Ervaring met LG L1910B?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Is er iemand die ervaring heeft met de LG L1910B tft monitor?
Heb zitten zoeken naar ervaringen en reviews, maar bijna niets kunnen vinden.
Momenteel wordt deze 19" tft monitor bij Vobis aangeboden voor 579 euro en dat lijkt me een 'koopje'?

• wezep
Er is niemand die ervaring heeft met dit scherm? Of de L1910S? Zelfde scherm, alleen geen DVI en USB.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 16:28

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Niet met de 1910B, wel met de 1710S. Die is top. Heb hem nu een halfjaar en geniet er nog steeds van.

(Ik dacht: ik help je nog ff om dit topic weer een keertje te schoppen :))

specs

• wezep
_fool schreef op 22 april 2004 @ 12:23:
Niet met de 1910B, wel met de 1710S. Die is top. Heb hem nu een halfjaar en geniet er nog steeds van.

(Ik dacht: ik help je nog ff om dit topic weer een keertje te schoppen :))
Bedankt voor je reply, maar dit is wel een ander scherm. Niet alleen de grootte (17" tov 19"), maar ook reponstijd (16ms tov 25ms).

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dit scherm ook gezien in de vobis-folder, maar ik kon er ook niet meer informatie over vinden .....
Kan ook op de site van LG alleen maar de L1910P vinden.... de L1910B kan ik niet vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door ZeRoC00L op 22-04-2004 13:30 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Ik zit NU achter die monitor. MyCom Leiden heeft hem voor 499 staan en ben hem meteen gaan halen. Krijg alleen echt niet de DVI aan de praat. Met mgeen mogelijkheid maar ik geef nog niet op. Voorderest een fijne lichtplaat hoor :D

EDIT:
Uiteindelijk lag het aan mijn grafische kaart, de DVI uitgang was naar de knoppen. Draait nu als een malle en is een prima scherm.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 17:19 ]

• wezep
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 21:38:
Ik zit NU achter die monitor. MyCom Leiden heeft hem voor 499 staan en ben hem meteen gaan halen. Krijg alleen echt niet de DVI aan de praat. Met mgeen mogelijkheid maar ik geef nog niet op. Voorderest een fijne lichtplaat hoor :D
Bedoel je de L1910B of de L1710B?

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
wezep schreef op 22 april 2004 @ 21:58:
[...]

Bedoel je de L1910B of de L1710B?
Hij de bedoelt de L1910B. Als openingsstunt van MyCom Leiden kost dat ding hier echt maar €499,-. Geen geld voor een 19' natuurlijk. Ik hoor ook graag ervaringen met deze TFT. Het is zo te zien een IPS, dus zeer goede kijkhoek en tamelijk beroerde snelheid (25 ms voor zwart naar wit, maar deze staan bekend dat ze bij spelletjes toch wel wat ghosting vertonen). Als je weinig FPS-en speelt, zou dat niet echt een probleem moeten zijn. Wel vreemd als die DVI ingang niet werkt. Daar zou ik 'm nou net voor kopen (ik wil persé een TFT met DVI ingang).

• wezep
martdj schreef op 22 april 2004 @ 23:35:
[...]

Hij de bedoelt de L1910B. Als openingsstunt van MyCom Leiden kost dat ding hier echt maar €499,-. Geen geld voor een 19' natuurlijk. Ik hoor ook graag ervaringen met deze TFT. Het is zo te zien een IPS, dus zeer goede kijkhoek en tamelijk beroerde snelheid (25 ms voor zwart naar wit, maar deze staan bekend dat ze bij spelletjes toch wel wat ghosting vertonen). Als je weinig FPS-en speelt, zou dat niet echt een probleem moeten zijn. Wel vreemd als die DVI ingang niet werkt. Daar zou ik 'm nou net voor kopen (ik wil persé een TFT met DVI ingang).
Tot wanneer duurt deze aktie?

• martdj
wezep schreef op 23 april 2004 @ 15:57:
[...]

Tot wanneer duurt deze aktie?
Morgen (24 april)

• wezep
En daarvoor is het nu te laat :(

Maar misschien kan radio999 wat meer ervaringen posten? En is het probleem met de dvi aansluiting al opgelost?

Update: heb nog een klein beetje mazzel: bij Mycom is dit scherm nu 549.
Scheelt toch weer 100 euro bij 2 schermen.

[ Voor 19% gewijzigd door wezep op 26-04-2004 13:36 ]

• ZeRoC00L
  • Niet online
wezep schreef op 26 april 2004 @ 09:56:
Update: heb nog een klein beetje mazzel: bij Mycom is dit scherm nu 549.
Scheelt toch weer 100 euro bij 2 schermen.
Had afgelopen weekend een foldertje van MyCom gekregen, zou je bij MyCom ook een scherm mogen 'testen' in de winkel (even kijken).

