Toon posts:

Pioneer 107 of BenQ DW822A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week ga ik een nieuwe brander kopen. Ik twijfel echter tussen de Pioneer 107 of de Benq DW822A.

Ik was er al uit om de Pioneer te kopen tot dat ik las dat de Benq dmv firmware upgrade straks dual kan branden wat natuurlijk zeer interessant is.

Zelf heb ik goede ervaringen met Pioneer en dan doel ik vooral op de Mediakeuze. Brand alles op Princo of Datawrite (cheap media dus) en heb zelden problemen. Van de ca 500 dvd's die ik met m'n Pioneer A103 gefikt heb zijn er hooguit 3 mislukt wat ik me kan herinneren. Het is bekend dat Pioneer goed overweg kan met cheap media zoals bijv princo's. Hoe dit met de Benq (Benq in het algemeen) zit weet ik niet. Qua prijs van de branders is er ook nagenoeg geen verschil.

Wat raden jullie aan?

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
w8 even een maandje. Er komen deze maanden nogal wat Dual Layers uit. De nieuwe Benq fikt al op Dual Layer.

w8 ff, of koop de nieuwste Benq

Verwijderd

Topicstarter
whiteclear schreef op 21 april 2004 @ 22:36:
w8 even een maandje. Er komen deze maanden nogal wat Dual Layers uit. De nieuwe Benq fikt al op Dual Layer.

w8 ff, of koop de nieuwste Benq
Weet je ook mischien welke er uit komen deze maand? Als er een dual pioneer uitkomt w8 ik idd wel ff.

Verwijderd

Ik weet niet zeker hoor maar de Pioneer die ook Dual layer kan zal de 109/A09 heetten en die kom pas in okt/nov uit.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Benq kan (naar mijn ondervinding) zelfs met de nieuwste firmware niet goed met cheap dvd-r media overweg.

had op et werk ff zo'n brandertje getest, maar alle princo's waren niet meer te lezen op andere systemen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Topicstarter
cypher21 schreef op 22 april 2004 @ 11:32:
Benq kan (naar mijn ondervinding) zelfs met de nieuwste firmware niet goed met cheap dvd-r media overweg.

had op et werk ff zo'n brandertje getest, maar alle princo's waren niet meer te lezen op andere systemen
Hmm, dan ga ik denk ik toch maar voor de Pioneer. Het zal toch nog wel een tijdje gaan duren voordat dual echt standaard wordt.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Beetje offtopic, maar hoe komt het nou dat Benq ineens zo bekent aan het raken is?
Ken het alleen van ID&T reclame :? Of hebben ze een grote media campagne opgezet?
Of hebben ze wel aardige producten?

• cypher21
ze hebben best "aardige", maar goedkope producten, en ze hebben aangegeven met een firmware update Dual Layer te kunnen branden. maar goed dit was een tijdje geleden bij de pioneer 106 ook al et geval dat et mogelijk was

Verwijderd

Ze hebben zelfs heel aardige producten.
In de C't van deze maand staat echt een prachtige test van een groot aantal branders met verschillende media. De meest zorgvuldige test die ik tot nu toe heb gezien, een absulte aanrader dus.
Anyway, de BenQ-DW800A komt daar samen met de HP DVD 400i als beste uit de test, tenminste, vooral als je DVD+R wil gaan schrijven.
Voor DVD-R (min) doet de NEC ND-500A het erg goed.

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
Door een simpele firmware upgrade kan je dus echt NIET dual layer (dus meer dan die 4gig) fikken.

Dat zeggen ze ook van de Pioneer. Dit is gewoon niet mogelijk omdat ze bij de Pioneer een gemod chassis hadden.

Eerst zien, dan geloven.. Een pers bericht van de fabrikent doet mij niks, want bij Pioneer was het ook vanuit de fabrikant dat het gerucht kwam.
Dus als er al iemand is met zo'n BenQ fikker, laat maar zien.. (firmware was toch nog niet uit ? :P)

Verder zou ik gaan voor de Pioneer.

Check mijn knowledge base!

