Toon posts:

Laptop - voedingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell laptop Inspirion 4150 (Pentium IV-1.6GHz).
Al een tijdje heb ik een probleem met mijn voeding. Er is volgens mij een slecht contact tussen de connectie op het moederbord en de adaptor.
Symptomen zijn dat de spanning regelmatig wegvalt, als je dan wat met het kabeltje leuterde werkte het terug.
Nu echter helpt dat zelfs niet meer, men batterij is ondertussen ook al leeg en kan dus ook niet meer opladen... laptop is dus onbruikbaar!
Met de adaptor is er volgens mij geen probleem, dit heb ik al zo goed als uitgesloten door een nieuwe aan te schaffen...

Heb nog eens naar Dell gebeld en vermits mijn garantie net voorbij is, zou een nieuw moederbord mij minstens 700 euro excl btw kosten...

Is er echt geen andere oplossing?

Verwijderd

laptop open maken en er zelf een voeding chassisdeeltje in solderen.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn HP ze4200, ineens merkte ik dat mijn batterij leeg was (toen ik mn laptop wilde verplaatsen en even de stekker eruit trok floepte ie ineens uit)

ff uitzoeken hoe of wat en toen bleek dat ie dus niet meer oplaas, maar op netstroom werkt ie gelukkig nog wel.

Een andere adapter heb ik ook al geprobeerd, geen verbetering, dus of de batterij of de connectie met het mobo is rot, en ik denk dat het ook bij mij dat laatste is.

en om nou zelf te gaan solderen....

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is idd niet simpel... Hem openkrijgen geeft al problemen. Hij gaat helemaal open behalve waar de scharnieren van het scherm zitten... onder het scherm zitten nog twee schroefjes maar hoe je het scherm eraf krijgt om aan die schroefjes te kunnen zonder iets stuk te doen??!!?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:33:
Hmm, dat is idd niet simpel... Hem openkrijgen geeft al problemen. Hij gaat helemaal open behalve waar de scharnieren van het scherm zitten... onder het scherm zitten nog twee schroefjes maar hoe je het scherm eraf krijgt om aan die schroefjes te kunnen zonder iets stuk te doen??!!?
Waarschijnlijk zul je op het scherm zelf ergens een paar rubbertjes of stickertjes moeten lossen zodat je daar schroeven kan uithalen.
Dan je het scherm eraf en kan je verder gaan met de body van de portable.

Verwijderd

Topicstarter
http://docs.euro.dell.com...ns4150/en/sm_en/tour2.jpg

Onder de lange kant van mijn scherm, tussen de twee scharnieren en de merknaam dell en onder de onderste rand van mijn scherm... daar zitten ze... Weet alleen niet hoe scherm los te maken.
Pagina: 1