Toon posts:

Modem Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Linux gisteren geinstalleerd. Red Hat Enterprise Advanced Server 3 AS om precies te zijn. Ik heb Red Hat op m@n notebook geinstalleerd, maar hij herkent m`n modem niet, zodat ik niet op internet kan komen. Ik heb een Smart Link 56k modem op een VIA moederbord. Ik heb de officeele Linux drivers, en die heb ik zelf succesvol gecompiled. Als ik probeer in te loggen bij m`n ISP maakt de modem geen verbinding, terwijl Red Hat aangeeft verbinding te maken. Sowiezo vindt ik het erg lastig dat je de programma`s zelf moet compilen.<

Weet er iemand een oplossing?

Jeroen

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Als ik kijk op de pagina van RH advanced server staat daar bij dat je 24/7 websupport hebt en ze zelfs kunt bellen voor support, dat krijg je er namelijk bij als je het koopt. Misschien is dat de makkelijkste oplossing :)

Zo niet dan zul je toch iets specifieker moeten zijn en met logs/configuraties e.d. komen. Trouwens, waarom installeer je een ontzettende server-distro op een laptop?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Wat voor drivers zijn dat? Wat heb je met het gecompileerde gedaan? iets compileren en daarna niet gebruiken heeft niet zoveel zin he ;)

Overigens is het alleen maar handig dat de broncode van zo'n driver beschikbaar is, nu is het te compileren op een heleboel verschillende systemen. anders heb jij maar net de pech dat je RedHat draait, en dat de fabrikant alleen maar drivers uitgeeft voor SuSe.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat (support) staat inderdaad op de website, maar ik heb een kopie, en dan doen ze dat waarschijnlijk niet ;)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Dus je zult (zoals wilke zegt) meer informatie moeten geven ...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.