Gewone Nero cd-rom lezen in Mac OS X?

Pagina: 1
Acties:

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 15:25
Hallo,

Ik heb wat rondgeneusd en geen eenduidend antwoord gevonden op de vraag of een gewone cd-rom gelezen kan worden door Mac OS X. (gebrand in ISO 9660)

In Nero 5.5.8 heb ik de functie gezien om een hybride cd-rom te branden, maar dan moeten de doelbestanden van een MAC partitie komen :s

Ik zou 't graag zeker weten, want voor 'n opdracht voor school (Grafische technieken) moeten we een website (www.opdrachtgft.tk) op een cd-rom aanleveren, en de leerkracht gebruikt een Mac!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, dat kan. Het is niet voor niets een ISO :)

Afhankelijk van de versie van het besturingssysteem zou zelf Joliet kunnen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• cocico
OK, maar waarom zei m'n lector dan dat ik een speciale cd-rom moest maken? Onwetendheid? (hij gebruikt zelf 'Toast' om cd's te bakken, en kiest zelf altijd hybride cd, kan een gewone Mac cd dan niet op een pc gelezen worden?)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 10:01

chem

Reist de wereld rond

mjah dat komt omdat een native FS beter integreerd binnen een OS; bij Toast kan je een hybride maken; de data staat er dan 2x op - 1x als HFS en 1x als windows-FS...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Bombonella

En als de Bom valt....

Om hybride cds op de PC te maken gebruik ik MacImage http://www.macdisk.com/macimgen.php3
de iso die hier vervolgens uitrolt kan je met elk willekeurig brandprogramma branden.

De shareware versie laat helaas niet meer dan 100 files toe in je iso,
maar dit voldeed tot nu toe voor mij.

• cocico
OK, ik heb het gedownload, maar de site bestaat uit iets meer dan 100 bestanden, maar ik kan ook gewoon een ISO 9660 bestand branden als het voor een Mac OS X.x is?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja je kan ISO 9660 gebruiken. Je kan zelfs Joliet support aanzetten om lange bestandsnamen te kunnen lezen.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

cocico schreef op 21 april 2004 @ 16:28:
OK, ik heb het gedownload, maar de site bestaat uit iets meer dan 100 bestanden, maar ik kan ook gewoon een ISO 9660 bestand branden als het voor een Mac OS X.x is?
Er staat ISO, dus is het een standaard. De ISO 9660 standaard kan inderdaad ook door Mac's gelezen worden, maar ook door Linux, Windows, FreeBSD en ga zo maar door. Het zou dus geen problemen op mogen leveren om cd's op deze manier zijn gebrand in te lezen op een Mac.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1