• cypher21
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 16:23:
Ze hebben zelfs heel aardige producten.
In de C't van deze maand staat echt een prachtige test van een groot aantal branders met verschillende media. De meest zorgvuldige test die ik tot nu toe heb gezien, een absulte aanrader dus.
Anyway, de BenQ-DW800A komt daar samen met de HP DVD 400i als beste uit de test, tenminste, vooral als je DVD+R wil gaan schrijven.
Voor DVD-R (min) doet de NEC ND-500A het erg goed.
die NEC 2500a die je den ik bedoeld ;) die pakt de goedkopere dvd-r zoals princo ook niet helemaal lekker hoor

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 06:19
Cooliez schreef op 23 april 2004 @ 16:49:
Door een simpele firmware upgrade kan je dus echt NIET dual layer (dus meer dan die 4gig) fikken.

Dat zeggen ze ook van de Pioneer. Dit is gewoon niet mogelijk omdat ze bij de Pioneer een gemod chassis hadden.

Eerst zien, dan geloven.. Een pers bericht van de fabrikent doet mij niks, want bij Pioneer was het ook vanuit de fabrikant dat het gerucht kwam.
Dus als er al iemand is met zo'n BenQ fikker, laat maar zien.. (firmware was toch nog niet uit ? :P)

Verder zou ik gaan voor de Pioneer.
Bij de benq heb je dus wel degelijk dual layer ondersteuning erin zitten is alleen nog niet geactiveerd
It provides a free firmware upgrade feature to become a double-layer recordable drive. The firmware features 2.4x DVD+R double-layer recording speed and will be available in the beginning of Q4-2004, when double-layer media becomes more accessible in the market.
http://www.benq-eu.com/News/index.cfm?id=591

[ Voor 17% gewijzigd door TRAXION op 24-04-2004 18:43 ]

Verwijderd

cypher21 schreef op 24 april 2004 @ 18:01:
[...]

die NEC 2500a die je den ik bedoeld ;) die pakt de goedkopere dvd-r zoals princo ook niet helemaal lekker hoor
..een 2 vergeten inderdaad...

Zal gerust niet alles goed pakken, ik heb het nu gewoon over de resultaten van die test. Princo hebben ze niet getest.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Nee joh, wacht gewoon nog een jaartje, dan heb je Blu-Ray... Of nee, wacht 2 jaar, dan heb je weer een ander laserkleurtje en discs met wel 4 beschrijfbare zijden! :+

Sorry hoor, maar je kan wel blijven wachten. Koop gewoon iets goedkoops dat aan de wensen voldoet en heb er plezier van.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Ik ga er ook mee akkoord dat je nu gewoon best een leuke 8x dvd brander kan kopen (Pioneer of NEC als je het mij vraagt).
Je kan altijd wel blijven wachten tot er weer iets nieuws uitkomt.
En bekijk het eens zo, bij mij in de buurt kan ik zelfs amper aan goede 4x dvd+/-r geraken, en 8x dvd+/-r zijn helemaal niet te vinden, alhoewel er al een half jaar 8x dvd writers op de markt zijn. In Q4 zullen de Dual Layer schrijvers goed en wel in de rekken liggen, en pak dan een half jaar extra tegen dat er een degelijke voorraad van 2.4x dvd+r DL media beschikbaar is, dat is dus al bijna midden 2005 waar we dan over spreken! En een groot nadeel van het hele dual layer verhaal is volgens mij ook dat het maar 2.4 speed kan. Dat wordt makkelijk 60 minuten wachten dus eer je schijfje vol zit... Op die tijd heb je met DVD Shrink een stuk of 6 films klaar gemaakt om op een Single Layer dvd schrijfje te branden :9

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Ik heb vandaag toevallig een BenQ DW-822A bestelt. Kga er vanuit dat als een fabrikant zegt dat ze een gratis firmware uitbrengen waardoor de schrijver DL kan branden dat dat dan ook klopt.

Ik ben iig benieuwd :-)

• AproK
Ik hoop het voor je, alleen dat dachten we ook van Pioneer toch?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig waar ik de Pioneer 107 black edition (online) kan bestellen? Kzie hem alleen bij alternate voor 139 euro en opus. Alternate is duur en opus heb ik slechte ervaringen mee (keertje heeeel lang moeten wachten). Volgens tweakers heeft hardwareworld.nl hem, maar op de site staat niet dat het de black edition is. Tis nm een beetje lelijk een beige/witte drive in een zwarte pc :)

Verwijderd

Ik heb de witte editie besteld voor 100 euro, mijn case is wel zwart maar de optische drives zitten achter een zwart deurtje :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 12:08:
Ik heb de witte editie besteld voor 100 euro, mijn case is wel zwart maar de optische drives zitten achter een zwart deurtje :)
Dit geldt alleen voor de witte editie? Want images van de beige 107 zijn ook echt beige. 't zou wel een uitkomst zijn. En waar heb je hem gekocht?