Volg je bankbiljetten

• wezep
ZeRoC00L schreef op 26 april 2004 @ 14:02:
[...]

Had afgelopen weekend een foldertje van MyCom gekregen, zou je bij MyCom ook een scherm mogen 'testen' in de winkel (even kijken).
Mycom Apeldoorn doet daar gelukkig ook niet moeilijk over: ze gaan deze week een scherm klaar zetten. Maar je bekijkt daar het scherm vaak maar een korte tijd en ik ben juist benieuwd naar ervaringen van mensen die dit scherm al enige tijd hebben.
Problemen met bijv. die dvi aansluiting (radio999 hoe staat het daarmee???) kom je vaak in een winkel niet zo snel achter: bijna alle schermen worden met een standaard vga kabel aangesloten.

• martdj
Ik heb het scherm tijdens die actie bij MyCom even uitgebreid in de winkel zitten bekijken. Het scherm was aangesloten via VGA wat verschil kan maken, maar wat me opviel was dat als je bijvoorbeeld een blauw vlak en een wit vlak naast elkaar had er in het witte vlak strepen langs de randen zaten die daar niet thuishoren. Voor mij reden genoeg geweest om 'm niet te kopen.

• wezep
martdj schreef op 28 april 2004 @ 16:07:
Ik heb het scherm tijdens die actie bij MyCom even uitgebreid in de winkel zitten bekijken. Het scherm was aangesloten via VGA wat verschil kan maken, maar wat me opviel was dat als je bijvoorbeeld een blauw vlak en een wit vlak naast elkaar had er in het witte vlak strepen langs de randen zaten die daar niet thuishoren. Voor mij reden genoeg geweest om 'm niet te kopen.
Kun je mij vertellen hoe dit scherm was aangesloten? Met meerdere op 1 PC, met misschien een slechte VGA kabel?
Hetzefde probleem hebben wij op eht werk gehad: iedereen werkt daar met een KVM switch en als je slechte kabels gebruikt dan krijg je dit soort randen.

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 20:13

MIT

KerMIT

Heb het scherm sinds gister... Super! 549,- bij mycom. Moest 'm wel ff twee keer inruilen(1.standaard slecht bevestigd, 2.dooie pixel) maar gaat nu helemaal goed. Geen problemen gehad met DVI, werkte direct. Een haarscherp beeld en voor dit bedrag (invergelijking tot andere merken (prijzen!)) absoluut een topproduct!

No Signature

• ZeRoC00L
  • Niet online
MIT schreef op 29 april 2004 @ 09:36:
Heb het scherm sinds gister... Super! 549,- bij mycom. Moest 'm wel ff twee keer inruilen(1.standaard slecht bevestigd, 2.dooie pixel) maar gaat nu helemaal goed. Geen problemen gehad met DVI, werkte direct. Een haarscherp beeld en voor dit bedrag (invergelijking tot andere merken (prijzen!)) absoluut een topproduct!
Heb je hiervoor nog extra pixel-garantie gekocht (kweenie of mycom dat heeft?), en hoe moeilijk deden ze over het omruilen van een scherm met 2 dooie pixels ?

Volg je bankbiljetten

• MIT

MIT

KerMIT

ZeRoC00L schreef op 29 april 2004 @ 10:15:
[...]

Heb je hiervoor nog extra pixel-garantie gekocht (kweenie of mycom dat heeft?), en hoe moeilijk deden ze over het omruilen van een scherm met 2 dooie pixels ?
Nope, geen extra garantie. Mycom is daar wel mee bezig werd mij verteld, maar ze hebben het nog niet. Bij mycom kan je altijd een product binnen 8 dagen terug brengen of omruilen. Er werd absoluut niet moeilijk gedaan. (Het overigens 1 dooie pixel ;) ) Ik had ff gebeld voordat ik terug ging, ze hadden het scherm dat ik nu heb even aangesloten om te controleren of deze wel helemaal oke was.

No Signature

• wezep
MIT schreef op 29 april 2004 @ 09:36:
Kijk dat zijn de berichten die ik graag wil horen.
Denk dat ik vandaag 2 van deze schermen ga halen :)

• MIT

MIT

KerMIT

wezep schreef op 29 april 2004 @ 10:48:
[...]

Kijk dat zijn de berichten die ik graag wil horen.
Denk dat ik vandaag 2 van deze schermen ga halen :)
Succes!

tip:
Om benzine kosten te besparen ;) :
Haal de schermen daar ff uit de verpakking en vraag ff of je ze mag bekijken terwijl ze aangesloten zijn.

