Toon posts:

[PC] SOF2 Config file vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar vragen m.b.t. de config files voor SOF2.

In welke volgorde worden de cfg files geladen en welke waarde hebben priotiteit.

Ik heb dus diverse MODS geinstalleerd van de veschillende servers waar ik op inlog en in elke folder staat een sof2mp.cnf file. Maar ook in de SOF2 base folder en in de base/mp folder.

Stel, ik wil voor alle MODS en MP games een vaste cfg file, met allemaal dezelfde binds etc. Welke moet ik dan aanpassen.
Daarnaast gebruik ik op sommige servers een andere nick, dus dan moet ik zeker de specifieke cfg files aanpassen toch ....

Daarnaast heb je de autoexec.cfg
Ik had er dus een gemaakt en heel braaf in de OSP MOD folder geplaatst. Deze file moet toch automatisch geladen worden ???
Als ik hem aanroep vanuit de consol met exec dan werkt hij prima hoor.

Heeft iemand een goeie tutorial/link voor me over het tweaken van SOF2 of kan iemand me in de juiste richting helpen.

It's much appreciated.
:)

Verwijderd

Een vraag hoort in Spielerij - Problemen & Vragen :)

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 19:53
als je gewoon voor elke mod dezelfde cfg wil, moet je je base(basis) cfg gewoon kopieren naar die modmap

ik heb bij quake dus ook wat mods geinstald, ik heb het zo aangepakt:

1 base cfg, met daarin AL je instellingen, vidsettings, sound, controls, enz...
dan heb ik nog kleine cfgfiles, met alleen die bepaalde regels erin die je anders wil hebben

en dan heb ik die andere cfgs dus gebind op een toets: exec modifiedcfg.cfg bijv...

zo kan ik met mijn mainconfig dus 6 verschillende mods laden, omdat ik 5 aparte cfgs heb...

snappie een beetje?

owjah, verander ook de naam van de cfg, bij quake is dus standaard q3config.cfg, NOOIT doen!
zet in die cfg dus een bind naar je andere base cfg.....
hoef je maar 1 knopje in te drukken voor je settings...

[ Voor 36% gewijzigd door enira op 21-04-2004 14:15 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Idd, je moet de configs die je wilt gebruiken in elke map neerzetten. Bij meeste mods is het zo dat als je ze start, de mod de standaard config naar z'n eigen folder kopieert. Andere configs worden niet automatisch meegenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:25:
.... als je ze start, de mod de standaard config naar z'n eigen folder kopieert ...
Aha, is het dan zo dat als ik bijv in de OSP folder de sof2mp.cfg file aanpas en ik start hem daarna op dat die weer wordt overschreven door de standaard config file ??
En welke is dat de standaard, die in de base folder of in de base/mp folder.

Ik ben er wel achter dat ik de meeste bindings en aanpassingen wel in een aparte config file zet en die dan opstart vanuit de consol, dan gaat het iig goed :)