Verwijderd

Ik bedoel eigenlijk een beige drive natuurlijk, een witte bestaat niet denkik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 12:17:
Ik bedoel eigenlijk een beige drive natuurlijk, een witte bestaat niet denkik ;)
Dus deze pioneer 107 http://www.hardwareworld.nl/browse_items.asp?department_id=3
heeft zeker een zwart frontje? Dan bestel ik hem gelijk.

Edit:
Damn i'm stupid. Bij m'n pc zit alles ook gewoon onder een zwart klepje.
Hijs vrij nieuw en nog niet echt gebruikt vandaar :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 15:07 ]

Verwijderd

Goran100: aangezien jouw pc-kast ook zo'n zwart klepje heeft (ik bedoel inderdaad zo'n pc kast klepje, niet een dvd-rw bezelf frontje :p) dan is het echt niet de moeite om op zoek te gaan naar de zwarte versie van de pioneer brander.
De zwarte versie is ten eerste veel moeilijker te krijgen, en is meestal ook nog heel wat duurder dan de gewone beige versie.
Ik heb de mijne gehaald bij www.zwab.be (Belgische shop).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 18:28:
Goran100: aangezien jouw pc-kast ook zo'n zwart klepje heeft (ik bedoel inderdaad zo'n pc kast klepje, niet een dvd-rw bezelf frontje :p) dan is het echt niet de moeite om op zoek te gaan naar de zwarte versie van de pioneer brander.
De zwarte versie is ten eerste veel moeilijker te krijgen, en is meestal ook nog heel wat duurder dan de gewone beige versie.
Ik heb de mijne gehaald bij www.zwab.be (Belgische shop).
Haha ja was ik al achter gekomen :) Toevallig heb ik hem ook bij zwab.be besteld. Koop ik altijd m'n dvd's. Prima winkel. Heb jij toevallig ervaring met de datawrite red die zwab.be ook verkoopt. 25 stuks voor 13.50 euro. Op m'n pioneer a103 doen ze het prima. Hoop dat het ook geldt voor de 107. Heb nog zooitje spindels liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 21:39 ]

Verwijderd

Ik ben op dit moment nog heel geduldig aan het wachten tot mijn bestelling arriveert van zwab.be :)
Ik heb er 8x Platinum DVD+R bij besteld, en een paar 4x Platinum DVD+RW.
Ik heb nog helemaal geen ervaring met het eigenlijke schrijven dus :)
Onderzoek heb ik al wel veel gedaan ondertussen, ben al helemaal up-to-date ivm Nero Recode, Pinnacle Instant Copy8, DVD2One en DVD Shrink, dus hopelijk is de brander snel hier dan kan ik aan de slag O-)
Ik zal je laten weten hoe die Platinum media het doen.
Ik heb gelezen dat die Platinum DVD+R een ATIP code hebben van de Ricoh fabrikant, en dat deze wel van goeie kwaliteit zijn.
Want vroeger stond Platinum bekend als rommel, maar toen gebruikten ze vooral CMC Magnetics (prul dus).

• cypher21
platinums doen et goed, heb er hier ook al aardig wat versleten, meestal gebruik ik dvd-r van princo omdat die goedkoper zijn. helaas maar op 4x te branden (ook met firmware-hack) voor de rest echt een superbrander

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Cooliez schreef op 25 april 2004 @ 23:06:
Pioneer heeft nooit gezegd dat ze dual layer ondersteunen dmv een firmware upgrade. Ze hebben laten zien dat door het modden van een standaard pioneer drive, het wel mogelijk is...maar ze hebben _nooit_ ergens een statement neergezet met dat ze standaard DL gaan ondersteunen.

Benq doet dat daarintegen wel; als ze dat niet gaan waarmaken hebben ze een groot probleem. Dat doen ze heus niet; en de tekst zoals die nu op die pagina staat doet ook ster vermoeden dat ze het allang hebben werken. Alleen wordt het pas 'enabled' op het moment dat er ook media is.

• Big4SMK
Ik heb inmiddels mijn Benq DW822a binnen.

