Toon posts:

9800XL naar Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb niks gezien wat mij kan hepen in de search+ ±)

het volgende+

heb hier een 9800 XL kaart liggen

Afbeeldingslocatie: http://i9.ebayimg.com/03/i/01/a9/a6/f6_1_b.JPG

waar ik een 9800 Pro bios in wilt hebben zodat deze als een 9800 Pro herkent wordt in elk willekeurig system.

Kan iemand een bios voor mij schrijven of hoe kan ik dat het beste zlef doen... :?

wat heb ik daar voor nodig :?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

kan je er geen willekeurig 9800 pro bios in flashen? wel ff juiste geheugen type kiezen!
er zijn wel topics volgens mij het 9800 pro naar XT topic heeft een link naar een site biosjes

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:59

Ankh

.Howdy

een bios kan je niet zomaar ff schrijven, gewoon ff got of google doorzoeken wat betreft biossen

Verwijderd

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op 21 april 2004 @ 12:17:
kan je er geen willekeurig 9800 pro bios in flashen? wel ff juiste geheugen type kiezen!
er zijn wel topics volgens mij het 9800 pro naar XT topic heeft een link naar een site biosjes
dat ist em nu juist, ik durf het niet helemaal goed aan omdat dit zo´n apart geval is..

het is geen 9800 non en ook geen 9800pro....

Verwijderd

Topicstarter
SCaRaBaeuS schreef op 21 april 2004 @ 12:17:
een bios kan je niet zomaar ff schrijven, gewoon ff got of google doorzoeken wat betreft biossen
ik bedoel eigenlijk een 9800pro bios bewerken-editten ±'

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 12:19:
[...]

ik bedoel eigenlijk een 9800pro bios bewerken-editten ±'
Wat wil je er dan aan veranderen? Neem gewoon een PRO bios met dezelfde geheugen en evenveel geheugen als je XL.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Waarom wil je hem flashen naar een PRO? kan je hem niet gewoon overclocken zonder te flashen ?

Btw kzou het wel ff goed uitzoeken, niet dat je door 1 stomme fout je kaart verneukt (wat bij mij dus ook bijna gebeurt is)

[ Voor 41% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-04-2004 12:30 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

volgens mij kun je beter flashen dan oc'en hoor. Je maakt de kaart met oc'en alleen maar warmer en denk aan de garantie.
Flashen doet voltage omhoogschroeven waardoor fan automatisch harder gaat en dus minder warm wordt. De GPU kan door een flash al van zichzelf hogere snelheden aan. Met oc'en forceer je de huidige snelheid zeg maar.

voor biosjes: http://www.mvktech.net/download.php

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Check ff op je geheugenchippies hoeveel nanosecond ze zijn. Daarop is het een kwestie van (1/x(ns))*1000 te doen en je weet de clockrating van de chippies. Dan weet je gelijk op hoeveel MHz je safe de clock kan instellen en weet je ook of een pro BIOS wel geschikt is voor deze kaart. De GPU zal ongetwijfeld wel meerekken qua clock.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Je kunt ook een bestaand bios aanpassen met Radedit, zodat je zeker weet dat de kloksnelheden niet te hoog zijn.
Dan wordt de kaart iig herkend als 9800PRO, en dan kun je gaan overclocken om de max te vinden. Daarna kun je de bios opnieuw aanpassen en erin flashen :)

Maak iig wel een backup van de originele bios en zorg voor een PCI kaartje zodat je kunt terugflashen mocht er iets mis gaan.

offtopic:
Hoeveel heb je er nu eigenlijk voor betaald? Heb ook een bod gedaan toen de TS nog niet besefte dat hij er meer dan €50 voor kon vangen, maar helaas :9

Koekie?

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Deathchant schreef op 21 april 2004 @ 13:09:
volgens mij kun je beter flashen dan oc'en hoor. Je maakt de kaart met oc'en alleen maar warmer en denk aan de garantie.
Flashen doet voltage omhoogschroeven waardoor fan automatisch harder gaat en dus minder warm wordt. De GPU kan door een flash al van zichzelf hogere snelheden aan. Met oc'en forceer je de huidige snelheid zeg maar.

Wat jij nu blaat klopt helemaal niks van,
als je flashed met een bios waarvan de clock speeds hoger zijn, is dat ook Ocen.
Aan de GPU word niks veranderd, hij laat nu alleen denken dat hij een 9800 pro is,
met de pro clocksnelheden.

Mij lijkt het beter om te Ocen
1. het is beter omkeerbaar
2.garantie verlies is heel onwaarschijnlijk bij OCen.
3. de warmte merk je niet veel van , desnoods extra koelen, en als je flashed heb je ook met extra warmte productie te maken.

En waarschijnlijk zal het niet eens kunnen.
Dus Oc de kaart naar pro speeds, doe dit zeker eerst even,en flash dan als je het zo nodig vind, hiermee sluit je uit dat de flash niet werkt doordat je kaart te hoog staat geclockt.

