboard. Verder ligt me knowledge qua controllers en sata instellingen vrij laag.
NBK schreef op 21 april 2004 @ 15:57:
De naam klopt iedergeval, zo heet ie bij mij ook.
Hoe de performance is bij mij weet ik niet maar ik vin 'm nog altijd gewoon snel.
Tnx, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk dus aan me controller krijg ik het gevoel.

Signature?

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op 21 april 2004 @ 16:42:
Heb geen controller op de PCI bus, alles is onboard. Verder ligt me knowledge qua controllers en sata instellingen vrij laag.
Als je controller on-board zit kan ie ook(waarschijnlijk dus) via de PCI aangesloten zijn, als je overclockt gaan onboard dingen namelijk ook onstabiel draaien ik weet alleen niet zeker hoe dit zit met Onboard S-Ata controllers

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 16:51:
[...]

Als je controller on-board zit kan ie ook(waarschijnlijk dus) via de PCI aangesloten zijn, als je overclockt gaan onboard dingen namelijk ook onstabiel draaien ik weet alleen niet zeker hoe dit zit met Onboard S-Ata controllers
Me FSB loopt zelfs iets lager nu, dus kan daar niet aan liggen denk ik :?

Signature?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

wat is je clustergrootte nu en wat was ie vroeger?
kan volgens mij best veel schelen.

weet iemand nog een leuke signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
snooze schreef op 23 april 2004 @ 13:37:
wat is je clustergrootte nu en wat was ie vroeger?
kan volgens mij best veel schelen.
Gewoon, tijdens setup geformat, dus zou 4kb moeten zijn.

Signature?

Pagina: 1