Toon posts:

eisen waar een editor aan moet voeldoen

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn een hoop editors op de markt. De een bied meer functies dan de ander. Ik heb al verschillende editors gebruikt en allemaal voldeden ze wel.
Ik lees topics over editors maar daar worden nooit de specifieke eisen van een gerbuiker behandelt. In de wat oudere topics van ee paar jaar geleden kan je lezen dat Homesite erg populair is maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Hoe komt dat? Wat hebben andere editors voor betere functionaliteit dan de huidige homesite+?

Ik hoop dieper in de fucntionaliteit van verschillende editors te gaan om doelgericht de worflow te verbeteren.
Bijvoorbeeld: Het automatisch plaatsen van tags als je de eerste 2 letters er van hebt getypt verhoogt de productiviteit.
Een preview window die zich automatisch aanpast aan het toegevoegde of aangepaste code (denk daarbij aan css), die je dan op een tweede beeldscherm kan zetten.
Een preview window die het php bestand eerst elders door een webserver met php haalt om het te laten zien.
Bij het veranderen van een functie naam, diezelfde functienaam overal waar die staat aanpassen aan het gewijzigde.

Ik wil graag van andere weten welke functionaliteit zij gebruiken om sneller en effectiever te werken. En natuurlijk welke editor(s) dat heeft/hebben.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Code completion, bijna alle.
Tag Highlighting, bijna alle.
Preview window, internet explorer en mozilla/firefox :D

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 21 april 2004 @ 12:59:
Code completion, bijna alle.
Tag Highlighting, bijna alle.
Preview window, internet explorer en mozilla/firefox :D
Dan reageer jij op mijn voorbeelden. Maar er zijn veel meer functies die de workflow bevorderen.
Ik wil graag een persoonlijke mening van mensen die juist die editor gebruiken omdat deze functionaliteit bevat waardoor diegene sneller te werk gaan kan.
Ik wil dus weten, welke editor dat is en de functionaliteit hij/zij gebruikt.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Kladblok vs nieuwe generatie editors *
Daar worden de meeste van je vragen wel beantwoord denk ik.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Hier is al tot in den treure over gediscuzeurd:

Kladblok vs nieuwe generatie editors *

Verwijderd

Topicstarter
Daar komt niet de fucntionaliteit van verschillende editors aan het licht.
Ik wil met deze topic bereiken dat iemand specifiek verteld waarom hij een bepaalde editor gebruikt gericht op het verbeteren van de productiviteit. En niet alleen maar horen syntax higlighting en code completion. Wellicht is voor dat laatse wel interesant om te weten welke editor dat het beste doet en waarom.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 13:11:
Daar komt niet de fucntionaliteit van verschillende editors aan het licht.
Ik wil met deze topic bereiken dat iemand specifiek verteld waarom hij een bepaalde editor gebruikt gericht op het verbeteren van de productiviteit. En niet alleen maar horen syntax higlighting en code completion. Wellicht is voor dat laatse wel interesant om te weten welke editor dat het beste doet en waarom.
Als je praat over editors, dan praat je over syntax highlighting en code completion. Er valt niks anders te discussieren...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 13:04:
[...]

Dan reageer jij op mijn voorbeelden. Maar er zijn veel meer functies die de workflow bevorderen.
Ik wil graag een persoonlijke mening van mensen die juist die editor gebruiken omdat deze functionaliteit bevat waardoor diegene sneller te werk gaan kan.
Ik wil dus weten, welke editor dat is en de functionaliteit hij/zij gebruikt.
Dit zijn de enige opties die ik zelf wil, aangezien alle andere opties vaak onnodig veel troep genereren. Wel handig is een tool om tabellen te maken (zoals in dreamweaver) en een imagemap-tool. Verder hou ik me zo ver mogelijk van alle tools.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

de ene autocomple is de andere niet. die dropdown suggesties vind ik b.v. maar nix. dan blijf je extra handelingen maken. Complete "as you type" vind ik dan een stuk handiger. In editplus heb ik b.v. mn eigen autocompletes geschreven voor html, xsl, xsd, css en javascript.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Zullen we anders gewoon elke week een nieuw topic openen over onze tools? :+

"You're only as good, as what you did last week."

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

oh,when? schreef op 21 april 2004 @ 13:50:
Zullen we anders gewoon elke week een nieuw topic openen over onze tools? :+
Laten we dat maar niet doen :/

want notepad rulezzzz!!!!11 >:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.