Opstarten met bootfloppy: "No operating system found"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27151

Topicstarter
mijn probleem is als volgt,

ik heb net een oud systeem inelkaar gezet :
pentium 3 866MHZ
mobo:Intel® Server Board STL2

zodra ik het systeem opstart herkent ie alles,dus de hdd herkent ie ,cd-rom herkent ie wel en ook de floppy-drive word volgens mij wél herkent omdat ik geen foutmelding daarover krijg.(zodra ik deze verkeerd aansluit geeft ie wel een foutmelding dat ie niet gevonden is,vandaar)

Wanneer ik een win98 opstart flop in de floppydrive steek en deze begint te lezen,dan laad ie (hoor ik aan het geluid dat ie maakt en aan het groene lichtje dat begint te branden.) Na 5 seconden houd het laden op en geeft ie aan :
No operating system found

En vervolgens kan ik niets..

De bootvolgorde instellen in de bios heb ik al gedaan,ookal zet ik de HD op de eerste plaats geeft ie nog steeds aan Operating System not Found

de cd-rom speler op de eerste plaats zetten in de bootvolgorde heb ik nog niet geprobeert aangezien deze stuk is.(word overigens nog wel herkent door het systeem.)

kan iemand mij hiermee helpen?

edit: oops..per ongeluk in verkeerde forum gezet plz move 2 -> Opslagmedia & I/O Controllers

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 27151 op 21-04-2004 13:32 . Reden: verkeerde forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
Waarschijnlijk moet je de HDD fdisk/formatteren en OS installeren.

De win98 opstartdisk is waarschijnlijk gaar, aangezien die daar ook geen OS vind, dus ik zal een andere disk zoeken...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelverduidelijking

En je bent er zeker van dat de opstartdiskette nog gezond is? Probeer eens andere floppy's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15554

lijkt er op dat de opstart flop van win 98 het niet doet, en je kan de HDD wel als eerste boot zetten maar als daar niks op staat doet i ook nix natuurlijk.

Misschien ff een nieuwe bootflop ophalen van inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Markieman schreef op 21 april 2004 @ 13:33:
Waarschijnlijk moet je de HDD fdisk/formatteren en OS installeren.

De win98 opstartdisk is waarschijnlijk gaar, aangezien die daar ook geen OS vind, dus ik zal een andere disk zoeken...
Ik ben er wel zeker van dat de opstartflop goed is ,aangezien deze ook in een andere pc van me werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15554

zet dan je floppydrive van je goeie pc eens over in deze.
Kan je in iedergeval uitsluiten dat de floppydrive werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 15554 schreef op 21 april 2004 @ 14:03:
zet dan je floppydrive van je goeie pc eens over in deze.
Kan je in iedergeval uitsluiten dat de floppydrive werkt.
Ook dit heb ik gedaan..en werkte niet.
Daarom heb ik maar besloten om de kapotte cd-rom speler te gaan repareren,dit is me gelukt en daarna boote die keurig van de win98 cd-rom.

Noujaa keurig?helaas heb ik nu andere foutmeldingen maar daar ga ik wel uit komen.

bedankt voor jullie hulp..

(wat mij betreft kan slotje der op)
Pagina: 1