No Signature

• wezep
Heb van het weekend 1 van deze schermen opgehaald.
De andere komt van de week als de financien op orde zijn:)

Ik moet zeggen wat een pracht scherm: groot, duidelijk en geen kapotte pixels.
Een echte verbetering tov mijn oude Iiyama 451 19".
Deze staat nu te koop en hoop van de week snel het andere scherm te halen.

Wat ik nog niet geprobeerd:
-dvi aansluiting
-snelheid met games, maar dat zag in de winkel er goed uit

Nog wel even een vraagje: klopt het dat de verhouding bij een TFT anders is als bij een CRT? Mijn LG scherm is 1 cm breder, maar 2,5 cm hoger dan de Iiyama.

Verwijderd

wezep schreef op 03 mei 2004 @ 10:37:
Heb van het weekend 1 van deze schermen opgehaald.
De andere komt van de week als de financien op orde zijn:)

Ik moet zeggen wat een pracht scherm: groot, duidelijk en geen kapotte pixels.
Een echte verbetering tov mijn oude Iiyama 451 19".
Deze staat nu te koop en hoop van de week snel het andere scherm te halen.

Wat ik nog niet geprobeerd:
-dvi aansluiting
-snelheid met games, maar dat zag in de winkel er goed uit

Nog wel even een vraagje: klopt het dat de verhouding bij een TFT anders is als bij een CRT? Mijn LG scherm is 1 cm breder, maar 2,5 cm hoger dan de Iiyama.
Ja dat klopt :)

Verwijderd

DVI gaat als een dolle hier. Beetje zitten gamen enzo maar Ghosting heb ik geen last van met dit scherm. En zoals er in mijn ge-editte bericht staat lag het DVI probleem aan mijn grafische kaart. Alleen de maximum resolutie van 1280x1024 ofzo valt me een beetje tegen. Mocht nog wel wat kleiner.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb deze monitor vandaag gekocht bij de MyCom (Utrecht) voor € 499,-.
Ik was op zoek naar een TFT scherm mét DVI en dooie pixel garantie. Bij de MyCom bleek dit scherm in de aanbieding. 8 dagen niet goed geld terug indien ontevreden of dooie pixels... :) Ik ging kijken naar de Iiyama E431S en de Samsung 710N (geen DVI...) en toen bleek deze (19") slecht € 50,- duurder te zijn...

Bij thuiskomst geen dooie pixels (http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml). Ik heb verder even getest met een DVD rip (Kill Bill vol.2) en een DVD (The Matrix). Kill Bill zag er prima uit, maar de kleuren van The Matrix waren enigszins uitgewassen. Toch erg tevreden tot zover... Zometeen ga ik een aantal games testen ivm. ghosting, al ben ik geen hardcore gamer.

[ Voor 3% gewijzigd door estorino op 13-08-2004 14:30 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 18:21
Ik heb ook deze TFT (LG 1910B) aangeschaft bij mycom en na 3 dagen er mee gewerkt te hebben ben ik er heel tevreden over!

Ik was bang dat foto's minder mooi zouden overkomen maar dat is gelukkig niet het geval! Had hiervoor een 19 inch IIyama vision master pro monitor.

Ook is het handig dat er een knop opzit waarmee je snel het scherm aanpast voor bijvoorbeeld video kijken of tekst lezen of foto's kijken.

Kortom ben er zeer tevreden over zeker voor dat geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 21-08-2004 12:47 ]

energienerds.nl

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, ik zit er ook over te denken dit scherm aan te schaffen .... :)

Zeker door alle goede reacties hier :)

Ik vind het alleen heel belangrijk dat het scherm een goede kleurrechtheid heeft ..

(ff behulpzaam zijn :) )

LG l1910B :
Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/down/product/050102/L1910B/L1910B_lge.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.bookpark.com/pcpark/images/pss/L1910B-f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.bookpark.com/pcpark/images/pss/L1910B-b.jpg

Link naar product :
http://www.lge.nl/prodmod...eDisplay=L1910B&model=18#

[ Voor 53% gewijzigd door Bartjuh op 21-08-2004 13:25 . Reden: Behulpzaam zijn :) ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Weet iemand toevallig of er direct een dvi kabel wordt meegeleverd bij dit scherm?

Want dan zou ik er nog een dvi kabel extra bij moeten aanschaffen.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Waarom ga je niet voor de LG1920B? Naar mijn mening een stuk mooier qua design.

Helaas kan ik over de kleurechtheid niets zeggen, want ik neem aan dat het gebruikte scherm afwijkt van mijn 1720B.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sovereign schreef op 23 augustus 2004 @ 11:20:
Waarom ga je niet voor de LG1920B? Naar mijn mening een stuk mooier qua design.

