Toon posts:

[NT4] Hoe vind ik een errormelding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Bij een klant van mij hebben ze een nt4 netwerk. Alles loopt ok.
Tevens hebben ze een voor de tuinbouw speciaal geschreven programma op een server draaien. De nt4 werkstations draaien een terminal om te werken op deze software. Niks spannends aan.
Maar vorige week liep dus een profiel vast en kregen we de standaard kernel32 blauwe schermen.
Profiel weer ff hersteld en wat betreft de windows netwerk apllicaties zoals MS Outlook (exchange server), virusscan etc etc loopt alles goed.
Maar!
Die betreffende terminal blijft willekeurig hangen. Omdat er niks spannends gebeurt in die terminal ben ik het al met de leverancier van de software over eens dat het niet aan de terminal software kan liggen. Daar op andere pc's de terminals gewoon lekker draaien.
Het rare ervan is ook dat alle andere netwerkprogramma's gewoon goed draaien.
In de event viewer van zowel het systeem als de server is niks raars in te vinden.
Wel blijf ik vraagtekens houden bij het vastlopen van het profiel vorige week waar een hoop instellingen weg waren (die hebben we wel teruggekregen).

1. Hoe kan ik zien wat er mis gaat met die terminal? (bijv een logfile ergens?)
2. Als ik iets met de hardware zou moeten doen wat zouden jullie veranderen? (bijv gehuegen verwisselen?)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je precies met 'terminal'? Een soort van telnet-achtige emulatie software ofzo?

Wat bedoel je met hangen? Beweegt heel de applicatie niet meer? Of beweegt de inhoud van de applicatie niet meer? :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

de Applicatie vereist dus een terminal (ik neem aan een soort van Dos box). Omdat het de applicatie is die hangt zul je het denk ik in de logfiles van de applicatie moeten zoeken. Wel zou je kunnen zoeken in de eventviewer op system en application niveau. Maar ik denk dat je het beste in dat gerestorede profile opnieuwe die application kan "publishen" ofwel die terminal erop nieuw opzetten. Deze is waarschijnlijk door de restore niet helemaal koosjer meer.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem nog steeds niet opgelost.
Maar denk dat het in de hardware zit.
Heel vreemd.

Sluit de topic maar!