Ik heb arita DVD+Rs voor 4x (RICOHJPN-R01-02)
heb er eentje op 8x gebrand en eentje op 4x, allebei van dezelfde iso. Heb vervolgens KPorbe er overheen gehaald met een LiteOn 166s (KProbe wil niet draaien op brander) en de resultaten zijn als volgt:
4x
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kleyw022/DVD/Arita_4x_LiteOn166s.jpg

8x
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kleyw022/DVD/Arita_8x_LiteOn166s.jpg

niet verkeerd dus :)

[edit]
pfff, typen is moeilijk

[vraagje]
Xandrios: waarom kan ik in die media databse mijn brander niet vinden/toevoegen?
ik wil best wel wat tests draaien namelijk

[ Voor 21% gewijzigd door Big4SMK op 02-05-2004 16:38 ]

• AproK
Xandrios schreef op 02 mei 2004 @ 13:54:
[...]

Pioneer heeft nooit gezegd dat ze dual layer ondersteunen dmv een firmware upgrade. Ze hebben laten zien dat door het modden van een standaard pioneer drive, het wel mogelijk is...maar ze hebben _nooit_ ergens een statement neergezet met dat ze standaard DL gaan ondersteunen.

Benq doet dat daarintegen wel; als ze dat niet gaan waarmaken hebben ze een groot probleem. Dat doen ze heus niet; en de tekst zoals die nu op die pagina staat doet ook ster vermoeden dat ze het allang hebben werken. Alleen wordt het pas 'enabled' op het moment dat er ook media is.
Dan zit ik een beetje fout denk ik :P Thanks voor de opheldering, ik dacht namelijk dat Pioneer dit wel had gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 10:51:
Ik ben op dit moment nog heel geduldig aan het wachten tot mijn bestelling arriveert van zwab.be :)
Ik heb er 8x Platinum DVD+R bij besteld, en een paar 4x Platinum DVD+RW.
Ik heb nog helemaal geen ervaring met het eigenlijke schrijven dus :)
Onderzoek heb ik al wel veel gedaan ondertussen, ben al helemaal up-to-date ivm Nero Recode, Pinnacle Instant Copy8, DVD2One en DVD Shrink, dus hopelijk is de brander snel hier dan kan ik aan de slag O-)
Ik zal je laten weten hoe die Platinum media het doen.
Ik heb gelezen dat die Platinum DVD+R een ATIP code hebben van de Ricoh fabrikant, en dat deze wel van goeie kwaliteit zijn.
Want vroeger stond Platinum bekend als rommel, maar toen gebruikten ze vooral CMC Magnetics (prul dus).
Wanneer had je hem besteld? 2 weken terug bestelde ik wat spindels op een zaterdag en de woensdag daarop had ik ze binnen. Heb de pioneer ook weer zaterdag besteld, hoop dat ik hem ook weer woensdag krijg.

Verwijderd

Ik heb de bestelling disndag avond doorgegeven, en woensdag heb ik het geld overgeschreven.
Nu is het maandag, en ik hoop dat mijn pakketje gearriveerd is als ik thuis kom :)
Maar afgelopen zaterdag was een nationale feestdag in België, dus ik vrees dat dit toch voor enige vertraging zal zorgen.

Verwijderd

En mijn vermoeden (zie hierboven) was gegrond, spijtig genoeg.
Ik heb net naar zwab media shop gebeld, en de Pioneer 107D wordt dinsdag aan hen geleverd, en zal dus woensdag pas vertrekken naar de klanten.

Verwijderd

En een mirakel is geschied, want ik heb deze voormiddag (dinsdag) mijn bestelling ontvangen :P
Ik heb al een 5-tal cdtjes gebrand, dat ging heel vlot (4:20minuten inclusief lead-in en lead-out).
En ik heb al 2 maal op een DVD+RW gebrand, dit ging gewoon op 4x, perfect dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:22:
En een mirakel is geschied, want ik heb deze voormiddag (dinsdag) mijn bestelling ontvangen :P
Ik heb al een 5-tal cdtjes gebrand, dat ging heel vlot (4:20minuten inclusief lead-in en lead-out).
En ik heb al 2 maal op een DVD+RW gebrand, dit ging gewoon op 4x, perfect dus.
:'( ik nog niet. Heb per creditcard betaald, dus daar zit geen vertraging in. Hoop dat ie morgen komt.

Verwijderd

En waarom niet de Sony DRU-700A? Die brand al dual layer. Zie nieuws: Sony komt met DRU-700 dual layer dvd-brander.

Ik wil er zelf ook eentje bestellen deze week, vandaar...