[ Voor 6% gewijzigd door Timo op 21-04-2004 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hazuki schreef op 21 april 2004 @ 13:30:
Je kunt ook een bestaand bios aanpassen met Radedit, zodat je zeker weet dat de kloksnelheden niet te hoog zijn.
Dan wordt de kaart iig herkend als 9800PRO, en dan kun je gaan overclocken om de max te vinden. Daarna kun je de bios opnieuw aanpassen en erin flashen :)

Maak iig wel een backup van de originele bios en zorg voor een PCI kaartje zodat je kunt terugflashen mocht er iets mis gaan.

offtopic:
Hoeveel heb je er nu eigenlijk voor betaald? Heb ook een bod gedaan toen de TS nog niet besefte dat hij er meer dan €50 voor kon vangen, maar helaas :9
en welke bestaande bios moet ik gaan editten?

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op 21 april 2004 @ 13:09:

ah cool, ik heb hier een R9800Pro 128mb bios vandaan geplukt, gaat het ff testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 13:52 ]

Verwijderd

Hij wordt toch al herkend als Pro :? bij mij tenminste wel.
Je kan hem t beste gewoon met riva tuner o.i.d. overclocken, heb ik ook gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:53:
Hij wordt toch al herkend als Pro :? bij mij tenminste wel.
Je kan hem t beste gewoon met riva tuner o.i.d. overclocken, heb ik ook gedaan.
hier als 9800 series...

bij mij 9800XT staat toch ook gewoon XT?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

fooker schreef op 21 april 2004 @ 13:38:
[...]

Wat jij nu blaat klopt helemaal niks van,
als je flashed met een bios waarvan de clock speeds hoger zijn, is dat ook Ocen.
Aan de GPU word niks veranderd, hij laat nu alleen denken dat hij een 9800 pro is,
met de pro clocksnelheden.

Mij lijkt het beter om te Ocen
1. het is beter omkeerbaar
2.garantie verlies is heel onwaarschijnlijk bij OCen.
3. de warmte merk je niet veel van , desnoods extra koelen, en als je flashed heb je ook met extra warmte productie te maken.

En waarschijnlijk zal het niet eens kunnen.
Dus Oc de kaart naar pro speeds, doe dit zeker eerst even,en flash dan als je het zo nodig vind, hiermee sluit je uit dat de flash niet werkt doordat je kaart te hoog staat geclockt.
nou nou, niet zo vriendelijk he. Je kunt ook gewoon op een normale manier zeggen dat ik fout zit. Als ik fout zit, dan zit ik fout en heb er geen probleem me als ik word verbeterd. Ik heb me dit verhaal van een tweaker op guru3d.com laten vertellen by the way, misschien had hij het dan ook fout.

Bovendien heb ik zelf de temperaturen opgemeten bij OC en na de flash. Na de flash kwam ik zeker 9 graden koeler uit. Dat kwam omdat mijn koeler harder ging draaien na de flash. Na dit gemeten te hebben, vond ik het verhaal wat die tweaker mij vertelde wel logisch

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 21-04-2004 16:05 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

die R9800XL is volgens mij een MSI kaart.......

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Deathchant schreef op 21 april 2004 @ 16:11:
die R9800XL is volgens mij een MSI kaart.......
hmmz knap dan since msi pas sinds kort ati kaarten maakt.

De 9800xl is er namelijk al een tijdje :Z

specs

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja weet ik. MSI goes ATi, maar die 9800XL van medion waren er idd eerder. Kijk maar eens naar de koeler die erop zit. Lijkt sterk op die van msi en een jongen die ik ken die werkt bij de regenboog en heeft dit verhaal bevestigd

Verwijderd

mischien op http://www.ocfaq.com/ ?

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
ook al gedacht aan de stroomvoorziening? niet dat als je gaat overclocken of flashen dat je PSU het neit meer trekt ... Je zou er een stekkertje op kunnen solderen... maar ik weet niet of dat makkelijk gaat zijn ...

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

MSI maakt de kaarten voor MEdion inderdaad.

Koekie?

Verwijderd

Het is een MSI kijk idd maar naar de lay out en koeler,
lijkt me logisch aangezien hij werkt op een MSI MB zonder Molex

Verwijderd

Topicstarter
maybe niet goed te zien, maar er zit wel degelijk een power connector (dat witte stukkie)

Verwijderd

Ja dat kan wel, maar bij mij zit ie in iig niet aangesloten.... ;)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Omdat hij lager geclockt is, hoeft die connector er niet op ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit kan niet. Simpelweg omdat een 9800XL een R360 core heeft (net als de 9800 XT en 9600 XT), en de 9800 Pro normaal een R350 core. Dit is overigens al meerdere keren langsgekomen hier in V&B, een 9800 Pro of XL flashen naar een XT, het werkt gewoon niet vanwege verschillende cores.

Je kan wel proberen 'alsof' je kaart een XT wordt, met een aparte BIOS, maar dat is natuurlijk niet zonder risico's. Daarvoor hebben we dit topic in DOC: [rml][ OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3[/rml]

Vanwege al het bovenstaande gaat deze dicht.

LinkedIn
Instagram

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

newpegasus gaf mij deze link nog, voor mensen die in de XL >> Pro/XT BIOS geïnteresseerd zijn:

http://data.forumhoster.c...x/index.php?showtopic=280

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.