Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe vervangende monitor (de nieuwe was er mee opgehouden) en het is weer precies hetzelfde type.
Ik heb alleen één extreem vervelend probleem. In het midden van de monitor geeft de monitor een dubbel beeld wat er toe leidt dat het beeld daar extreem vaag is. Gek genoeg is dit aan de uiterste linker- en rechterkant van de monitor niet aanwezig.
Als je bijvoorbeeld het rechtermuisknopmenu te voorschijn haalt en je doet dat op het linkergedeelte dan zien de horizontale scheidingslijntjes er uit als één lijn van ca. 1 pixel hoog, maar als je datzelfde menu op het midden van de monitor laat zien dan heb je als het ware een lijntje en daar ongeveer 1px onder een tweede lijntje.
Wat is er aan de hand met mijn monitor?
Is er een optie in het OSD menu dat ik kan aanpassen om het op te lossen?
Kan ik beter weer de storingsmelding van Iiyama inschakelen?
De instellingen van mijn monitor op dit moment zijn trouwens:
Contrast: 0,7V
Helderheid: 80%
Kleur Temp: 6500 K
H-Convergentie: 50%
V-Convergentie: 50%
H-Moiré: 0%
OPQ: Text
Gamma Correctie: 50%
Ik heb hem reeds gedegaussed en ook verdwijnt het probleem niet nadat de monitor enige uren aan staat. Het veranderen van resolutie of vernieuwingsfrequentie heeft geen effect. Ook op andere pc's met andere videokaarten doet het probleem zich voor.
Wie heeft het verlossende antwoord
Ik heb alleen één extreem vervelend probleem. In het midden van de monitor geeft de monitor een dubbel beeld wat er toe leidt dat het beeld daar extreem vaag is. Gek genoeg is dit aan de uiterste linker- en rechterkant van de monitor niet aanwezig.
Als je bijvoorbeeld het rechtermuisknopmenu te voorschijn haalt en je doet dat op het linkergedeelte dan zien de horizontale scheidingslijntjes er uit als één lijn van ca. 1 pixel hoog, maar als je datzelfde menu op het midden van de monitor laat zien dan heb je als het ware een lijntje en daar ongeveer 1px onder een tweede lijntje.
Wat is er aan de hand met mijn monitor?
Is er een optie in het OSD menu dat ik kan aanpassen om het op te lossen?
Kan ik beter weer de storingsmelding van Iiyama inschakelen?
De instellingen van mijn monitor op dit moment zijn trouwens:
Contrast: 0,7V
Helderheid: 80%
Kleur Temp: 6500 K
H-Convergentie: 50%
V-Convergentie: 50%
H-Moiré: 0%
OPQ: Text
Gamma Correctie: 50%
Ik heb hem reeds gedegaussed en ook verdwijnt het probleem niet nadat de monitor enige uren aan staat. Het veranderen van resolutie of vernieuwingsfrequentie heeft geen effect. Ook op andere pc's met andere videokaarten doet het probleem zich voor.
Wie heeft het verlossende antwoord
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 17:56 ]