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de Pioneer DVR-107 en deze Sony DRU-700A. Het lijkt me erg makkelijk als ik 1 op 1 kopietjes van een DVD-film kan gaan maken zonder er dingen van weg te hoeven laten of te moeten comprimeren. Daar heb ik dan wel dat prijsverschil voor over. Maar als er over een paar maanden weer wat heel anders uitkomt (snelheid maakt me niet zoveel uit), dan zal ik wel balen.

Verwijderd

Dual Layer op dit moment is compleet over-rated.
Ten eerste duurt het nog 6 maand eer de dual layer media in de winkel gaan liggen, ze gaan vele malen duurder zijn, vooral in het begin, en een dual layer schijfje kan slechts tegen 2.4x beschreven worden, met als gevolg dat het 60minuten duurt eer je schijfje klaar is.

• Big4SMK
is die DRU-700a al ergens te koop dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:11:
Dual Layer op dit moment is compleet over-rated.
Ten eerste duurt het nog 6 maand eer de dual layer media in de winkel gaan liggen, ze gaan vele malen duurder zijn, vooral in het begin, en een dual layer schijfje kan slechts tegen 2.4x beschreven worden, met als gevolg dat het 60minuten duurt eer je schijfje klaar is.
but still...

Verwijderd

Ik heb zojuist de 822A besteld bij Sallandautomatisering :) Ik zal mijn ervaringen hier ook posten :)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag binnen gekregen. Tot nu toe brandt ie alles perfect. Heb firmmare 1.13 van de Pioneer site gehaald. Getest met Datatrack red, princo, princo rw (2x), hema rw :) en Bulqpack printables. Alles zonder problemen.
Ben zeer tevreden tot nu toe.

Verwijderd

Vandaag is mijn BenQ ook binnengekomen hier. Ik heb alleen nog geen dvd-media, maar cd's zijn 100% perfect :) Ik verwacht maandag of dinsdag mijn media :)

Verwijderd

Bij Opus Supplies (www.opus.nl) in Bodegraven (Zuid-Holland) zijn de volgende dual layer branders leverbaar:

- NEC nd-2510 bulk dual-layer € 143,99 (vanaf 15 mei)
- NEC nd-2510 retail dual-layer € 170,17 (vanaf 15 mei)
- Sony DVD-Writer dru700a retail Dual Layer! € 179,14

Verwijderd

Tjah maar de BenQ is 92 euro, aanzienlijk stukje goedkoper dus :)

Verwijderd

Dat is zo maar maar dit is puur ter info dat de nec 2510 over een week leverbaar is.... :)

Verwijderd

M'n eerste ervaringen zijn echt top met de BenQ. Branden gaat perfect op 8 speed en 4speed rw. Nero pakt verder alles op van me fikker, dus ik ben 200% tevreden. Ik gebruik atm Platinum's 8speed, en 4 speed traxdata +rw's.

• Big4SMK
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:53:
M'n eerste ervaringen zijn echt top met de BenQ. Branden gaat perfect op 8 speed en 4speed rw. Nero pakt verder alles op van me fikker, dus ik ben 200% tevreden. Ik gebruik atm Platinum's 8speed, en 4 speed traxdata +rw's.
kan je mij vertellen welke versie van nero je gebruikt? Die van mij (6.0.0.19) ziet heel mn brander niet. Ik heb hem gewoon aan een standaard IDE poort hangen (Secondary Master)

en verder: heb je al eens een DVD gebrand met DVDDecrypter....krijg je dan ook een foutmelding als het branden helemaal klaar is ?

Verwijderd

Ik gebruik Nero 6.3.1.6. hier, werkte meteen als een zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:53:
Platinum en Trax zijn A merken, zou vreemd zijn als ie die niet pakte. Maar pakt ie ook goedkope media?

Verwijderd

Die 2 zijn op dit moment de enige die ik in huis heb, maar Big4SMK vertelde me dat Arita's ook prima werkten, en dat de 4x's zelfs op 8x werkten.

Maar zijn die Arita's inderdaad een beetje te pruimen? Mijn ervaringen met de cd's van hun waren ronduit slecht nl. :)

• Big4SMK
Ik heb er laatst ook een *kuch* princo *kuch* mee gebrand, ik zal eens even de kprobe opzoeken en hier posten.

