Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verschillen in LCD schermpjes - vragen

Pagina: 1
Acties:

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben een nieuwe computer aan het samenstellen en omdat ik deze ook wil gebruiken als divx bak op mijn tv lijkt het me wel mooi om zo'n lcd schermpje in te bouwen voor als de film aanstaat. Ik heb alle lcd topics van dit jaar gelezen maar ik heb toch nog een paar vraagjes. Ik snap dat als je zo'n matrix orbital mx of lost in space lcd neemt dat je dan gelijk klaar bent maar deze zijn redelijk aan de prijs.
Nu zag ik deze icm met de juiste lcd controller en hierover had ik een paar vraagjes:
1) het is een character display. Betekent dit dat hij geen spectrum analyser van winamp kan laten zien? of kan dit wel met de juiste software?
2) kan dit scherm met lcdc overweg?
3) ik zie op de site dat hij aangesloten word via de parallele poort. Kan je dan geen printer meer aansluiten?
4) ik zie dat je kan kiezen om het solderen te laten doen bij de lcd controller kit. Hoe sluit ik dan het lcd schermpje hierop aan, is dit met solderen of gewoon kan en klaar erin pluggen?
5) Kan je bij deze schermpjes de backlight in/uitschakelen?
6) zijn er nog andere voordelen naast de plug and play en insert bay voor die Matrix orbitale/lost is space schermpjes
7) welke is beter: lost in space of matrix orbital?

Tzijn toch nog aardig wat vraagjes geworden, ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

1) kan maar zal natuurlijk minder mooi zijn dan op een grafische
2) lcdc :?
3)als je printer parallel is nee tenzij je 2 poorten hebt natuurlijk
4) plug & play denk ik
5) als er backlight inzit ja
6) idonno
7) persoonlijke keus denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door nuclear waste op 21-04-2004 13:05 ]

</onzin>

• ppleeuw
lcdc: de software die je bij oa de matrix orbital schermpjes geleverd krijgt, schijnt een van de beste te zijn (plug ins ed).

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Tarin

Just plain weird.

Antwoord op vraag 3:
kan wel, als je zo'n handmatige multi-printer-switch koopt, of natuurlijk een apart pci LPT-kaartje.

Verder heb ik erg weinig ervaring met kant-en-klare dingen, maar het is natuurlijk wel zo dat zelf solderen veel leuker is :P. (en je zal heus niet zo snel iets slopen hoor..)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• ppleeuw
zelf solderen kan ik niet :(
en een soldeerapparaat met alle toebehoren is ook weer een hele investering.
solderen is helaas geen optie iig.

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

er zit geen controller bij, een standaard controller zit op het printplaatje, de rest doet de pc. die zit op de paralelle poort, dus je moet dan een extra kaartje kopen met een extra paralelle poort.

die plugin en plays zijn vaak alleen om temperaturen op te laten zien, en niet eigen tekst. De backlight kun je volgens mij in en uitschakelen, zelfs softwarematig, maar dan moeten ze wel op een bepaalde manier gesoldeerd zijn. (de potmeter helemaal dichtdraaien kan natuurlijk ook)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• tafkaw
  • Laatst online: 25-11 13:39
1) Kan tegenwoordig wel in redelijke kwaliteit, mits je lcdstudio gerbuikt, na mijn weten het enige programma met een redelijke spectrum analyzer, ja of je moet een grafisch scherm kopen, maar die zijn erg duur....
2) ja
3) neej dat lukt niet tenzij je een printerswitch of extra printerpoort pci kaartje koopt
4)Als je de LCD kit erbij koopt met de optie solderen dan is ie kant en klaar zeg maar plug en pray!
5) Ja, zowel softwar als hardware matig
6) Geen, behalve dat alle software er op werkt, wat bijvoorbeeld bij lost in space (volgens mij ) niet zo is, en het prijsverschil...
7) Die van Modwarehouse, want dan kun je em plakken waar je wilt... :D

