[2000] uitvoeren van een applicatie en url in een .bat file*

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Het volgende is waarschijnlijk een makkelijk op te lossen probleem. De laptop draait op windows 2000

Ik wil een .bat file maken waar ik eerst een vpn client opstart en daarna een url open.
Ik heb een snelkoppeling gemaakt naar de url. die snelkoppeling heet start.url.
voor dat deze url geopend moet worden moet eerst een vpn client gestart worden met het commando VPN.exe. mijn .bat bestand zag er zo uit:

vpn.exe
start.url
exit

nu komt het probleempje, start ik het .bat bestand dan word netjes de VPN client gestart maar hij blijft wachten tot dat de VPN client gesloten wordt, voordat hij de url uitvoerd. |:( Ik heb al van alles geprobeerd. /wait, call apart bat bestand aanroepen die weer de VPN start, maar niks wil helpen.... :'( iemand hier een idee???? :)

het mooite zou zijn dat voor het starten van de VPN ook ingebeld wordt naar het internet. Is dit mogelijk in een .bat bestand???

[ Voor 12% gewijzigd door Fast_light op 21-04-2004 12:50 ]

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
probeer het eens met het commando start
dus:

start vpn.exe
start start.url

[ Voor 18% gewijzigd door sjoerdb2 op 21-04-2004 12:50 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:56

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat heeft je VPN verbinding hiermee van doen? Zie ik iets ernstigs over het hoofd?

Als dat niet zo is, kan je dit proberen :)
In je batch-file:

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" www.vandale.nl

Dividend for Starters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welk Operating Systeem hebben we het hier over?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Fast_light
sjoerdb schreef op 21 april 2004 @ 12:49:
probeer het eens met het commando start
dus:

start vpn.exe
start start.url
Nou dit was dus het antwoord! :) _/-\o_ _/-\o_ Ik wist wel dat 't een heel simpel antwoord zou worden! Bedankt! ook een idee om in de .bat file opte nemen dat hij eerst moet gaan inbellen????

• Fast_light
PromWarMachine schreef op 21 april 2004 @ 12:50:
Wat heeft je VPN verbinding hiermee van doen? Zie ik iets ernstigs over het hoofd?

Als dat niet zo is, kan je dit proberen :)
In je batch-file:

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" www.vandale.nl
Ha, ha Een gebruiker moet inbellen naar het internet vervolgens een VPN client starten en daarna het intranet bezoeken om daar zijn token nummer in te vullen zodat hij toegang krijgt tot het netwerk.

IK wil dit wat vergemakkelijken voor hem ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Fast_Light - vertel even welk OS het over gaat. Verder, een bestand 'start.url' noemen zou ik niet doen aangezien het een beetje conflicteert met 'start' die in een cmd.exe werkt :)

Om automatisch in te bellen - zoek eventjes op 'rasdial' :)

• Fast_light
elevator schreef op 21 april 2004 @ 13:37:
Fast_Light - vertel even welk OS het over gaat. Verder, een bestand 'start.url' noemen zou ik niet doen aangezien het een beetje conflicteert met 'start' die in een cmd.exe werkt :)

Om automatisch in te bellen - zoek eventjes op 'rasdial' :)
In mijn openings post heb ik vermeld dat t gaat over een laptop die op windows 2000 draait :) en ik heb start.url even als voorbeeld genoemt maar inderdaad laten we hem intranet.url noemen
Pagina: 1