[edit] stom, daar kan ik vanaf hier (stage) niet bij, staan op het buroblad van mn workstation, niet van mn server. Vanavond nieuwe poging.

de KProbe's van Arita's op zowel 8x als 4x heb ik eerder in dit topic al gepost.

[ Voor 51% gewijzigd door Big4SMK op 12-05-2004 09:45 ]

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vandaag ook me benq binnen :)
Ik heb nu alleen nog niet echt snelle dvdtjes .. net arita 2.4 gebrand en die lijkt perfect te werken in me standalone dvdspeler.
Als iemand een goed test programma heeft wil ik dat wel ff proberen :)

Waarschijnlijk overmorgen 8x dvdtjes tot me beschikking \o/

• Big4SMK
Zoals beloofd, hier de KProbe output van een princo DVDtje gebrand op 4 speed.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kleyw022/DVD/Princo_4x_LiteOn166s.jpg

het kan....volgens die database van xandrios zou het nog een "perfecte" DVD zijn. PI ligt immers gemiddeld lager dan 280 en PO onder 32. Ik vind het toch niet al te optimaal...liever arita!

dit is een kprobe output, te downloaden via http://www.chip.de/downloads/c_downloads_11682797.html

[ Voor 43% gewijzigd door Big4SMK op 12-05-2004 23:12 ]

Verwijderd

Ok met Kprobe even gekeken, mijn Platinums komen gewoon van Ricoh af :)

Ghehe en mijn Traxdata's +RW ook :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:21 ]

• Big4SMK
tis jammer dat je in die tracker van Xandrios (in de FAQ van opslagmedia & IO controllers) geen branders toe kan voegen, had wel makkelijk geweest als we toch van die KProbe dingen genereren. Dan hadden anderen er nog wat aan gehad

Verwijderd

Big4SMK schreef op 13 mei 2004 @ 16:04:
tis jammer dat je in die tracker van Xandrios (in de FAQ van opslagmedia & IO controllers) geen branders toe kan voegen, had wel makkelijk geweest als we toch van die KProbe dingen genereren. Dan hadden anderen er nog wat aan gehad
Had em al gemailed om de BenQ toe te voegen... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 08:33:
Bij Opus Supplies (www.opus.nl) in Bodegraven (Zuid-Holland) zijn de volgende dual layer branders leverbaar:

- NEC nd-2510 bulk dual-layer € 143,99 (vanaf 15 mei)
- NEC nd-2510 retail dual-layer € 170,17 (vanaf 15 mei)
- Sony DVD-Writer dru700a retail Dual Layer! € 179,14
Vanaf 01-06 nu pas te leveren...

• gri-
  • Niet online
Zo ik heb me 8x platinum dvdtjes binnen en ff kprobe erover gegooid.
Gaf ricohjpnr02 als mediacode :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~willemvd/kprobe.jpg

Dit zijn wel nette waarden toch? (ben nog niet zo'n dvd held).

Verwijderd

Hoe werkt dat Kprobe? Moet daar een lege dvd in en die laten beschrijven? Bij mij kapt tie er gewoon mee nl, alleen de drive-info en discinfo e.d. werken goed.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Cooliez schreef op 25 april 2004 @ 23:06:
Ja inderdaad, ik wacht nog steeds op een frimware update voor mijn Pioneer 106 om hem ook dual layer dvd's te laten beschrijven.

[Updated spec's]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:33:
Hoe werkt dat Kprobe? Moet daar een lege dvd in en die laten beschrijven? Bij mij kapt tie er gewoon mee nl, alleen de drive-info en discinfo e.d. werken goed.
Jah heb hetzelfde. Krijg hem ook niet aan de praat.

• gri-
  • Niet online
Voor zover ik het weet zijn die tooltjes gemaakt voor en door lite-on. Die kprobe van mij heb ik gedaan op me broer ze lite-on dvdrom. Bij mijzelf werkt ie ook niet op me benq of me gewone dvd-romspeler. Het schijnt zelfs dat je em het beste alleen met een lite-on dvdwriter kan gebruiken, maar dit leek te werken ;)

• Big4SMK
Ik heb zo te zien een wat oudere versie van kprobe. Hij pakt niet alle functies, maar de read test wel...iig met mijn pioneer dvd lezer.

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:23
Ik zit nu toch echt te twijfelen tussen de Benq en de NEC2500. De Pioneer is ondertussen al afgevallen. Zijn er nog mensen die hun ervaringen met de Benq zouden willen posten?