Helaas kan ik over de kleurechtheid niets zeggen, want ik neem aan dat het gebruikte scherm afwijkt van mijn 1720B.
De prijs :P 499 euro tegen 629 vind ik wel wat veel :)

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 18:21
Bartjuh schreef op 23 augustus 2004 @ 10:53:
Weet iemand toevallig of er direct een dvi kabel wordt meegeleverd bij dit scherm?

Want dan zou ik er nog een dvi kabel extra bij moeten aanschaffen.
Ja er zit een DVI kabel bij.

energienerds.nl

Verwijderd

Nee geen ervaring met deze maare wel met de L1720B!!! Ik ben daaro heel tevreden mee maare pas op met onweersbeestjes/fruitvliegjes!!!! ;) Die kropen er bij mij 8ter langs!!! :( :'( heb een nieuwe >:)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mediacj schreef op 23 augustus 2004 @ 13:55:
[...]

Ja er zit een DVI kabel bij.
Ok, bedankt :)

Iemand nog ervaring met het spelen van FPS spellen op deze monitor ?
Want het is wel een s-ips panel had ik begrepen, en die willen weleens wat slomer zijn, dus meer blurring in het beeld bij snelle bewegingen.

Niet dat ik dat supererg zou vinden, want ik speel toch niet zoveel spelletjes :)

Misschien beetje off-topic, maar ik hoor vaak dat s-ips panels het sloomste zijn, maar zoals ik het hier lees is dat weer niet het geval :S :
http://www.lgphilips-lcd.com/en/technology/technique.html

[ Voor 30% gewijzigd door Bartjuh op 23-08-2004 15:42 ]

• Sovereign
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 14:01:
Nee geen ervaring met deze maare wel met de L1720B!!! Ik ben daaro heel tevreden mee maare pas op met onweersbeestjes/fruitvliegjes!!!! ;) Die kropen er bij mij 8ter langs!!! :( :'( heb een nieuwe >:)
Huh? :/

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Het kan voorkomen dat kleine beestjes in het scherm kruipen. Je ziet hem dan precies zitten op je beeld. Als je geluk hebt lopen ze naar beneden en gaan ze daar dood of kruipen ze eruit. Anders zit je er mooi tegen aan te kijken. Ik weet niet of dit bij alle TFT's kan, maar bij een aantal iig wel.

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-08 22:06
Ik vind het een supermooi scherm alleen zit ik een beetje in mijn maag met die 25MS, ik denk dat dit bij een 19inch te hoog is zijn er mensen die hem hebben en hun bevindingen kunnen plaatsen op het forum _/-\o_

MvG. Jack©© }:O

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Sovereign
Matel schreef op 23 augustus 2004 @ 23:59:
Het kan voorkomen dat kleine beestjes in het scherm kruipen. Je ziet hem dan precies zitten op je beeld. Als je geluk hebt lopen ze naar beneden en gaan ze daar dood of kruipen ze eruit. Anders zit je er mooi tegen aan te kijken. Ik weet niet of dit bij alle TFT's kan, maar bij een aantal iig wel.
Ok dan, goed om te weten. :|

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, €499,-- is echt niet duur voor zo'n scherm, zeker niet met DVI-aansluiting, kga nog maares een keer opnieuw nadenken over m'n geldbestedingen de komende maand(en). :)
Kunnen er nog wat mensen hun bevindingen posten qua ghosting in spellen als UT2004, of andere spellen waar snelheid een rol speelt?
Ik heb een tijdje de 1710B van m'n oom hier in huis gehad en moet zeggen dat ik bij Far Cry niets merkte qua ghosting, maar daar kan goed een heel ander paneel inzitten en Far Cry is ook niet het meest optimale spel om te checken voor ghosting.

Daarnaast wil ik ook weten of ie kleurvlakken mooi egaal weergeeft, aangezien ik nogal veel in Photoshop werk vind ik dat nogal belangrijk. :)
Bedankt alvast aan diegenen die dit even zouden willen controleren, et blijft een dure aankoop voor een student namelijk. :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 17:50

ralfbosz

xm create bosz -c

Dit schermpje ook op de kop getikt bij de MediaMarkt ArenA, was alleen 33 euro meer kwijt dan bij de MyCom (die aktie is volgens mij voorbij, op de site staat er niks over). En hij bevalt me prima, voorlopig nog analoog aangesloten tot de nieuwe pc er is met DVI. Daar is de monitor ook voor...

Geen geld voor een 19'', zeker gezien de 1910S (dus zonder DVI & USB) 599 was bij de MM.

rm -r *

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 02:04
Ga zo even zo'n scherm halen bij Vobis in Rijswijk. Openingsactie: 445 euros, actie loopt tot morgen.
Pagina: 1