Toon posts:

[XP] BSOD na Windows Update, PC herstart direct *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig op m'n werk met een laptop van een klant. Na het installeren van windows update kan ik de laptop niet meer opstarten, hij start op en ik zie netjes het windows scherm en dan een blauw scherm (dat gaat zo snel dat je het niet kunt lezen) en de laptop start weer opnieuw en op nieuw enz enz.
in veilige modes opstarten geeft de zelfde problemen of laatst bekende werkende...... opstarten van de windows XP cd en dan restore gaat ook niet want het administrator wachtwoord is niet bekend. 8)7
Nu weet ik geen oplossing. heeft iemand een idee hoe ik dat blauwe scherm (BSOD) toch kan lezen (pause helpt niet) zodat ik misschien kan zien wat er nou mis gaat. of weet iemand een andere oplossing voor dit probleem?
bvd

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Enige optie die ik zou weten is via recovery console inloggen en dan in het register het automatisch rebooten bij bluescreens uitzetten... maar ja, dat gaat niet lukken zonder admin pass.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik denk dat je win verneukt hebt... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 12:41:
Ik denk dat je win verneukt hebt... ;)
Ja fijn dat je het nog ff laat weten...... :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Blauw scherm tijden opstarten dan herstart (XP) > [XP] BSOD na Windows Update, PC herstart direct *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ha deze laatst ook.
Als je snel genoeg bent kun je op dat blauwe scherm nog net iets zien over een memory-dump oid.

Oplossing:
Booten vanaf de XP-CD
Recovery console selecteren tijdens het laden van de setup
Admin-wachtwoord opgeven (Heb je Enter al eens geprobeerd?)
Dan kom je uit op de C-prompt en doe je een Checkdisk met CHKDSK
Wel ff de goeie parameters selecteren anders detecteerd hij alleen en repareert hij niets.
Opnieuw opstarten met EXIT
Problem solved

(Anders ook nog FIXBOOT proberen of iets van FIXMBR, kan wel dataloss veroorzaken btw)

Maar zonder admin-ww denk ik dat dit een reinstall wordt...

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Zeer waarschijnlijk een programma/driver dat het probleem veroorzaakt.

Kijk maar naar dit topic van mijzelf
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 12:38:
restore gaat ook niet want het administrator wachtwoord is niet bekend
Altijd lache :X

[ Voor 39% gewijzigd door htol op 21-04-2004 12:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het password zou je eventueel kunnen resetten ([google=ntpasswd]), een andere optie is om via bv. BartPE een CD te maken, en vervolgens in de Registry 'RebootOnCrash' oid uit te zetten.

Kijk bv. hier eens voor uitleg hoe zoiets te doen: [rml]elevator in "[ W2K] Register aanpassen van een andere ..."[/rml]
Pagina: 1