Verwijderd

Tjah wat kan ik zeggen, zoals ik hierboven al zei: Die benq is perfect. Geen mislukte gebrande cd's en dvd's, lezen gaat prima.

Niets dan positiefs dus, en het ding heeft een buffer van 8mB :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 10:23 ]

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:23
Zijn er misschien ook nog mensen die met zowel de BenQ als de NEC 2500/2510 ervaring hebben en deze misschien willen delen? Ben er eigenlijk nog steeds niet uit..

[ Voor 15% gewijzigd door NightMare op 05-06-2004 07:13 ]

Verwijderd

Help.

de benq 822 kost nu 75 euro bij alternate. 8 mb buffer ziet er leuk uit.
Ik heb hier ruim 200 princ'dvd's liggen. En ik lees dat de testen beter konden. Kan iemand me helpen. Want ik vraag me af of ik hier een goede koop mee doet.
Zit ook te kijken naar plextor 712, ook 8mb buffer. Plextor blijft het toch vind ik. Maar kan deze goed overweg met princo :S

Wie oh wie wil me helpen met de juiste keuze dvd brander

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 12:36:
Help.

de benq 822 kost nu 75 euro bij alternate. 8 mb buffer ziet er leuk uit.
Ik heb hier ruim 200 princ'dvd's liggen. En ik lees dat de testen beter konden. Kan iemand me helpen. Want ik vraag me af of ik hier een goede koop mee doet.
Zit ook te kijken naar plextor 712, ook 8mb buffer. Plextor blijft het toch vind ik. Maar kan deze goed overweg met princo :S

Wie oh wie wil me helpen met de juiste keuze dvd brander
Ik vraag me af of je ook maar een van de vorige 60 posts hebt gelezen. Was er iemand ontevreden met zijn BenQ? Koop dat ding gauw, des te sneller heb je er plezier van.

Houdoe

Verwijderd

Ik heb toch vanmiddag de keuze gemaakt voor een plextor 712a

Ik heb inderdaad gelezen dat benq een goede brander had, maar toch keek ik ook naar de mogelijkheden van plextor.

Zeker met ondersteuning overwoog ik de plextor te kiezen. Door deze aankoop kan mijn plextor cd brander 40x eruit.

Toch heb ik helaas wel problemen met princo schrijfjes maar dit was algemeen bekend. Hoop dat de + schrijfjes een goed resultaat geven

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:46:
Ik heb toch vanmiddag de keuze gemaakt voor een plextor 712a

[...]

Toch heb ik helaas wel problemen met princo schrijfjes maar dit was algemeen bekend. Hoop dat de + schrijfjes een goed resultaat geven
Toch jammer als je er 200 hebt! (stuk meer waard dan een DVD-brandertje)

Houdoe

Verwijderd

Ja ik weet het, maar toch na 3 mislukte dvd's is er hoop met me 712 en princo.

Na 3 dvd's op 2 en 4speed in plextools(bagger zover ik zag leuke buffer underrun met 8mb :/ cache) en win on dvd, lijkt nero met 2 speed het goed te doen. Nu ook 3 dvd's goed gelukt zijn, hoop ik dat ze het volhouden. Al zal me volgende aankoop toch echt + schrijfjes worden, heb alleen nog geen idee welke :?

• Big4SMK
plus of min schijfjes moet niet zoveel uitmaken, het is gewoon zo dat princo budget DVDs zijn. Ook al kan je ze normaal beschrijven wil dit niet zeggen dat ze na een week nog even vlekkeloos lezen. Ik heb ook het een en ander aan princo geschreven en gelezen, maar ik vind het echt troep.

Ik gebruik zelf Arita DVD+R die bevallen me zeer goed. Ik had altijd de 4 speed en heb laatst 100 stuks 8 speed gekocht. De 8 speeds lezen wat minder, vooral als je ze ook op 8 speed brand.

Volgende keer koop ik maar weer 4 speed!

Verwijderd

Arita hoor ik wel meer mensen over ja, 4 speed vind ik snel zat, ook al heb ik 12 speed brander, 4 speed is volgens mij tot nu toe nog altijd de beste manier om de beste kwaliteit te hebben. Hoop dat de plextor 712 er ook goed mee overweg kan. Hoop dat ze op de beurs in Ahoy ook leuk geprijst zijn. 100 per 40 euro waar ik me princo's laatst voor haalde zal niet mogelijk zijn. Maar hoop op 70 cent per dvd arita O-)
Pagina: 1