Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Hoe staat je bootvolgorde? Probeer anders de HDD waarop de OS staat voorop te instellen
Dat staat de schijf ook. Eerst de HD, dan de CDrom (feitelijk niet nodig) en dan niets. Floppy heb ik uit gezet
Verwijderd
Heb je al eens geprobeerd om in je bios de functie van je RAID(bios) uit te schakelen? Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar misschien is er hier iets aan de hand wat de zaak in de wacht stuurt....
Bij mij heb ik in dat geval ook een wachttijd, zei het geen volle minuut (5 a 10 sec denk ik)
Bij mij heb ik in dat geval ook een wachttijd, zei het geen volle minuut (5 a 10 sec denk ik)
Zat ik eerst ook aan te denken. Deze is dus wel uitgeschakeld, het enige wat iets langer duurt met booten is de Promise IDE controller. Ook als de kaart uit de pc haal, duurt het booten nog zolang en de cursor verschijnt ook.
Verwijderd
Ook niet de optie aanstaan dat die kan booten van LAN terwijl die niet aanwezig is? Zet bijv. try other boot devices even uit.
Kleine opsomming nu:
• Enigste boot device is nu de HD met windows.
• Boot lan uitgeschakeld.
• Promise IDE controler uit de pc gehaald.
• Onboard Sata RAID uitgeschakeld.
Toch blijft ie het doen. Ik heb ook even een bios update gadaan, maar dit het geen enkel effect.
• Enigste boot device is nu de HD met windows.
• Boot lan uitgeschakeld.
• Promise IDE controler uit de pc gehaald.
• Onboard Sata RAID uitgeschakeld.
Toch blijft ie het doen. Ik heb ook even een bios update gadaan, maar dit het geen enkel effect.
Verwijderd
Ik ben iets gelijkaardigs tegengekomen....op een ander forum (wat zoekwerk rond gedaan)
Daar was de oplossing: juist plaatsen van de jumpers op je HDD.
Master / Slave
Misschien stom antwoord, maar kijk eens of je dit niet over het hoofd hebt gezien?
Kan je ook eens al je devices posten? aantel HDD, optische , ...en waar je ze hebt aanhangen: SATA op southbridge, IDE...? want het is me niet heel duidelijk...omdat je over een los controllertje sprak...dus door het toch wel aantal aansluitmogelijkheden en als je dan nog een losse controller nodig hebt, neem ik aan dat je er toch wel een reeks in hebt zitten....in dat opzicht kan er mss inderdaad iets mis zijn met Master en Slave settings...
Daar was de oplossing: juist plaatsen van de jumpers op je HDD.
Master / Slave
Misschien stom antwoord, maar kijk eens of je dit niet over het hoofd hebt gezien?
Kan je ook eens al je devices posten? aantel HDD, optische , ...en waar je ze hebt aanhangen: SATA op southbridge, IDE...? want het is me niet heel duidelijk...omdat je over een los controllertje sprak...dus door het toch wel aantal aansluitmogelijkheden en als je dan nog een losse controller nodig hebt, neem ik aan dat je er toch wel een reeks in hebt zitten....in dat opzicht kan er mss inderdaad iets mis zijn met Master en Slave settings...
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 21:41 ]
Pagina: 1