• ppleeuw
Ok bedankt voor de antwoorden! ik ga denk ik die van htvision.com bestellen (modwarehouse is offline). Hierbij hoef je ook niet te solderen. Heeft iemand deze toevallig zelf met winamp spectrum anazyler erop? Ik wil hem voornamelijk hiervoor en voor het displayen van de titel van de divx die ik afspeel gebruiken.
Het zou gaan om deze of deze . Als ik 20x4 neem, kan ik de spectrum analyzer dan ook op een groter oppverlak laten lopen en bijvoorbeeld samen met de titel laten displayen? En heeft iemand ervaring met http://www.eio.com/lcdprodt ? deze is ook erg goedkoop (vooral met de huidige dollar stand)

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

met jalcds kun je een spectrum analyser op regel 3 en 4 laten lopen, en erboven titel/position bijvoorbeeld, ik heb nog ergens een pic, zal m ff zoeken en hierbij zetten

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.biglines.nl/lcd.jpg
was een bedankt plaatje voor de organisator, dis in jalcds, en je kan erboven dus ook gewoon titel en nog wat zooi zetten..

het is dus 20x4, jalcds kan geen spectrum analyser op de bovenste twee regels zetten volgens mij, dus met een 16x2 heb je nix aan jalcds...

[ Voor 50% gewijzigd door Biglines op 21-04-2004 20:52 ]

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
kan wel met de WinAMp plugin van MArkus Zehnder, max 4x20 analyser, op mijn 4x40 heb ik dus nog de helft bver voor song info, ruim voldoende :Y)

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21
is hier ook een versie van die werkt onder winamp 5? Ik krijg deze nl niet aan de gang. Ik hep een parallel aangestuurd 16x2 character lcdtje

• ppleeuw
Ik heb toch gekozen voor een psone lcd screen (5inch kleur, 50 eurotjes tegenwoordig). Anyway, ik wou niet helemaal een nieuw topic openen voor mijn vraag: wat voor kabeltje heb je nodig om deze aan je s-video out van je vid-kaart te gooien en waar kan je deze kopen? Het is een s-video ---> av (3,5mm jack?) denk ik. Maar bij conrad bijv. kan ik deze nergens vinden. Alvast bedankt!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

ppleeuw schreef op 03 mei 2004 @ 12:14:
Ik heb toch gekozen voor een psone lcd screen (5inch kleur, 50 eurotjes tegenwoordig). Anyway, ik wou niet helemaal een nieuw topic openen voor mijn vraag: wat voor kabeltje heb je nodig om deze aan je s-video out van je vid-kaart te gooien en waar kan je deze kopen? Het is een s-video ---> av (3,5mm jack?) denk ik. Maar bij conrad bijv. kan ik deze nergens vinden. Alvast bedankt!
Bij je vidkaart heb je een kabeltje gekregen van S-Video --> CVBS. Aan de ene kant een S-Video stekkertje, aan de andere kant een gele tulpstekker. Buitenste ring op de tulpstekker is aarde, binnenste is het video signaal. Er staat natuurlijk geen Audio op, die moet je van je geluidskaart wegtrekken.

Volgens mij is er geen standaard voor die aansluitingen, dus zoek echt het kabeltje op wat je bij je kaart hebt meegekregen.

Hoe je het allemaal precies aansluit op de LCD zou ik niet weten, meet de originele aansluitingen voor de PSone even door, dan weet je genoeg.

Macbook Pro

• ppleeuw
er zit in mijn lcd scherm een 'av in' met een 3,5 mm plugje. Nu heb ik dus een kabel nodig van s-video naar av (3,5 mm video). Op mijn videokaart zit gewoon een s-video out. Het kabeltje dat ik nodig heb kan ik alleen nergens vinden. Anyone?

[ Voor 23% gewijzigd door ppleeuw op 03-05-2004 15:52 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
ppleeuw schreef op 03 mei 2004 @ 12:14:
Waar heb je die voor €50 gevonden?

• ppleeuw
nedgame(.nl)
Pagina: 1